چگونه سالم چاق شویم؟

ورزش و سلامتی 1399/11/26 17:44:47
چگونه سالم چاق شویم؟
این مقاله مناسب کسانی است که کمبود وزن دارند و چند ماده غذایی سالم و موثر که در افزایش وزن و چاقی موثر هستند را به شما معرفی می کنیم.

چگونه سالم چاق شویم؟

 

در این مقاله از مجله اینترنتی بیننده، چند ماده غذایی سالم و موثر که در افزایش وزن و چاقی موثر هستند را به شما معرفی می کنیم.

این مقاله مناسب کسانی است که کمبود وزن دارند.

 

1. اسموتی پروتئینی

شیک موز، شکلات و آجیل: یک عدد موز + یک قاشق غذاخوری شکلات + یک قاشق غذاخوری هم مغز آجیل (هر آجیلی که دوست دارید)

شیک وانیل و توت فرنگی: یک فنجان توت فرنگی تازه یا منجمد + یخ + یک فنجان ماست طبیعی سرشار از پروتئین + یک قاشق وانیل

شیک شکلات و فندق: دوفنجان سرخالی شیر شکلات + یک قاشق پروتئین وی + یک قاشق غذاخوری شکر 

اسموتی
اسموتی

 

2. برنج

برنج، کربوهیدراتی با دسترسی آسان برای کمک به افزایش وزن است.

برنج
برنج

 

3. آجیل‌ها و کره بادام زمینی

آجیل ها و کره بادام زمینی از بهترین گزینه ها برای افزایش وزن می باشند. تنها یک مشت بادام 7 گرم پروتئین و 18 گرم چربی سالم دارد. 

کره بادام زمینی
کره بادام زمینی

 

4. گوشت قرمز

گوشت های قرمز از بهترین غذاها برای ساخت عضله هستند.

گوشت قرمز
گوشت قرمز

 

5. سیب زمینی و نشاسته

سیب زمینی و دیگر غذاهای نشاسته ای، راهی ساده و ارزان برای افزودن کاری اضافی به برنامه غذایی است و ذخیره گلیکوژن عضالاترا نیز بالا می برد. 

پوره سیب زمینی
پوره سیب زمینی

 

6. میوه های خشک

میوه های خشک از میان وعده های پرکالری هستند که آنتی اکسیدان و ریزمغذی‌های بدن را تامیین می کنند.

میوه های خشک
میوه های خشک

 

7. ماست پر چرب

ماست پر چرب از میان وعده های سالم و مناسب برای افزایش وزن است.

ماست پرچرب
ماست پرچرب

 

8. چربی ها و روغن های سالم

افزایش یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به سس یا سالاد می تواند به افزایش وزن شما کمک کند. 

روغن زیتون
روغن زیتون

 

منظور از روغن های سالم، روغن زیتون اکسترا ویرجین، روغن آوکادو و روغن نارگیل و کنجد می باشد. 

 

 

 

 

 

 


منبع:   www.ghafaridiet.com

 

شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید
روش‌‌هایی برای رفع اختلال خواب
روش‌‌هایی برای رفع اختلال خواب

آیا شما هم مانند برخی مردم از بی خوابی رنج می برید؟ در این مقاله سعی کرده ایم تا با آوردن چند روش ساده به شما کمک کنیم تا خوابی آرام را دوباره تجربه کنید!

ورزش و سلامتی 1399/10/12 مشاهده مطلب

فلزات سمی‌ای که نفس می کشیم!!!
فلزات سمی‌ای که نفس می کشیم!!!

آیا می دانستید که در ذرات معلق هوا به خصوص در شهرهای بزرگ، مقدار زیادی فلزات سنگین و سمی وجود دارند که با هر نفس خود آن ها را به درون ریه ها می کشیم؟

ورزش و سلامتی 1399/10/14 مشاهده مطلب

تأثیرگذاری لبنیات برروی هورمونها
تأثیرگذاری لبنیات برروی هورمونها

می دانستید که مصرف لبنیات بر روی هورمون ها تأثیر سو دارد؟ آیا تا به حال مصرف شیر غیر لبنی را امتحان کرده‌اید؟ با ما همراه شوید؟

ورزش و سلامتی 1399/10/30 مشاهده مطلب

دویدن هنگام صبح یا پیاده روی هنگام عصر؟
دویدن هنگام صبح یا پیاده روی هنگام عصر؟

آیا نرمش کردن درساعات خاصی از روز برای بدن مفید است؟ دانشمندان مدتی است دریافته‌اند که زمان بندی روزها برای نرمش بر کیفیت سلامتی ما تأثیر می گذارد.

ورزش و سلامتی 1399/11/20 مشاهده مطلب

چگونه متابولیسم بدن را فعال کنیم؟
چگونه متابولیسم بدن را فعال کنیم؟

آیا اخیرا احساس کرختی می کنید؟ آیا با هوس های غذایی دست و پنجه نرم می کنید؟ آیا ورزش می کنید ولی باز هم وزنتان تغییر نمی کند؟ پس با ما همراه شوید!!

ورزش و سلامتی 1399/11/29 مشاهده مطلب

گردو و سلامت قلب
گردو و سلامت قلب

گردو دارای مواد مغذی و ریز مغذی ‌های اساسی و ضروری است و یکی از بهترین منابع از پروتئین‌ های گیاهی نیز می باشد. پس آن را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

ورزش و سلامتی 1399/11/29 مشاهده مطلب

لطفاً صبر کنید