چگونه سالم چاق شویم؟

ورزش و سلامتی 1399/11/26 17:44:47
چگونه سالم چاق شویم؟
این مقاله مناسب کسانی است که کمبود وزن دارند و چند ماده غذایی سالم و موثر که در افزایش وزن و چاقی موثر هستند را به شما معرفی می کنیم.

چگونه سالم چاق شویم؟

 

در این مقاله از مجله اینترنتی بیننده، چند ماده غذایی سالم و موثر که در افزایش وزن و چاقی موثر هستند را به شما معرفی می کنیم.

این مقاله مناسب کسانی است که کمبود وزن دارند.

 

1. اسموتی پروتئینی

شیک موز، شکلات و آجیل: یک عدد موز + یک قاشق غذاخوری شکلات + یک قاشق غذاخوری هم مغز آجیل (هر آجیلی که دوست دارید)

شیک وانیل و توت فرنگی: یک فنجان توت فرنگی تازه یا منجمد + یخ + یک فنجان ماست طبیعی سرشار از پروتئین + یک قاشق وانیل

شیک شکلات و فندق: دوفنجان سرخالی شیر شکلات + یک قاشق پروتئین وی + یک قاشق غذاخوری شکر 

اسموتی
اسموتی
 

 

2. برنج

برنج، کربوهیدراتی با دسترسی آسان برای کمک به افزایش وزن است.

برنج
برنج
 

 

3. آجیل‌ها و کره بادام زمینی

آجیل ها و کره بادام زمینی از بهترین گزینه ها برای افزایش وزن می باشند. تنها یک مشت بادام 7 گرم پروتئین و 18 گرم چربی سالم دارد. 

کره بادام زمینی
کره بادام زمینی
 

 

4. گوشت قرمز

گوشت های قرمز از بهترین غذاها برای ساخت عضله هستند.

گوشت قرمز
گوشت قرمز
 

 

5. سیب زمینی و نشاسته

سیب زمینی و دیگر غذاهای نشاسته ای، راهی ساده و ارزان برای افزودن کاری اضافی به برنامه غذایی است و ذخیره گلیکوژن عضالات را نیز بالا می برد. 

پوره سیب زمینی
پوره سیب زمینی
 

 

6. میوه های خشک

میوه های خشک از میان وعده های پرکالری هستند که آنتی اکسیدان و ریزمغذی‌های بدن را تامیین می کنند.

میوه های خشک
میوه های خشک
 

 

7. ماست پر چرب

ماست پر چرب از میان وعده های سالم و مناسب برای افزایش وزن است.

ماست پرچرب
ماست پرچرب
 

 

8. چربی ها و روغن های سالم

افزایش یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به سس یا سالاد می تواند به افزایش وزن شما کمک کند. 

روغن زیتون
روغن زیتون
 

 

منظور از روغن های سالم، روغن زیتون اکسترا ویرجین، روغن آوکادو و روغن نارگیل و کنجد می باشد. 

 

 

 

 

 

 


منبع:   www.ghafaridiet.com

 

نظرها
نظر جدید
امتیاز
captcha
  • {{item.Name}}
    {{item.DateTimeLocalized}}
    {{item.Text}}
شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید
دویدن هنگام صبح یا پیاده روی هنگام عصر؟
دویدن هنگام صبح یا پیاده روی هنگام عصر؟

آیا نرمش کردن درساعات خاصی از روز برای بدن مفید است؟ دانشمندان مدتی است دریافته‌اند که زمان بندی روزها برای نرمش بر کیفیت سلامتی ما تأثیر می گذارد.

ورزش و سلامتی 1399/11/20 مشاهده مطلب

کربوهیدرات بالا و رابطه آن با پرخوری
کربوهیدرات بالا و رابطه آن با پرخوری

آیا میدونین کربوهیدرات ها چه هستن؟ چه مقدار باید مصرف بشن؟ اصلا مصرف بشن یا نه؟ اگر زیاد مصرف بشن چه ضرری داره؟ ارتباطش با سیگنال پاداش مغزی چیه؟

ورزش و سلامتی 1400/02/01 مشاهده مطلب

غذاهای سالم برای مغز
غذاهای سالم برای مغز

افرادی که به طور مرتب از نوشیدنی های شیرین، میان وعده های حاوی سدیم بالا و گوشت فرآوری شده استفاده می کنند، ناحیه ای از مغز شان که مسئول حافظه است کوچکتر است

ورزش و سلامتی 1400/03/18 مشاهده مطلب

8 ماده غذایی مورد نیاز دوندگان برای کاهش وزن
8 ماده غذایی مورد نیاز دوندگان برای کاهش وزن

اگر قصد لاغر شدن با دو را دارید، باید این 8 ماده غذایی را به برنامه خود اضافه کنید تا بتوانید به هنگام خستگی تجدید قوا نمایید.

ورزش و سلامتی 1400/04/23 مشاهده مطلب

عوارض ناخوشایند عدم انجام حرکات کششی بعد از ورزش
عوارض ناخوشایند عدم انجام حرکات کششی بعد از ورزش

بسیاری از کسانی که نرمش می کنند، تمایلی به انجام حرکات کششی بعد از تمرینات نرمشی یا ورزش را ندارند که همین امر منجر به بروز عوارضی در آنها می گردد!

ورزش و سلامتی 1400/05/30 مشاهده مطلب

بهترین مکمل برای تقویت قلب 
بهترین مکمل برای تقویت قلب 

تغذیه خوب و عادات زندگی نقش مهمی در حفظ سلامت و عملکرد ماهیچه قلب ایفا می کنند. اما در صورت از دست دادن مواد مغذی خاص، نیاز به مکمل پیدا می کنید.

ورزش و سلامتی 1400/06/13 مشاهده مطلب

لطفاً صبر کنید