5 عادت عالی برای از بین بردن چربی شکم و حفظ آن

ورزش و سلامتی 1401/03/01 18:26:45
5 عادت عالی برای از بین بردن چربی شکم و حفظ آن
وقتی نوبت به اهداف کاهش وزن می رسه، کاهش وزن تنها نیمی از نبرد است. نیمی دیگر در حفظ آن وزن برای مدتی طولانی است که با این 5 کار امکان پذیر است.

5 عادت عالی برای از بین بردن چربی شکم و حفظ آن

 

این بیشتر از چیزی که فکر می کنید یک نبرد ذهنی است.

وقتی نوبت به اهداف کاهش وزن شما می رسد، کاهش وزن تنها نیمی از نبرد است. نیمی دیگر در حفظ آن وزن برای مدتی طولانی است که می تواند برای بسیاری از افراد یک فرآیند خسته کننده باشد. بنابراین، آنچه بسیار مهم است،  تنها کاهش وزن به روشی سالم نیست، بلکه لازم است بدانیم برای حفظ پایدار آن چه باید بکنیم. با مجله اینترنتی بیننده همراه باشید تا بیشتر در این مورد بدانید.


تحقیقات اخیر نشان داده است که خوردن غذاهای سالم و داشتن یک سبک زندگی فعال همچنان در کاهش وزن سالم بسیار مهم است. با این حال، برخی از کارشناسان به دنبال دلایلی هستند که چرا برخی از افراد پس از تمام تلاش های سخت خود برای کاهش وزن، در تقلا برای حفظ وزن جدید خود هستند. و چیزی که آنها دریافته اند این است که طرز فکر شما ممکن است نقشی بزرگتر از آنچه فکر می کنید بازی کند!

 


1 - مصرف غذاهای پر کالری و نوشیدنی های شیرین را محدود کنید.

حذف نوشیدنی های شیرین
حذف نوشیدنی های شیرین

 
این یکی ممکن است نسبتا واضح به نظر برسد، اما مهم است که به یاد داشته باشید که کاهش وزن و مدیریت شامل تعادل کالری دریافتی و کالری سوزانده می شود.

به گفته هاروارد هلث، این بخش مهمی از سفر کاهش وزن است. آنها دریافته‌اند که برای کاهش وزن واقعی و حفظ آن، باید روی مصرف انرژی بیشتر از آنچه که دریافت می کنیم تمرکز کنیم. و از آنجایی که کاهش وزن و مدیریت کاهش وزن معمولاً به چیزی بیش از این نیاز دارد، علم همچنان به این نکته به عنوان یک ابزار اساسی اشاره دارد.

 


2 - مصرف میوه و سبزیجات خود را افزایش دهید.

مصرف میوه و سبزیجات
مصرف میوه و سبزیجات

 

اطمینان از دریافت میوه و سبزیجات کافی در رژیم غذایی برای جنبه های مختلف سلامتی شما مهم است. به عنوان مثال، مواد مغذی، مواد معدنی و فیبر موجود در محصولات می تواند به شما در حفظ روده سالم، بهبود سلامت قلب و کاهش وزن و مدیریت آن کمک کند.

بر اساس مقاله ای که در نوترینتس (Nutrients) منتشر شده است، بین افزایش مصرف سبزیجات و کاهش خطر افزایش وزن یا چاقی رابطه وجود دارد.

 

 

3 - به خودتان فکر کنید و اهداف خود را بشناسید.

شناخت اهداف خود
شناخت اهداف خود

 
با توجه به مقاله منتشر شده در هاروارد هِلث ( Harvard Health)، تحقیقات تأیید می کند که برخی از موثرترین استراتژی های کاهش وزن و مدیریت آن به طرز فکر شما مربوط می شود. به عنوان مثال، چیزهایی مانند نظارت بر خود، خود اعتدالی و خودباوری ارزش بالایی در مسیر کاهش وزن شما دارند.
 

طبق مطالعه ای که درابسیتی رویوز (Obesity Reviews) منتشر شده است، در حالی که چیزهایی مانند تغذیه سالم و ورزش به وضوح در کاهش وزن و حفظ کاهش وزن نقش دارند، تمرکز بر روی اهداف و حفظ انگیزه درونی برای یک تجربه پایدار و طولانی مدت بسیار مهم است.

 


4 - به خودتان افتخار کنید.

به خودتان افتخار کنید
به خودتان افتخار کنید

 

روند کاهش وزن یا رژیم گرفتن اغلب می تواند برای بسیاری از ما شرم یا گناه ایجاد کند، به خصوص اگر یک رژیم غذایی سخت یا برنامه غذایی با محدودیت های سنگین باشد. از آنجایی که این رژیم‌ها اغلب پایدار نیستند، در صورت شکستن آن‌ها یا افزایش وزن ممکن است احساس گناه یا شرم کنیم.


تلاش برای تغییر طرز فکرمان به سمت مهربانی بیشتر نسبت به خود و احساس غرور از آنچه به دست آورده ایم، کلید کاهش وزن سالم است، و تحقیقات نیز این موضوع را تایید می کند. هاروارد هلث بیان می دارد: «بیشتر آن‌ها با تأمل در مورد سلامتی و ظاهر بهبودیافته‌شان در وزن پایین‌تر انگیزه خود را حفظ کردند».

 


5 - با ناخوشایند بودن خود بسازید و معذب نباشید.

معذب نباشید
معذب نباشید

 

به گفته کارشناسان دانشگاه هاروارد، مفهوم راحت بودن با فرم ناخوشایند خود می تواند به فرآیند مدیریت وزن کمک کند. آنها در جمع آوری تحقیقات خود دریافتند که مواردی مانند گاهی اوقات احساس گرسنگی، تغییر رفتارهای خوردن ناشی از استرس، و گاهی مقاومت در برابر هوس خوردن برخی غذاها، همه رفتارهایی هستند که می توانند به مدیریت پایدار وزن به روشی سالم کمک کنند.

با این حال، مهم آن است که این موضوع را با تحت فشار قرار دادن خود به یک حد ناسالم اشتباه نگیرید. در حالی که بیرون رفتن از منطقه راحتی و اتخاذ عادات جدید می توانند برای سلامتی شما مفید باشند، بسیار مهم است که همیشه به بدن خود گوش دهید و مرزهای خود را بهتر درک کنید. شما خود را بهتر از هرکسی می شناسید، پس به غریزه خود اعتماد کنید!

 

 

 

 

 


منبع: 

eatthis.com

msn

نظرها
نظر جدید
امتیاز
captcha
  • {{item.Name}}
    {{item.DateTimeLocalized}}
    {{item.Text}}
شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید
7 دقیقه تمرین ایستاده
7 دقیقه تمرین ایستاده

بسیاری از مردم توانایی خرید دمبل یا رفتن به ورزشگاه را ندارند. با این چند تمرین ساده، که 7 دقیقه بیشتر هم طول نمی‌کشد، سلامت را به جسمتان هدیه بدهید! :)

ورزش و سلامتی 1399/11/07 مشاهده مطلب

گردو و سلامت قلب
گردو و سلامت قلب

گردو دارای مواد مغذی و ریز مغذی ‌های اساسی و ضروری است و یکی از بهترین منابع از پروتئین‌ های گیاهی نیز می باشد. پس آن را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

ورزش و سلامتی 1399/11/29 مشاهده مطلب

عادتی 5 دقیقه ای که زندگی را متحول می سازد
عادتی 5 دقیقه ای که زندگی را متحول می سازد

بسیاری از ما در تلاش برای رسیدن به اهدافمان ممکن است کمی خواب را فدای رویایمان کنیم. با این عادت پنج دقیقه ای می تونید بازدهی خوبی در زندگی و کار داشته باشید.

سبک زندگی و موفقیت 1400/06/03 مشاهده مطلب

مارگارین، گزینه سالمتری نسبت به کره است!
مارگارین، گزینه سالمتری نسبت به کره است!

طبق مطالعات اخیر، مارگارین، نسبت به کره از سلامت بیشتری برخوردار است ولی باز هم باید در حد اعتدال مصرف شود.

علمی 1400/10/04 مشاهده مطلب

خواص جانبی خوردن خیار
خواص جانبی خوردن خیار

خیارها خیلی بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید برای بدن مفید هستند و در این مقاله می توانید به خواص جانبی خوردن خیار پی ببرید.

غذا و آشپزی 1401/02/26 مشاهده مطلب

هزینه و قیمت پیکرتراشی در سال 1401
هزینه و قیمت پیکرتراشی در سال 1401

هزینه و قیمت پیکرتراشی در سال 1401 هزینه پیکرتراشی یکی از عوامل مهم در انتخاب بهترین دکتر پیکرتراشی در تهران و کلینیک برای داوطلبان می باشد. اما باید ...

ورزش و سلامتی 1401/05/13 مشاهده مطلب

لطفاً صبر کنید