چگونه گوگل را وادار کنیم تا به وب سایت ما توجه کند؟

چگونه گوگل را وادار کنیم تا به وب سایت ما توجه کند؟
گوگل هر روز با میلیاردها وب سایت کار می‌کند. چگونه این کار را انجام می‌دهد و چگونه می توانید توجه بیشتری را از سوی گوگل و جستجوگرها به خود معطوف کنید؟

چگونه Google را وادار کنیم تا به وب سایت ما هم توجه کند؟


شما یک وب سایت زیبا ساخته اید، اما هنوز در Google نمایش داده نمی شود. ممکن است گوشه گیر بشوید. از خود می پرسید که چگونه موتورهای جستجوی بزرگ را متوجه خود کنید.

گوگل هر روز با میلیاردها وب سایت کار می‌کند. چگونه این کار را انجام می‌دهد ... و چگونه می توانید توجه بیشتری را متوجه خود نمایید؟ بیایید در این مقاله از مجله اینترنتی بیننده، نگاهی بیاندازیم به چگونگی فهرست سازی، تجزیه و تحلیل و سپس رتبه بندی یک وب سایت توسط Google و آنچه می توانید برای کمک به روند کار انجام دهید.

 

فهرست سازی وب سایت 

 

درست مانند دفترچه تلفن در زمان های قدیم، موتورهای جستجو دارای فهرست بزرگی از تمام صفحات موجود در همه وب سایت‌هایی هستند که می شناسند. سایت شما، اگر در آن پایگاهِ داده باشد، تنها در SERP ها (مخفف search engine results pages "صفحات نتایج موتور جستجو") نشان داده می شود.

فهرست بندی (ایندکس) چگونه صورت می گیرد؟
برای یافتن وب سایت های جدید، موتورهای جستجو از کرالر یا برنامه جستجوی پیمایشی استفاده می‌کنند: ربات‌های مجازی ‌که به طور خودکار از وب سایت‌ها بازدید می کنند. در تمام طول روز و هر روز این کار را انجام می دهند. کرالرها هر وب سایت را از بالا به پایین برانداز می‌کنند: آنها متن، توضیحات تصویر و تمام پیوندهای سایت را مشاهده می کنند. در این مرحله، آنها فقط می خواهند بدانند که آنجا چه مطلبی وجود دارد تا بعداً بتوانند آن را تجزیه و تحلیل کنند.

چگونه وب سایت خود را وارد فهرست Google کنید؟
قبل از اینکه سایت شما در نتایج جستجو ظاهر شود، موتور جستجو باید از وجود آن مطلع شود. از نظر فنی، ما می‌خواهیم موتور جستجو سایت شما را به فهرست وب سایت‌های شناخته شده خود اضافه کند. این اولین چیزی است که باید روی آن کار کنید: هر کاری که برای بهینه سازی سایت خود انجام می دهید، تنها در صورتی می تواند تفاوت ایجاد کند که موتور جستجو، سایت شما را در جایگاه نخست ببیند.

اگر سایت شما جدید است، کرالرهای موتور جستجو در نهایت، احتمالاً طی چند روز یا چند هفته، آن را پیدا می کنند. اما اگر می خواهید این روند را با سرعت انجام دهید، بهترین راه برای ایندکس شدن سریع آن و قرار گرفتن در لیست جستجو، ثبت نام در یک حساب رایگان کنسول جستجوی گوگل (Google Search Console) و استفاده از ابزار بازرسی آدرس سایت  (URL Inspection Tool) آن است. یا با استفاده از ابزارهای SEO آن را به طور خودکار برای نمایه سازی ارسال کنید. این فرایند فقط یک لحظه طول می کشد، اما شما می‌توانید کاملا مطمئن باشید که یک کرالر، زودتر از آنچه که فکرش را بکنید، از وب سایت شما بازدید خواهد کرد. خیلی بهتر از این که دور هم بنشینید و منتظر اتفاق جادویی باشید.

آیا سایت شما قبلاً ایندکس شده است؟
سریعترین راه برای دیدن ایندکس شدن سایت خود، باز کردن Google و تایپ کردن آدرس وب سایب خودتان در نوار جستجو است:

سایت: آدرس وب سایت شما (به عنوان مثال، سایت: my-sample-website.com)

 در تنظیماتSEO  خود چند تغییر ایجاد کنید تا رتبه موتور جستجو خود را بالا ببرید.
با یک بررسی سریع به شما اطلاع داده می شود که آیا Google می داند وب سایت شما هنوز وجود دارد. اگر چنین نشد، نگران نباشید - به زودی انجام می شود.
 

 

Enter را بزنید، و صفحه نتایج، لیستی از تمام صفحات وب سایت شما را که در فهرست Google است نشان می دهد. اگر فهرست بندی یا ایندکس نشده باشید، می گوید: "جستجوی شما - سایت: my-sample-website.com - با هیچ سندی مطابقت ندارد."

 

تجزیه و تحلیل وب سایت خود


هنگامی که کرالر می داند سایت شما وجود دارد و از محتوای آن با خبر است، وقت آن است که آنچه را پیدا می کند تجزیه و تحلیل کنید. این تجزیه و تحلیل در یک رتبه بندی به پایان می رسد: لیستی از صفحات موجود در اینترنت که با یک عبارت جستجو خاص به بهترین وجه مطابقت دارند.

سایت شما به چه سؤالاتی پاسخ می دهد؟
در هنگام تحلیل یک وب سایت، موارد بسیاری وجود دارد که Google آنها را بررسی می کند. موتور جستجو می خواهد بداند سایت شما درباره چه موضوعی است و مهمتر اینکه چه زمانی باید وب سایت شما را به افراد جستجوگر نشان دهد. موتور جستجو سعی می کند بفهمد که وب سایت شما برای کدام عبارات جستجوگر مناسب است.

در این فرآیند کمی ظرافت وجود دارد که الگوریتم های گوگل در طول سال‌ها بهتر و بهتر در کشف آنها موفق شده اند. به عنوان مثال، اگر سایت شما در مورد قهوه است، آیا زمانی که مردم به دنبال بهترین مکان برای نوشیدن قهوه در شهر شما هستند، باید سایت نمایش داده شود یا وقتی که افراد به دنبال قهوه ساز خوب برای کافه خود هستند؟ الگوریتم‌های موتور جستجو به محتوای شما نگاه می‌کنند، متن شما را "می‌خوانند" و به این سؤال پاسخ می‌دهند.


رتبه بندی وب سایت 


هنگامی که موتور جستجو تجزیه و تحلیل خود را انجام داد، سپس می خواهد بفهمد که  سایت شما نسبت به سایر وب سایتهای رقیب، چه مقدار با عبارات جستجو مرتبط است. برای انجام این کار، از حدود 150 فاکتور مختلف رتبه بندی استفاده می شود (و برخی می گویند این موارد حتی بیشتر است). اهمیت برخی از آنها بیش از سایرین است.

متأسفانه، لیست ساده‌ای از همه فاکتورهای مختلف رتبه بندی برای پیگیری وجود ندارد. Google و سایر موتورهای جستجو، دقیقاً نمی گویند که به دنبال چه چیزی هستند؛ زیرا نمی‌خواهند ما نتایج جستجو را دستکاری کنیم. خوشبختانه، دستورالعمل‌های کلی ارائه می‌دهند. افرادی که در سئو کار می کنند اغلب آزمایشاتی نیز انجام می‌دهند تا ببینند موتورهای جستجو چگونه محتوای وب سایت را کنترل می‌کنند.

با استفاده از این اطلاعات، می‌توانید سایت خود را بهینه کرده و برای عبارات معین برای جستجو، رتبه بالاتری داشته باشید. در حالی که یک حرفه کامل وجود دارد که فقط به همه تفاوت‌های ظریف بهینه سازی موتور جستجو اختصاص داده شده است، شما می توانید با این مراحل ساده شروع کنید:

  • کمی درباره کلمات کلیدی تحقیق انجام دهید تا برای انتخاب عبارات جستجو مورد نظر خود ایده بگیرید.
  • تنظیمات SEO را در وب سایت خود باز کنید و هر قسمت خالی مانند عنوان صفحه اصلی و عنوان وب سایت خود را پر کنید. با استفاده از برخی از کلمات کلیدی مورد نظر خود، از این قسمتها برای توصیف موضوع سایت خود استفاده کنید.
  • عناوین را به وب سایت خود اضافه کنید تا ساختار متن خود را ایجاد کند (موتورهای جستجو از این عناوین برای کمک به درک موضوع سایت شما و نحوه سازماندهی آن استفاده می کنند) و قسمتهای متن جایگزین را در تصاویر خود پر کنید.
  • محتوای وب سایت خود را بهبود ببخشید. تنظیمات سئو، تا به اینجای کار، سایت شما را شناخته است. مهمترین فاکتور در رتبه بندی موتور جستجو، وجود متن مناسب و با کیفیت در وب سایت شما است.
 در تنظیماتSEO  خود چند تغییر ایجاد کنید تا رتبه موتور جستجو خود را بالا ببرید.
 در تنظیماتSEO  خود چند تغییر ایجاد کنید تا رتبه موتور جستجو خود را بالا ببرید.
 
 

 

جستجوی دوباره و بررسی به روزرسانی‌ها


تا به اینجا، سایت شما ایندکس شده است. و برای بهینه سازی برخی عبارات جستجو، تغییراتی ایجاد کرده اید. حالا چه اتفاقی می افتد؟

کمی طول می کشد تا Google تغییرات شما را ببیند.

در اینجا، منتظر می مانیم. قبل از اینکه تغییرات شما در نتایج جستجو تأثیر بگذارد، اول کرالر باید متوجه آنها شود. کرالر، در بازدید بعدی خود، سایت شما را بررسی می کند تا ببیند آیا چیزی از آخرین باری که حضور داشته، تغییر کرده است یا خیر. اساساً، با این کار می خواهد بداند که آیا دلیلی برای تغییر روش نمایش این سایت به جستجوگران وجود دارد یا خیر.

تعداد دفعات بازدید از سایت برای هر وب سایتی متفاوت است. به نظر می رسد منطق Google، بر اساس به روز نگه داشتن نتایج جستجو است. اگر هر ساعت، یک وب سایت خبری ملی بسیار محبوب با محتوای اصلی جدید داشته باشید، کرالرها مدام از سایت شما بازدید می کنند. اگر سایت شما فقط یک بار در سال تغییر کند، بازدید یا کرال بعدی شما بیشتر طول می کشد. به همین دلیل، ایده خوبی است که مرتباً اعلام حضور کنید و تمام اطلاعات خود را تازه نگه دارید.

به محض اینکه سایت شما دوباره مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت، ممکن است برای یک عبارت خاص مورد جستجو، چند جایگاه را تغییر دهد. حتی ممکن است موقعیت‌ها یا جایگاه‌ها را برای عبارت جستجو دیگری پایین بیاورد.

ابزارهای SEO زیادی وجود دارد که به شما کمک می کنند این تغییرات را در رتبه بندی خود پیگیری کنید. اگر در حال تهیه بودجه هستید، Google Search Console بهترین شرط شما برای کسب اطلاعات در مورد رتبه بندی شما در Google است:

  • وارد حساب Search Console خود شوید.
  • به قسمت Search Traffic> Search Analysis بروید.
  • Positions را در نوار بالا انتخاب کنید.

اکنون می توانید جایگاه وب سایت خود را برای عباراتی که افراد به دنبال آن هستند، مشاهده کنید. اگر وب سایت شما برای مدتی فعالیت کرده است، ممکن است از عبارات جستجوی مختلفی، بازدیدکننده داشته باشید.

در بیشتر موارد، نباید انتظار داشته باشید که سریعاً به جایگاه شماره یک بروید. اما دلسرد هم نشوید. رسیدن به آنجا، زمان بر است و نتیجه بسیاری از مراحل کوچک است. همانطور که بازدید خود را افزایش می دهید و به سایت خود محتوا اضافه می کنید، رتبه شما هم به مرور بهبود می یابد.

 

 

 

 

 

 


منبع: JIMDO BLOG

شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید
بهترین نرم افزار مدیریت پروژه و ترسیم ایده های ذهنی
بهترین نرم افزار مدیریت پروژه و ترسیم ایده های ذهنی

امروز در مجله اینترنتی بیننده قصد داریم به معرفی بهترین نرم افزار مدیریت پروژه و ترسیم ایده های ذهنی بپردازیم.

نرم افزار و برنامه نویسی 1399/09/21 مشاهده مطلب

برای مغز، کُدخوانی و زبان خوانی یکسان نیست؟
برای مغز، کُدخوانی و زبان خوانی یکسان نیست؟

به نظر دانشمندان علوم مغز و اعصاب، درک زبان برنامه نویسی یا کدخوانی، برای مغز چیزی کاملا متفاوت است و این زبان نه زبان خارجی است و نه ریاضیات و منطق.

نرم افزار و برنامه نویسی 1399/10/14 مشاهده مطلب

تقلید سیگنال از قابلیت‌های واتس‌اپ
تقلید سیگنال از قابلیت‌های واتس‌اپ

به نظر می رسد سیگنال شروع به توسعه طیف وسیعی از ویژگیهای جدید کرده است که پیش از این در واتس‌اپ موجود بودند.

نرم افزار و برنامه نویسی 1399/11/06 مشاهده مطلب

دوره آموزش آنلاین برنامه نویسی ASP.NET Core 5
دوره آموزش آنلاین برنامه نویسی ASP.NET Core 5

دوره آموزش آنلاین برنامه نویسی نرم افزارهای تحت وب با جدید ترین نسخه ASP.NET Core نگارش 5 توسط مهندس میلاد اشرفی آموزش ساخت پروژه های تحت وب با ASP.NET Core

نرم افزار و برنامه نویسی 1399/11/07 مشاهده مطلب

چگونگی رقابت با وب سایت های بزرگتر
چگونگی رقابت با وب سایت های بزرگتر

چگونه می توان با وب سایتی با بیش از 1 میلیون بک لینک رقابت کرد و چرا گوگل نمی تواند خرید این بک لینک ها را ببیند؟

نرم افزار و برنامه نویسی 1399/11/23 مشاهده مطلب

راهنمای کامل سئو کپی رایتینگ
راهنمای کامل سئو کپی رایتینگ

در این راهنمای جامع، بایدها و نبایدهای سئو کپی رایتینگ و یک فرآیند گام به گام برای بهینه سازی محتوای خود برای کسب رتبه بالاتر در گوگل را خواهید آموخت.

نرم افزار و برنامه نویسی 1400/05/25 مشاهده مطلب

لطفاً صبر کنید