10 نکته برای رسیدن به تناسب اندام در منزل

ورزش و سلامتی 1399/10/28 22:34:41
10 نکته برای رسیدن به تناسب اندام در منزل
با نزدیک شدن به سال جدید، و در این ایام کرونایی، با رعایت این 10 نکته ساده برای نرمش در منزل، راحت‌تر به تناسب اندام مد نظر خود برسید.

10 نکته برای رسیدن به تناسب اندام در منزل


در سال جدید و در این ایام کرونایی، با این 10 نکته ساده برای نرمش در منزل، راحت‌تر به اهداف مدنظر خود در تناسب اندام برسید.


هر سال، با نزدیک شدن به سال نو، بسیاری از مردم با خود عهد جدیدی را برای داشتن یک سبک زندگی سالم می بندند: مثل بهتر غذا خوردن، رفتن به ورزشگاه، تمرین یوگا، و غیره.
با این حال، با بسته شدن سالن‌های ورزشی در سراسر جهان یا فعالیت با ظرفیت محدود آنها، ورزش در خانه، گزینه بسیار مناسب تری به نظر می رسد. 

فعالیت در محیط زندگی، گاهی اوقات می تواند یک چالش باشد، خواه انگیزه‌ای باشد برای شروع، یا وسیله‌ای برای اینکه سرتان را گرم کند.
در این مقاله از مجله اینترنتی بیننده، برای مقابله با موانع موجود و نگه داشتن شما در مسیر درست رسیدن به هدف سلامتی، این 10 نکته را برای کنترل منظم برنامه‌های روزمره ارائه کرده ایم. 

 

  • یک محدوده برای تمرین خود ایجاد کنید.

ایجاد یک مینی "سالن بدن سازی" در گوشه اتاق یا جایی دیگر در خانه، راهی عالی برای اطمینان از ورزش هرچه بیشتر در خانه است. هنگامی که فضای تمرین را آماده کردید، وسایل را مرتب و جدا از فضای اصلی زندگی نگه دارید. به این ترتیب، هر روز که وارد می شوید، احساس می کنید کمی از فضای یکنواخت منزل دور شده‌اید.

انتخاب محدوده مناسب در منزل برای تمرین
انتخاب محدوده مناسب در منزل برای تمرین
 

 

  • نرمش‌های تمرینی خود را برنامه‌ریزی کنید.

مانند اکثر موارد در زندگی، برنامه ریزی ضروری است. داشتن یک برنامه زمانی و قرار دادن تمرینات خود در یک ژورنال / تقویم، به شما کمک می کند تا انگیزه و ثبات خود را حفظ کنید. نوشتن برنامه تمرینی روزانه مؤثرترین راه برای حفظ تمرکز و مسئولیت پذیری برای حفظ برنامه است.

نرمش‌های تمرینی خود را برنامه‌ریزی کنید.
نرمش‌های تمرینی خود را برنامه‌ریزی کنید.
 

 

  • اهداف نامعقول تعیین نکنید.

شما باید در مورد اهداف خود واقع بین باشید و در صورت عدم موفقیت ناامید نشوید. ادامه دهید و هر هفته هدف دیگری تعیین کنید. با هفته ای سه بار، نرمش خود را آغاز کنید، خصوصاً اگر مبتدی هستید. هنگامی که به یک هدف رسیدید، برای ادامه کار انگیزه پیدا خواهید کرد.

با هفته ای 3 بار نرمش شروع نمایید!
با هفته ای 3 بار نرمش شروع نمایید!
 

 

  • عوامل حواس پرتی را از بین ببرید.

در خانه که هستید، خیلی از مسائل زندگی، به راحتی موجبات حواس پرتی را فراهم می کنند. اولین قدم برای جلوگیری از این کار بی صدا کردن تلفن است. تلویزیون را خاموش کنید. حیوانات خانگی خود را به اتاق دیگری ببرید و به خانواده یا هم اتاقی های خود اطلاع دهید که در حال ورزش هستید تا سعی نکنند توجه شما را از برنامه آموزشی شما دور کنند.

عوامل حواس پرتی را یا از بین ببرید یا از آنها یک فرصت بسازید!
عوامل حواس پرتی را یا از بین ببرید یا از آنها یک فرصت بسازید!
 

 

  • اطمینان حاصل کنید که خود را گرم کرده‌اید و تعادل خود را حفظ نمایید.

مطالعات نشان می دهد که گرم کردن بدن برای نرمش باعث افزایش قدرت عضلات می شود. هر تمرین را با کشش شروع کرده و به پایان برسانید تا عضلات گرم شود.

 

با حرکات کشیده بدن خود را گرم کنید!
با حرکات کشیده بدن خود را گرم کنید!
 

 

  • در هنگام صبح نرمش کنید.

تمرین زود هنگام صبح فواید زیادی هم در سلامتی و هم در برنامه ریزی شما دارد. این کار می تواند باعث افزایش متابولیسم، بهبود انرژی جسمی و روانی و کاهش استرس شود.

 

نرمش صبح هنگام
نرمش صبح هنگام
 

 

  • به موسیقی گوش دهید.

موسیقی به شما کمک می کند هنگام ورزش هوشیار و متمرکز باشید. موسیقی انگیزشی یا همگام شده با آموزش شما، تأثیرات جسمی و روانی دارد. 
وقتی آهنگی دارای ریتم قوی و ثابت است، شما را به تمرین بیشتر ترغیب می کند. لیست های موسیقی تناسب اندام بسیاری در Spotify  وجود دارد. یکی را که دوست دارید انتخاب کنید و برنامه تناسب اندام خود را شروع کنید.

در هنگام نرمش به موسیقی گوش دهید.
در هنگام نرمش به موسیقی گوش دهید.
 
 

 

  • لباس ورزشی زیبایی بپوشید.

با پوشیدن لباس‌های تناسب اندام یا لباس ورزشی که دوست دارید اعتماد به نفس بیشتری در خود ایجاد کنید. جمله "لباس موفقیت بر تن کردن" قطعاً در مورد دنیای تناسب اندام صدق می کند. هنگام نرمش، لباس ورزشی شیک بپوشید که حس استقامت و راحتی به شما می دهد.

لباس راحت، شیک و مخصوص برای نرمش انتخاب نمایید
لباس راحت، شیک و مخصوص برای نرمش انتخاب نمایید
 

 

  • هیدراته بمانید!

آب یکی از عناصر اصلی تناسب اندام است. آبرسانی به بدن قبل از شروع ورزش بسیار مهم است، خصوصاً در شرایط گرمتر. آب، بدن شما را با مواد معدنی که در درست کار کردن بدن شما ضروری هستند، احیا می کند. این امر شانس شما را در رسیدن به اهداف ورزشی افزایش می دهد. حواستان باشد که، همیشه هنگام تمرین یک بطری آب همراه داشته باشید.

نوشیدن آب را در هنگام نرمش فراموش نکنید!
نوشیدن آب را در هنگام نرمش فراموش نکنید!
 

 

  • یک وعده غذایی برای بعد از تمرین آماده کنید.

اگر قصد تمرین صبحگاهی خود را دارید، مهم است که یک صبحانه سالم انتظار شما را بکشد. خوردن مواد مغذی مناسب بلافاصله بعد از فعالیت، کلید دستیابی به اهداف شماست. بعد از نرمش، بهتر است از کربوهیدرات‌ها و پروتئین استفاده کنید تا انرژی از دست رفته بدن خود را دوباره بدست آورید.

یک وعده غذایی برای بعد از تمرین آماده کنید.
یک وعده غذایی برای بعد از تمرین آماده کنید.
 

 

سالم باشید!

 

 


منبع:


BE WELL

شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید
دویدن هنگام صبح یا پیاده روی هنگام عصر؟
دویدن هنگام صبح یا پیاده روی هنگام عصر؟

آیا نرمش کردن درساعات خاصی از روز برای بدن مفید است؟ دانشمندان مدتی است دریافته‌اند که زمان بندی روزها برای نرمش بر کیفیت سلامتی ما تأثیر می گذارد.

ورزش و سلامتی 1399/11/20 مشاهده مطلب

نکاتی برای تقویت قدرت عضلات
نکاتی برای تقویت قدرت عضلات

نادیده گرفتن تمرینات مقاومتی - هر نوع تمرینی که باعث ایجاد قدرت و عضله شود - اشتباه بزرگی است. سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهد ،

ورزش و سلامتی 1400/02/28 مشاهده مطلب

تاثیر افسردگی بر واکنشهای عاطفی نسبت به خاطرات گذشته
تاثیر افسردگی بر واکنشهای عاطفی نسبت به خاطرات گذشته

اگر به یاد آوردن خاطرات شاد گذشته، چندان خوشحالتان نمی کند، شاید افسرده شده اید. افسردگی بر واکنشهای عاطفی نسبت به خاطرات حافظه اتوبیوگرافی تاثیر می گذارد.

ورزش و سلامتی 1400/03/03 مشاهده مطلب

علائم و دلایل فشار خون بالا
علائم و دلایل فشار خون بالا

قاتل خاموش یا فشار خون بالا، از جمله بیماری هایی است که هیچ علائم و نشانه هشدار دهنده ای ندارد و بسیاری از افراد نمی دانند که به آن مبتلا هستند.

ورزش و سلامتی 1400/03/17 مشاهده مطلب

غذاهای سالم برای مغز
غذاهای سالم برای مغز

افرادی که به طور مرتب از نوشیدنی های شیرین، میان وعده های حاوی سدیم بالا و گوشت فرآوری شده استفاده می کنند، ناحیه ای از مغز شان که مسئول حافظه است کوچکتر است

ورزش و سلامتی 1400/03/18 مشاهده مطلب

آیا فشار خون به تنفس مربوط می شود؟
آیا فشار خون به تنفس مربوط می شود؟

دانشمندان طبق مطالعات اخیر بر روی فشار خون فهمیدن که تمرینات تنفسی صحیح می تونه نقش مؤثری در تنظیم فشار خون داشته باشد.

ورزش و سلامتی 1400/04/19 مشاهده مطلب

لطفاً صبر کنید