اشتباهات رایج مربوط به سئو در اینستاگرام

اشتباهات رایج مربوط به سئو در اینستاگرام
به نظر می رسد انجام سئو برای صفحات اینستاگرام آسان باشد، اما بسیاری از صاحبان مشاغل هنگام بهینه سازی پروفایل خود، چندین اشتباه معمول انجام می دهند!!!

چند اشتباه رایج به هنگام بهینه سازی حساب اینستاگرامی خود برای سئو


بدیهی است که شما سخت تلاش می کنید تا وب سایت خود را به بالاترین سطح رتبه بندی موتور جستجو برسانید. اما بسیاری از کارآفرینان و بازاریابان چیز زیادی از اهمیت تکنیک‌های بهینه سازی فراتر از گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو، نمی دانند.

SEO همچنین در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی قابل استفاده است. جایی که می تواند به تبلیغ حساب کاربری، به دست آوردن فالوورهای جدید، افزایش میزان تعامل و افزایش فروش کمک کند. اینستاگرام برای بهینه سازی بسیار مناسب است؛ زیرا مانند یک موتور جستجوی کوچک کار می کند بنابراین سئو نیز در آنجا معتبر است.

اینستاگرام صفحات درست بهینه سازی شده را بالاتر قرار می دهد و این باعث جذب فالورهای فعال تر شده، آنها را به مشارکت در صفحه ترقیب می کند و درجه اعتماد به صفحه در بین فالوورها افزایش می یابد. به نوبه خود، همه اینها منجر به رسیدن به رتبه بالاتر می شود.

اگرچه به نظر می رسد انجام سئو برای صفحات اینستاگرام آسان باشد، بسیاری از بازاریابان و صاحبان مشاغل هنگام بهینه سازی پروفایل خود چندین اشتباه معمول انجام می دهند. در این مقاله از «مجله اینترنتی بیننده»، در مورد این اقدامات نادرست، به طور مفصل صحبت خواهیم کرد و یاد خواهیم گرفت که چگونه از آنها در آینده جلوگیری کنیم.

 

1. صفحه اینستاگرام شما منسجم نیست!

 

یکی از قوانین نانوشته مدیریت اینستاگرام، ایجاد فید منسجم است. پست‌هایی که در صفحه خود بارگذاری می کنید، باید از نظر مفهوم تصویری، زمان بندی، کپشن نویسی و هشتگ‌ها منطقی باشند.

اما ثبات و پیگیری چیزی نیست که بتوان یک شبه به دست آورد. شما باید وقت بگذارید و در مورد هر کپشن، برچسب ها یا تگ های مناسب، سبک کلی چیدمان صفحه و تناوب ارسال فکر کنید. برای ساده سازی و کارآمد کردن این روند و برنامه ریزی پست ها و استوری های اینستاگرام خود، می توانید از Combin Scheduler، ابزاری برای برنامه‌ریزی محتوای اینستاگرام استفاده کنید.

با استفاده از این برنامه، می توانید زیرنویس های بهینه سازی شده و گروه های مختلف هشتگی ایجاد کنید و کمپین فعلی اینستاگرام خود را روزها و هفته ها قبل از انتشار واقعی، ویرایش نمایید.

در اینجا یک راهنمای کوتاه در مورد چگونگی ایجاد یک فید منسجم با برنامه ریزی محتوای اینستاگرامی آورده شده است:

برای رسیدن به اهداف شغلی خود، تا جایی که می توانید پست منتشر کنید و دفعات ارسال مداوم را حفظ کنید. هیچ رویداد ارسالِ ایده آل و در زمان مناسبی برای توزیع محتوا وجود ندارد. اما می توانید هنگام آزمایش رویکردهای مختلف، رویداد ایده آل خود را پیدا کنید.

 

2. از هشتگ های مربوطه استفاده نمی کنید!

 

یک چالش معمولی بهینه سازی اینستاگرام، استفاده از هشتگ هایی است که برای پست شما - و مشاغل شما مناسب هستند. در شبکه های اجتماعی، آنها به عنوان پرسش‌های جستجو به کار می روند.

انتخاب هشتگ های مرتبط، کاملاً ساده به نظر می رسد؛ اما در حقیقت، مارک ها (برندها) و بازاریاب ها این دو گام را اشتباه را برمی دارند:

  • پست ها شامل هشتگ های بی ربط هستند.
     همانطور که از نام آن پیداست، این هشتگ ها نه با کسب و کار شما مطابقت دارند و نه با پست خاصی. اگر تا کنون به تعداد اندکی از برداشت های بدست آمده از هشتگ‌های پست خود برخورد کرده‌اید، حتما می دانید چه معنی‌ای می دهد: محتوای شما آن چیزی نیست که افراد انتظار دارند هنگام جستجوی یک تگ خاص ببینند.

اگر برای بهینه سازی اینستاگرام از هشتگ استفاده می کنید (و باید این کار را انجام دهید)، قبل از قرار دادن آنها در زیر پست‌های خود، تحقیق کنید. این کار را می‌توانید با Combin Growth انجام دهید. با استفاده از این ابزار، هشتگ هایی را پیدا خواهید کرد که معرف پست فعلی شما یا کل کسب و کار شما هستند و هشتگ های مورد استفاده رقبا را کشف می کنند.

نکات مربوط به هشتگ اینستاگرام، خود به تنهایی یک مقاله است. اما اجازه دهید در این مقاله از مجله اینترنتی بیننده، یک ترفند کوچک را با شما به اشتراک بگذاریم: 


هشتگ‌های رقبای خود، یا اکانت هایی با محتوای مشابه را، بررسی کنید. از تگ‌های معروف استفاده نکنید - کسانی که بیش از 100000 پست دارند. در غیر این صورت، محتوای شما در بخش فید، ناپدید می شود.
برای اطمینان از نحوه کار این نکته، بیایید تصور کنیم شما صاحب یک کافی شاپ هستید و می خواهید عکسی را با یک فنجان لاته بارگذاری کنید. می خواهید به روز باشید و به عنوان مثال از هشتگ معروف # metgala2019 استفاده کنید. اما، با این روش به نتیجه مطلوبی نخواهید رسید- فقط تعداد کمی از افراد از پروفایل شما بازدید می کنند و تنها تعداد کم دیگری از افراد شما را فالو می کنند.

حتما برایتان این سوال پیش می آید که چه درسی از این موضوع می شود گرفت؟ "هشتگ هایی را پیدا کنید که مربوط به تجارت شما باشند."

اگر می خواهید از این استراتژی، بیشترین بهره را ببرید، در اینجا یک ترفند دیگر برای استفاده شما وجود دارد:

هشتگ های مارک دار (برند شده) را کنار نگذارید. اینها نقش دامنه شما را در اینستاگرام بازی می کنند. وقتی کسب و کار شما به اندازه کافی بزرگ باشد، افراد با هشتگ منحصر به آن کسب و کار، آن را جستجو می کنند.

انتخاب هشتگ مناسب
انتخاب هشتگ مناسب
 

 

  • بعضی‌ها به هیچ وجه از هشتگ استفاده نمی کنند.
    این یک افراط دیگر است. هشتگ ها جریان محتوا را در شبکه های اجتماعی سازماندهی می کنند. بنابراین پارامتر مهمی برای بهینه سازی صفحه اینستاگرام هستند. برای جلوگیری از این اقدام اشتباه، از هشتگ ها در پست‌های خود استفاده کنید و حضور پروفایل خود را در اینستاگرام افزایش دهید.
از هشتگ استفاده نمایید
از هشتگ استفاده نمایید
 

 

هشتگ ها به دیگران کمک می کنند صفحه و محتوای شما را در شبکه های اجتماعی جستجو کنند. و یک نکته دیگر که باید به خاطر داشته باشید: از یک گروه هشتگ تکراری در زیر هر پست استفاده نکنید؛ زیرا اینستاگرام چنین اقداماتی را هرزنامه (Spam) می داند.

 

3. تگ های مکان را تغییر نمی دهید!

 

برندهایی که کسب و کار خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند یا حمل و نقل در سراسر جهان را ارائه می‌دهند، این اشتباه را مرتکب می شوند. وقتی کار شما محدود به منطقه خاصی باشد - مانند کافی شاپِ مثال قبلی - احتمالاً تگ مکان متفاوتی برای انتخاب ندارید؛ زیرا مخاطبان بی ربطی را به خود جذب خواهید کرد. اما هنوز هم، برخی از مکان‌های خلاقانه توجه مردم را به خود جلب می کنند.

در سایر موارد، اگر آن شغل، فراتر از یک مکان خاص است و شما علاقه مند به جذب مخاطب از شهرها یا کشورهای مختلف هستید، باید برچسب های مکان خود را هر چند وقت یک بار تغییر دهید.

 

4. نام کاربری شما قابل جستجو نیست!

 

نام کاربری اینستاگرام شما یک کلمه کلیدی اصلی است که باید کوتاه، خوانا و متمایز باشد. به مخاطبان خود در درک نام کاربری کمک کنید و هیچ علامت بی ربطی در آن وارد نکنند. شما باید نام کاربری را به زبانی که مخاطب شما بیشتر به دنبال آن است بنویسید.
به قوانین خوب قدیمی SEO فکر کنید و نام کاربری خود را آن طور بسازید که مشتری شما آن را جستجو می کند.

هیچ علامت بی ربطی در نام کاربری خود وارد نکنند.
هیچ علامت بی ربطی در نام کاربری خود وارد نکنند.
 


 
5- از Alt Text در اینستاگرام استفاده نمی‌کنید!


یکی دیگر از ویژگی های اینستاگرام که می توانید برای اهداف سئو استفاده کنید، Alt Text است. این عملکرد در ابتدا برای لذت بصری مردم از محتوای اینستاگرام طراحی شده است. با این حال، بازاریابان اکنون از آن برای بهینه سازی استفاده می کنند.

برای یافتن این ابزار، هنگام ارسال محتوای جدید، صفحه کپشن دار را به پایین اسکرول کنید. در پایین صفحه تنظیمات پیشرفته را مشاهده خواهید کرد. آن را فشار دهید و به سمت پایین صفحه بروید تا زمانی که Write Alt Text را ببینید. روی این دکمه ضربه بزنید و توضیحی در مورد آنچه در تصویر شماست ایجاد کنید. به عنوان مثال "موهای بلند رنگ شده مشکی ".

دفعه دیگر، وقتی کسی به دنبال موهای "بلند رنگ شده مشکی" در اینستاگرام گشت، در نتیجه جستجو، به محتوای شما دست می یابند.

همراه با این مرحله، فراموش نکنید که عکس های خود را در اینستاگرام بهینه کنید. محتوایی که منتشر می کنید، باید واضح و با کیفیت باشد تا الگوریتم اینستاگرام بتواند آنچه تصویر شما نشان می دهد را، تشخیص دهد. از آنجا که اینستاگرام این محتوا را به افرادی که پست‌های مشابه را جستجو می کنند، پیشنهاد می دهد، بنابراین، این امر بسیار حیاتی است.

بخش Alt Text را پر کنید
بخش Alt Text را پر کنید
 

 

6. کلمات کلیدی را در بیوگرافی خود وارد نمی کنید!

 

این یک قسمت اضافی و ضروری از استراتژی SEO در اینستاگرام شما است. بیوگرافی اینستاگرام شما، مکان مناسبی برای قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط است - چه اصلی و چه ثانویه. اما آن را با تعداد زیادی کلمه کلیدی پر نکنید و آن را قابل خواندن نگه دارید.

پروفایل شما به مشتریان و فالوورهای مستعد شما کمک می کند تا شما را در اینستاگرام پیدا کنند. اگر آن را به درستی بهینه سازی کنید، صفحه شما در میان نتایج برتر جستجو ظاهر می شود.

 از کلمات کلیدی در بیوگرافی خود استفاده کنید!
از کلمات کلیدی در بیوگرافی خود استفاده کنید!

 

7. کلمات کلیدی در زیرنویس ها یا کپشن های پست خود وارد نمی کنید!

 

جدا از بیوگرافی و نام کاربری، کلمات کلیدی را در کپشن ها قرار دهید. اما دوباره، پست های خود را با افراط در این کار به آب نبندید؛ یعنی در این کار زیاده روی نکنید. می توانید کلمات کلیدی را به طور تصادفی در سرتاسر متن قرار دهید و همچنین آنها را در کنار نام کاربری خود به عنوان تگ های عنوان تنظیم کنید.

به عنوان مثال، نام کاربری شما فروشگاه لباس های جین Mary Lewis است و پست جدید شما با فروش شلوار جین سایبرماندی (*Cyber Monday Jeans Sale) - تا 70٪ تخفیف شروع می شود!

قسمت آخر در مورد فروش، تگ عنوان شماست. این دقیقاً به همان شکل در نتایج موتور جستجو است - یک نام کاربری و سپس تگ‌های عنوان.


*- حراج سایبر ماندی، یک واژه بازاریابی برای معاملات آنلاین در اولین دوشنبه بعد از عید شکرگزاری در آمریکا می باشد.


نتیجه


سئو اینستاگرام علم موشک نیست. تنها چیزی که برای تسلط بر آن لازم دارید این است که، از این اشتباهات اجتناب کنید و تجربه SEO خود را در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی اعمال کنید.
در مورد بازاریابی اینستاگرام هر هدفی که دارید، باید بخاطر داشته باشید که سئو در رسانه های اجتماعی به همان اندازه وب سایت ها، دارای اهمیت است. بهینه سازی بر روی رتبه بندی کلی صفحه اینستاگرام و قابل مشاهده بودن آن در فید اینستاگرام سایر کاربران تأثیر می گذارد. 

 


 

منبع:


Searchengineland

شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید
تغییراتی که باید قبل از ورود به سیگنال یا تلگرام انجام دهید!
تغییراتی که باید قبل از ورود به سیگنال یا تلگرام انجام دهید!

تلگرام و سیگنال به دنبال پس زنی حریم خصوصی واتس اپ همچنان به پیشروی ادامه می دهند. اما هر دو برنامه، پیش فرضی دارند که باید اکنون آنها را کاملا تغییر دهید.

نرم افزار و برنامه نویسی 1399/11/10 مشاهده مطلب

نحوه نصب سیگنال در دسکتاپ کامپیوتر
نحوه نصب سیگنال در دسکتاپ کامپیوتر

ما در این مقاله از مجله اینترنتی بیننده، به شما نشان خواهیم داد که چگونه سیگنال را  بر روی دسکتاپ کامپیوتر یا لپ تاپ خود نصب نمایید.

نرم افزار و برنامه نویسی 1399/11/11 مشاهده مطلب

چگونه گوگل را وادار کنیم تا به وب سایت ما توجه کند؟
چگونه گوگل را وادار کنیم تا به وب سایت ما توجه کند؟

گوگل هر روز با میلیاردها وب سایت کار می‌کند. چگونه این کار را انجام می‌دهد و چگونه می توانید توجه بیشتری را از سوی گوگل و جستجوگرها به خود معطوف کنید؟

نرم افزار و برنامه نویسی 1399/11/13 مشاهده مطلب

فعال شدن قابلیت مسیریابی گوگل مپ در ایران
فعال شدن قابلیت مسیریابی گوگل مپ در ایران

با راه اندازی قابلیت نویگیشن یا مسیریابی گوگل مپ برای ایرانی‌ها احتمالا دقت مسیریابی افزایش می‌یابد.

نرم افزار و برنامه نویسی 1399/12/18 مشاهده مطلب

7 تجربه از  هدایت سئو در بازاریابی دیجیتال
7 تجربه از هدایت سئو در بازاریابی دیجیتال

اگر شرکتی تاسیس کردید یا با شرکتی قرار است طرف قرارداد باشین و تمام مسائل مربوط به بازاریابی دیجیتال آن شرکت را به عهده گرفتین این مقاله مال شماست.

کسب و کار و اقتصاد 1400/01/25 مشاهده مطلب

آزمایش عملی ویندوز 11
آزمایش عملی ویندوز 11

مهندس IT و خدمات کامپیوتری شرکت مایکروسافت، جاش هندریکسون، بر روی نسخه ای فعال از ویندوز 11 کار کرده و تجربیاتش رو از این محیط جدید با ما به اشتراک گذاشته!

نرم افزار و برنامه نویسی 1400/03/26 مشاهده مطلب

لطفاً صبر کنید