30 دقیقه تمرین قدرتی برابر است با طول عمر بیشتر

ورزش و سلامتی 1401/03/03 23:50:32
30 دقیقه تمرین قدرتی برابر است با طول عمر بیشتر
طبق مطالعات اخیر ترکیب تمرینات قدرتی با هر مقدار فعالیت هوازی منجر به 40 درصد کاهش خطر مرگ زودرس می شود.

30 دقیقه تمرین قدرتی برابر است با طول عمر بیشتر

 

آیا تمرین قدرتی انجام می دهید؟ بررسی های  جدید نشان می دهد که انجام 30 تا 60 دقیقه تمرین مقاومتی یا همان قدرتی نقش مهمی در افزایش طول عمر دارد.

علاوه بر این، ترکیب تمرینات قدرتی با هر مقدار فعالیت هوازی منجر به 40 درصد کاهش خطر مرگ زودرس می شود. با مجله اینترنتی بیننده همراه ما باشید تا به شما بگوییم چگونه!

 

آیا تمرینات قدرتی واقعأ در افزایش طول عمر نقش دارند؟

اگر از قبل تمرینات تقویتی را در برنامه تمرینی خود قرار داده اید، تا حدودی امیدوار هستید که عضلات قوی تری بسازید، اما بررسی جدید نشان می دهد که این نوع حرکات ممکن است بیماری را نیز دور نگه داشته و به افزایش طول عمر شما کمک کند. بر اساس تحقیقاتی که اخیراً در مجله پزشکی ورزشی بریتانیا منتشر شده است، انجام 30 تا 60 دقیقه تمرینات مقاومتی، قدرتی یا وزنه زدن به طور هفتگی، 10 تا 20 درصد خطر مرگ زودهنگام ناشی از همه علل مرگ و میر و همچنین ابتلا به بیماری قلبی ، دیابت یا سرطان را کاهش می دهد. 

به گزارش سی ان ان، محققان به عنوان بخشی از مطالعه خود، 16 مطالعه و بررسی قبلی را تجزیه و تحلیل کردند که شامل مجموعه ای از داده های نزدیک به 480000 شرکت کننده بود. شرکت کنندگان در این بررسی بین 18 تا 98 سال سن داشتند و عمدتاً در ایالات متحده مقیم بودند. افراد شرکت کننده، خود میزان شرکت در تمرینات  تقویتی خود را گزارش داده یا در طول مصاحبه به سؤالات پاسخ می دادند.

 

نتایج آزمایشات

آنها دریافتند که ترکیب 30 تا 60 دقیقه تمرینات تقویتی با هر مقدار فعالیت هوازی – از قبیل پیاده روی، دو، شنا یا دوچرخه سواری - منجر به کاهش 40 درصدی خطر مرگ زودرس، 46 درصد احتمال کمتر ابتلا به بیماری قلبی و 28 درصد احتمال کمتر ابتلا به سرطان وجود دارد. 

علاوه بر این، اکثر شرکت کنندگان از انجام این نوع تمرینات برای بیش از یک ساعت سودی نبردند، اما دلیل آن مشخص نیست. دکتر ویلیام رابرتز، پروفسور دپارتمان پزشکی خانواده و سلامت جامعه، چنین بیان داشت که یافته‌ها «خبر عالی برای افرادی است که فعال هستند و خبر عالی تری برای افرادی که غیرفعال هستند، زیرا می‌توانند سلامت خود را با سرمایه‌گذاری اندک زمانی بهبود بخشند. گفته می‌شود، افراد باید آهسته شروع کنند و به آرامی بدن خود را بسازند تا زودتر از درد ناشی از فعالیت زیاد جلوگیری کنند.


در حالی که این یافته ها قابل توجه می باشند و بیشتر از مزایای ورزش حمایت می کند، این مطالعه به این موضوع نمی پردازد که چرا تمرینات قدرتی در پیشگیری از بیماری های خاص و کاهش خطر مرگ زودرس موثر است. با این حال، نویسندگان این مطالعه معتقدند که فعالیت‌های تقویتی می‌توانند از دیابت جلوگیری کنند، زیرا توده عضلانی اسکلتی را که برای تنظیم سطح قند خون مهم است، حفظ می‌کنند.

 

 

 

 

منبع: 

Marth stewart

نظرها
نظر جدید
امتیاز
captcha
  • {{item.Name}}
    {{item.DateTimeLocalized}}
    {{item.Text}}
شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید
گلاب موثرترین ماده برای تقویت پوست
گلاب موثرترین ماده برای تقویت پوست

گلاب، قرن هاست که به عنوان ماده مراقبت از پوست با خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی، برای کاهش چربی اضافی پوست و از بین بردن چین و چروک آن استفاده می شود.

ورزش و سلامتی 1400/03/13 مشاهده مطلب

عوارض ناخوشایند عدم انجام حرکات کششی بعد از ورزش
عوارض ناخوشایند عدم انجام حرکات کششی بعد از ورزش

بسیاری از کسانی که نرمش می کنند، تمایلی به انجام حرکات کششی بعد از تمرینات نرمشی یا ورزش را ندارند که همین امر منجر به بروز عوارضی در آنها می گردد!

ورزش و سلامتی 1400/05/30 مشاهده مطلب

مارگارین، گزینه سالمتری نسبت به کره است!
مارگارین، گزینه سالمتری نسبت به کره است!

طبق مطالعات اخیر، مارگارین، نسبت به کره از سلامت بیشتری برخوردار است ولی باز هم باید در حد اعتدال مصرف شود.

علمی 1400/10/04 مشاهده مطلب

عدم تأثیر بازیهای فکری بر بالابردن توانایی ذهنی
عدم تأثیر بازیهای فکری بر بالابردن توانایی ذهنی

شواهد حاکی از آن است که بازیهای فکری، تأثیری بر عملکرد ذهنی ندارد و دنیای واقعی و موقعیت های مختلف زندگی خود می توانند بهترین مربی مغز باشند.

ورزش و سلامتی 1400/03/25 مشاهده مطلب

گیاهان معجزه گر در اتاق خواب
گیاهان معجزه گر در اتاق خواب

در اینجا چند گیاه شگفت انگیز که در تامین آرامش و اکسیژن نقش مهمی در اتاق خواب دارند را به شما عزیزان معرفی می کنیم!

ورزش و سلامتی 1399/11/23 مشاهده مطلب

5 راه برای تقویت سیستم دفاعی بدن
5 راه برای تقویت سیستم دفاعی بدن

در اینجا نکات مفیدی در مورد چگونگی کمک ویتامین‌ها و مواد معدنی جهت تقویت سیستم دفاعی بدن در این زمستان و در این روزهای کرونایی آورده شده است.

ورزش و سلامتی 1399/11/06 مشاهده مطلب

لطفاً صبر کنید