چگونه سالم چاق شویم؟

ورزش و سلامتی 1399/11/26 17:44:47
چگونه سالم چاق شویم؟
این مقاله مناسب کسانی است که کمبود وزن دارند و چند ماده غذایی سالم و موثر که در افزایش وزن و چاقی موثر هستند را به شما معرفی می کنیم.

چگونه سالم چاق شویم؟

 

در این مقاله از مجله اینترنتی بیننده، چند ماده غذایی سالم و موثر که در افزایش وزن و چاقی موثر هستند را به شما معرفی می کنیم.

این مقاله مناسب کسانی است که کمبود وزن دارند.

 

1. اسموتی پروتئینی

شیک موز، شکلات و آجیل: یک عدد موز + یک قاشق غذاخوری شکلات + یک قاشق غذاخوری هم مغز آجیل (هر آجیلی که دوست دارید)

شیک وانیل و توت فرنگی: یک فنجان توت فرنگی تازه یا منجمد + یخ + یک فنجان ماست طبیعی سرشار از پروتئین + یک قاشق وانیل

شیک شکلات و فندق: دوفنجان سرخالی شیر شکلات + یک قاشق پروتئین وی + یک قاشق غذاخوری شکر 

اسموتی
اسموتی
 

 

2. برنج

برنج، کربوهیدراتی با دسترسی آسان برای کمک به افزایش وزن است.

برنج
برنج
 

 

3. آجیل‌ها و کره بادام زمینی

آجیل ها و کره بادام زمینی از بهترین گزینه ها برای افزایش وزن می باشند. تنها یک مشت بادام 7 گرم پروتئین و 18 گرم چربی سالم دارد. 

کره بادام زمینی
کره بادام زمینی
 

 

4. گوشت قرمز

گوشت های قرمز از بهترین غذاها برای ساخت عضله هستند.

گوشت قرمز
گوشت قرمز
 

 

5. سیب زمینی و نشاسته

سیب زمینی و دیگر غذاهای نشاسته ای، راهی ساده و ارزان برای افزودن کاری اضافی به برنامه غذایی است و ذخیره گلیکوژن عضالات را نیز بالا می برد. 

پوره سیب زمینی
پوره سیب زمینی
 

 

6. میوه های خشک

میوه های خشک از میان وعده های پرکالری هستند که آنتی اکسیدان و ریزمغذی‌های بدن را تامیین می کنند.

میوه های خشک
میوه های خشک
 

 

7. ماست پر چرب

ماست پر چرب از میان وعده های سالم و مناسب برای افزایش وزن است.

ماست پرچرب
ماست پرچرب
 

 

8. چربی ها و روغن های سالم

افزایش یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به سس یا سالاد می تواند به افزایش وزن شما کمک کند. 

روغن زیتون
روغن زیتون
 

 

منظور از روغن های سالم، روغن زیتون اکسترا ویرجین، روغن آوکادو و روغن نارگیل و کنجد می باشد. 

 

 

 

 

 

 


منبع:   www.ghafaridiet.com

 

نظرها
نظر جدید
امتیاز
captcha
  • {{item.Name}}
    {{item.DateTimeLocalized}}
    {{item.Text}}
شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید
دویدن هنگام صبح یا پیاده روی هنگام عصر؟
دویدن هنگام صبح یا پیاده روی هنگام عصر؟

آیا نرمش کردن درساعات خاصی از روز برای بدن مفید است؟ دانشمندان مدتی است دریافته‌اند که زمان بندی روزها برای نرمش بر کیفیت سلامتی ما تأثیر می گذارد.

ورزش و سلامتی 1399/11/20 مشاهده مطلب

تقویت مو با تغذیه مناسب
تقویت مو با تغذیه مناسب

اگر روی موهای خودتون حساس هستین و یا ریزش شدید مو دارین، این مقاله توضیحاتی درباره رژیم غذایی مناسب برای تقویت مو آورده است.

ورزش و سلامتی 1400/02/21 مشاهده مطلب

نکاتی برای تقویت قدرت عضلات
نکاتی برای تقویت قدرت عضلات

نادیده گرفتن تمرینات مقاومتی - هر نوع تمرینی که باعث ایجاد قدرت و عضله شود - اشتباه بزرگی است. سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهد ،

ورزش و سلامتی 1400/02/28 مشاهده مطلب

تاثیر افسردگی بر واکنشهای عاطفی نسبت به خاطرات گذشته
تاثیر افسردگی بر واکنشهای عاطفی نسبت به خاطرات گذشته

اگر به یاد آوردن خاطرات شاد گذشته، چندان خوشحالتان نمی کند، شاید افسرده شده اید. افسردگی بر واکنشهای عاطفی نسبت به خاطرات حافظه اتوبیوگرافی تاثیر می گذارد.

ورزش و سلامتی 1400/03/03 مشاهده مطلب

صخره نوردی تمرینی سرگرم کننده و مهیج
صخره نوردی تمرینی سرگرم کننده و مهیج

اگر از دمبل خسته شده اید و حوصله دویدن را هم ندارید، صخره نوردی را امتحان کنید. چرا که روشی سرگرم کننده، عالی و هوشمندانه است برای نرمش کردن.

ورزش و سلامتی 1400/04/03 مشاهده مطلب

هزینه و قیمت پیکرتراشی در سال 1401
هزینه و قیمت پیکرتراشی در سال 1401

هزینه و قیمت پیکرتراشی در سال 1401 هزینه پیکرتراشی یکی از عوامل مهم در انتخاب بهترین دکتر پیکرتراشی در تهران و کلینیک برای داوطلبان می باشد. اما باید ...

ورزش و سلامتی 1401/05/13 مشاهده مطلب

لطفاً صبر کنید