نکاتی مهم برای ایجاد CTA های بهتر

نکاتی مهم برای ایجاد CTA های بهتر
آیا می خواهید کسی محصول شما را بخرد؟ با شما تماس بگیرد یا در مورد کارتان بیشتر بخواند؟ پس شما به یک فراخوان قوی برای اقدام نیاز دارید!

نکاتی مهم برای ایجاد CTA های بهتر در وب سایت خود

 

آیا می خواهید کسی محصول شما را بخرد؟ یا به منبع شما کمک مالی کند، با شما تماس بگیرد یا در مورد کارتان بیشتر بخواند؟ در همه این موارد، شما به یک فراخوان قوی برای اقدام (CTA) در وب سایت خود احتیاج دارید - چیزی که مردم نمی توانند به هیچ وجه در برابر کلیک کردن آن مقاومت کنند.

در این مقاله از مجله اینترنتی بیننده، ما مختصراً به معرفی CTA های خوب وب سایت خواهیم پرداخت. ما در مورد انواع مختلف آن، آنچه باعث ایجاد CTA خوب می شود، و اینکه چگونه می‌توانید آن را در وب سایت خود آزمایش کنید تا نوعی را که به دردتان می خورد را بیابید، صحبت خواهیم کرد.

 

CTA در وب سایت به چه معناست؟

 

CTA مخفف Call-To-Action (اقدام به عمل / دکمه فراخوان) دکمه، تصویر، نماد یا خط متنی است که شما را ترقیب می‌کند با به روی آن کلیک کنید و کاری انجام دهید. اصل مطلب این است که بهترین CTA ها کوتاه هستند، و این بازدید کنندگان را ترغیب می کند تا در وب سایت شما اقدامی انجام دهند. مانند "ثبت نام" (Sign Up) یا "اکنون بخرید" (Buy Now).

اما CTA لزومی ندارد که خیلی پرفروش یا تحمیل کننده باشد. آن را به عنوان یک تابلو راهنمای واضح و مفید در نظر بگیرید که که به مرحله بعدی سفر مشتری یا تجربه بعدی او از خرید یا بازدید منتهی می شود.

 

آیا وب سایت شما به فراخوانی برای اقدام (CTA) نیاز دارد؟

 

آره! این که آیا شما کالاهایی را می فروشید، یا خدمات ارائه می‌دهید، یا می خواهید بازدیدکنندگان با شما تماس بگیرند، یا فقط اطلاعات بیشتری در مورد شما بخوانند - برای هدایت آنها به CTA مشخصی نیاز دارید. آیا تا به حال از سایت جدیدی بازدید کرده اید و فکر کرده اید، "خوب، چه عالی ... الان باید چه کاری انجام دهم؟ "

وقتی این اتفاق می افتد، اکثر ما دکمه برگشت را فشار می دهیم و وب سایت دیگری را امتحان می کنیم. تعداد کمی از بازدیدکنندگان قرار است دور هم جمع شوند و حدس بزنند که چه کاری باید بعدا انجام دهند. به همین دلیل است که هر وب سایت می تواند از یک  فراخوان (CTA) واضح و مشخص برای اقدام بهره مند شود، حتی اگر این یک دکمه ساده مانند "بیشتر بدانید" (Learn More) باشد.

 

ابتدا تصمیم بگیرید که می خواهید CTA چه کاری انجام دهد!

 

برای اینکه بفهمید چه نوع CTA می خواهید، کجا باید استفاده شود و چه چیزی باید بگوید، ابتدا به یک سوال پاسخ دهید: "من می‌خواهم افرادی که به وب سایت من مراجعه می‌کنند، چه کاری انجام دهند؟"

ممکن است چند مورد در لیست شما وجود داشته باشد، اما بر اولویت شماره یک خود تمرکز کنید. این چیزی است که CTA اصلی شما باید باشد.

  • اگر صفحه شما یک وب سایت نمونه کارها است، می خواهید آنها کارهای شما را بررسی کنند.
  • اگر فروشگاه اینترنتی است، می خواهید محصولات شما را بخرند.
  • اگر این یک وب سایت مربیگری یا مشاوره است، می خواهید آنها یک قرار ملاقات را رزرو کنند یا با شما تماس بگیرند.
  • اگر نوازنده هستید، می خواهید آنها به موسیقی شما گوش دهند یا از نمایش بعدی شما مطلع شوند.

هدف اصلی شما هرآنچه که باشد، CTA شما باید در دستیابی به آن کمک کند.

 

نمونه هایی از عبارات دکمه فراخوان

 

اکنون که دانستید می خواهید بازدیدکنندگان چه کاری انجام دهند، بیایید بهترین CTA را انتخاب کنیم. در این مقاله از مجله اصلی بیننده، چند دسته اصلی را برایتان آورده ایم:

 

CTA های سنتی

 

در اینجا نیازی نیست که همه چیز را از صفر شروع کنیم. کاملاً ساده هستند و موثر:

  • ثبت نام (Sign Up)
  • کمک مالی کنید (Donate)
  • همین الان عضو شوید (Join Now)
  • شروع کنید (Get Started)
  • بیشتر بدانید (Learn More) 

 

 CTAهای شخصی 

 

CTA شخصی تر کار شما را در اولویت قرار داده و نشان می دهد که به آن افتخار می کنید:

  • کار من (My Work)
  • کاری که انجام می دهیم (What We Do)
  • با ما صحبت کن (Talk To Us)
  • فلسفه ما (Our Philosophy)

 

CTAهای فروش

 

این نوع CTA برای مشاغلی موثر است که سعی دارند سریع با خوانندگان ارتباط برقرار کنند و احساس هیجان و نیاز شدیدی ایجاد کنند. اما برای همه مناسب نیستند:

  • بله من ____ میخواهم! (Yes I Want ---- )
  • امتیازبدهید به ___ اکنون!  (Score --- Now)
  • آیا شما ___ می خواهید ؟ (Do You Want ---?)

 

CTA هایی برای تخفیف و نایاب بودن چیزی

 

می توانید از CTA ها برای ایجاد احساس نیاز شدید یا ترس از دست دادن چیزی استفاده کنید. به عنوان مثال، برای تشویق مشتریان برای استفاده از یک پیشنهاد محدود یا پیشبرد یک استراتژی تخفیف دیگر:

  • تخفیف امروز را دریافت کنید (Get Today’s Discount)
  • 15٪ تخفیف را فعال کنید (Activate 15% Off)
  • نمونه رایگان خود را مطالبه کنید (Claim Your Free Sampple)

 

CTA هایی برای مخاطبان مختلف

 

اگر وب سایت شما مخاطبان مختلفی دارد، ممکن است دو CTA جداگانه ارائه دهید که به مکان‌های مختلف در وب سایت منتهی شوند. به عنوان مثال، ممکن است محتوایی داشته باشید که برای بازدیدکنندگان جدید باشد و برخی دیگر برای افرادی که شما را می شناسند:

  • برای بچه ها / برای والدین (For Kids / For Parents)
  • من اینجا تازه هستم / من مشتری برگشتی هستم (I’m New Here / I’m a Returning Customer)
  • ادامه به انگلیسی / ادامه به فارسی (Continue in English / Continue in Persian)
  • خرید همه / خرید پرفروش ترین ها (Shop All / Shop Bestsellers)

 

CTA هایی که به رایگان یا آسان بودن تأکید دارند

 

یک CTA خوب، به مشتریان کمک می کند تا بر تردیدهای مشترک غلبه کنند - به طور معمول اینکه هزینه ای بیش از حد است، زمان زیادی می گیرد، یا آزار دهنده یا دشوار خواهد بود:

  • آزمایش رایگان بدون خطر (No-Risk Free Trial)
  • در 5 دقیقه تنظیم کنید (Set Up in 5 Minutes)
  • امتحانش مجانی است (Try it Free)

 

CTA های غیر سنتی

 

صدای برند سرگرم کننده و بی ادبانه دارید؟ پس یک CTA عجیب اما جذاب می تواند موثر باشد. فقط مطمئن شوید که مخاطبان هدف شما قادر به درک این موضوع هستند و از روند کار لذت خواهند برد. 
صدای برند (Brand Voice) یکی مفهوم بسیار مهم در حوزه برندینگ است که اگر توجه کافی به آن داشته باشید، می‌توانید جایگاه خود را در بازار پرهیاهوی امروز تثبیت کنید. 
اگر کسی فقط سعی در برقراری ارتباط با شما دارد و شما او را مجبور کنید تا برای برقراری ارتباط دکمه های مسخره و خنده دار را فشار دهند، به جای دیگری می رود:

  • آماده برای پرواز (Prepare to Launch)
  • کمربند ایمنی خود را ببندید (Buckle Your Seatbelt)
  • من این را میخواهم! (I Want This)


چه چیزی یک CTA خوب را می سازد؟

 

یک عقیده بسیار عمومی وجود دارد که CTA های موفق باید از زبان فعال مانند "شروع آزمایش خود" (Start Your Trial) یا "ساخت کیت خود" (Build Your Kit) استفاده کنند. شما می‌خواهید مردم مسئولیتی را قبول کنند و احساس قدرت و مثبت بودن کنند. شما آنها را کنترل می کنید.

این توصیه خوبی است، اما برای همه مناسب نیست. اگر خدمتی را ارائه دهید که مردم نسبت به آن اطمینان ندارند، CTA بسیارساده می تواند به آنها کمک کند تا اولین قدم را بردارند.

به عنوان مثال، اگر شما یک درمانگر یا یک مشاور مالی هستید، شاید مخاطبان هدف شما درباره برقراری ارتباط مردد باشند. CTAهای جذابی مانند "بیایید صحبت کنیم" (Let’s Talk) یا "ببینید چگونه می توانیم کمکتان کنیم" (See How We Can Help) می‌توانند بهتر از CTA های فعال مانند "با ما تماس بگیرید!" (Call Us) یا "اقدام کنید!"  (Take Charge)

به تفاوت دکمه ای که می گوید "Do It" (انجامش دهید) در مقابل "Let’s Do It" (بیایید انجامش دهیم) فکر کنید. مورد اول مطمئناً فعال تر است، اما بسته به شرایط، ممکن است مورد دوم ترس کمتری داشته باشد و به ایجاد اعتماد به وب سایت شما کمک کند.


چه رنگی برای دکمه های CTA در یک وب سایت مناسب تر است؟

 

این یکی از سوالات متداول در مورد CTA ها ست، اما هیچ رنگ جادویی وجود ندارد که همیشه مردم را وادار به کلیک کند.

با هر رنگی که انتخاب می کنید، باید در پس زمینه وب سایت شما به راحتی قابل مشاهده باشد و با محصول و علامت برند شما متناسب باشد.

به عنوان مثال، اگر شما درمان‌های آبگرم ارائه می دهید، نارنجی روشن ممکن است با آرامش مورد نظر شما سازگار نباشد. اگر چیزهای سرگرم کننده و هیجان انگیزی مانند  فروش تورهای رفتینگ رودخانه ارائه می دهید، یک رنگ روشن با متن CTA مانند "Bring it On" یا "Let’s Go!" می تواند عالی به نظر برسد.


به روزرسانی آسان CTA های وب سایت شما


بسیاری از شرکت های بزرگ CTA خود را تست A/B می کنند، به این معنی که آنها انواع مختلفی را امتحان می کنند تا ببینند کدام بهتر نتیجه می دهد. می توانید نسخه ای را در وب سایت خودتان انجام دهید. چند مورد از این ایده های CTA را امتحان کنید و ببینید آیا تغییری در تبدیل شما افزایش یافته است (می توانید این موارد را در آمار وب سایت خود دنبال کنید).

  • سعی کنید "your" (مال شما) را به "my" (مال من) تغییر دهید: (Book Your Appointment) "رزرو قرار ملاقات شما" در مقابل (Book My Appointment) "رزرو وقت ملاقات من".
  • CTA را در بالای بنر یا صفحه امتحان کنید.
  • شفاف تر باشید. به جای گفتن "با ما تماس بگیرید" (Contact Us) می توانید بگویید "با ما تماس بگیرید، فقط 5 دقیقه طول میکشد" (Contact Us, it only takes 5 minutes) یا "امروز با شما تماس می گیریم" (We will call you back today)- به افراد اجازه می دهد بدانند چیزی که می خواهند برخی از تردیدها را از بین ببرد.
  • با زبان فعال (به عنوان مثال ساخت Build، شروع Start، کشفDiscover ) در مقابل زبان منفعل (مثلاً دریافت Get، مشاهده See، یافتنFind Out ) آزمایش کنید.
  • سعی کنید از محک اجتماعی استفاده کنید، چیزی مانند "به صدها نفری که قبلاً X را کشف کرده اند، بپیوندید" (Join the hundreds of people who have already discovered X).

 

چک لیست: چگونه یک دکمه CTA خوب بسازیم؟


با وجود تمام تئوری های موجود، تصمیم گیری در مورد بهترین CTA می تواند کمی گیج کننده باشد. اما این قوانین اساسی به شما کمک می کند تا مطمئن شوید CTA ها موثر عمل می کنند:

  • آیا مشاهده آنها بر روی پس زمینه وب سایت شما آسان است؟ آیا برجسته و چشم گیر هستند؟
  • آیا به آسانی می شود از طریق موبایل بر روی آنها کلیک کنید یا ضربه بزنید؟
  • آیا مشخص است که دکمه شما را به کجا می برد؟
  • آیا فقط یک گزینه یا دو گزینه را ارائه می کنید؟
    (بیش از این می تواند درتصمیم گیری اختلال ایجاد نماید.)
  • آیا CTA شما "در بالای صفحه" قرار دارد تا افراد برای رسیدن به آن مجبورنباشند به پایین صفحه بروند؟
  • آیا متن دکمه کوتاه و ساده، به اندازه 2 تا 5 کلمه ای است؟
  • آیا شلوغی اطراف دکمه خود را پاک کرده اید، تا چیزی باعث گیج شدن مخاطب نشود؟

از طرف دیگر، داشتن وب سایت اختصاصی خود به این معنی است که هر زمان بخواهید می توانید عبارات و ایده های مختلف CTA را امتحان کنید. با کمی آزمایش، می توانید ببینید که چه چیزی برای کسب و کار و مخاطب شما بهتر است!

 

 

 

 




Jimdo

 

شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید
بوت استرپ نسخه ۵ به همراه RTL رسمی منتشر شد
بوت استرپ نسخه ۵ به همراه RTL رسمی منتشر شد

بالاخره بعد از سال‌ها انتظار نسخه رسمی و آزمایشی فریمورک bootstrap با قابلیت راست به چپ رونمایی شد.

نرم افزار و برنامه نویسی 1399/09/19 مشاهده مطلب

نحوه به اشتراک‌گذاری داده‌ها از سوی واتس‌اپ با فیسبوک
نحوه به اشتراک‌گذاری داده‌ها از سوی واتس‌اپ با فیسبوک

واتس‌اپ سیاست حفظ حریم خصوصی خود را به‌روز کرده و در آن بخشی را توضیح می‌دهد که چگونه داده‌ها را با سایر برندهای فیسبوک مانند اینستاگرام به اشتراک می گذارد!

نرم افزار و برنامه نویسی 1399/10/20 مشاهده مطلب

تاکتیک های کلاه سفید سئو
تاکتیک های کلاه سفید سئو

تاکتیکهای کلاه سیاه، اهداف سئو شما را پیش نمی برد. این شش تاکتیک کلاه سفید به روش مناسب موفقیت دائمی شما را تضمین می کند.

نرم افزار و برنامه نویسی 1399/11/30 مشاهده مطلب

فعال شدن قابلیت مسیریابی گوگل مپ در ایران
فعال شدن قابلیت مسیریابی گوگل مپ در ایران

با راه اندازی قابلیت نویگیشن یا مسیریابی گوگل مپ برای ایرانی‌ها احتمالا دقت مسیریابی افزایش می‌یابد.

نرم افزار و برنامه نویسی 1399/12/18 مشاهده مطلب

7 تجربه از  هدایت سئو در بازاریابی دیجیتال
7 تجربه از هدایت سئو در بازاریابی دیجیتال

اگر شرکتی تاسیس کردید یا با شرکتی قرار است طرف قرارداد باشین و تمام مسائل مربوط به بازاریابی دیجیتال آن شرکت را به عهده گرفتین این مقاله مال شماست.

کسب و کار و اقتصاد 1400/01/25 مشاهده مطلب

آزمایش عملی ویندوز 11
آزمایش عملی ویندوز 11

مهندس IT و خدمات کامپیوتری شرکت مایکروسافت، جاش هندریکسون، بر روی نسخه ای فعال از ویندوز 11 کار کرده و تجربیاتش رو از این محیط جدید با ما به اشتراک گذاشته!

نرم افزار و برنامه نویسی 1400/03/26 مشاهده مطلب

لطفاً صبر کنید