فوائد مصرف مکمل های ویتامین D بعد از 50 سالگی

ورزش و سلامتی 1401/02/31 20:05:42
فوائد مصرف مکمل های ویتامین D بعد از 50 سالگی
ویتامین D یک مکمل محبوب برای مصرف در هر سنی است. اما بنا به دلایلی مصرف آن بعد از 50 سالگی بسیار ضروری می باشد.

فوائد شگفت انگیز مصرف مکمل های ویتامین D بعد از 50 سالگی


ویتامین D یک مکمل محبوب برای مصرف در هر سنی است، اما در این مقاله از مجله اینترنتی بیننده به طور خاص آنچه را در صورت مصرف آن در سن بالای 50 سال تجربه خواهید کرد، آورده شده است.


یک روز در حال رانندگی با کامیون هستیم و از جوانی خود لذت می بریم. و سپس یک روز در دهه 50 زندگی خود از خواب بیدار می شویم، و متوجه صدای مفاصل خود می شویم و ترک هایی را مشاهده می کنیم و احساسات دیگری که قبلا هرگز تجربه نکرده بودیم.

متأسفانه، با افزایش سن، خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند پوکی استخوان، سرطان و فشار خون بالا نیز افزایش می‌یابد. به عبارت دیگر بدن 50 ساله با بدن 20 ساله بسیار متفاوت است. و به همین دلیل، مصرف برخی مکمل ها ممکن است پس از رسیدن به سن معینی، اثرات شگفت انگیزی داشته باشد. 

بسیاری از ما در طی چند سال گذشته به سراغ مکمل‌های ویتامین D رفته‌ایم. این مکمل به قدری محبوب شده است که در حال حاضر، پس از مولتی ویتامین عمومی دومین مکمل رایج مصرف شده توسط آمریکایی ها است. و با توجه به اینکه میزان شیوع کمبود شدید ویتامین D در ایالات متحده 5.9% است، مطمئناً چیز خوبی است که بسیاری از مردم در تلاش برای مبارزه با این وضعیت هستند.

ویتامین D منحصربه‌فرد است، زیرا وقتی بدن انسان در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد، می‌تواند این ماده مغذی را بسازد. اما از  آنجایی که بسیاری از ما مانند گذشته زیاد در معرض نور آفتاب قرار نمی گیریم، فرصت تولید این ویتامین کلیدی کاهش می‌یابد.

به علاوه، ظرفیت پوست برای تولید ویتامین D در افراد مسن، حدود 25 درصد از ظرفیت پوست در افراد 20 تا 30 ساله که در معرض همان مقدار نور خورشید قرار دارند، تخمین زده شده است.

اگر بیش از 50 سال دارید و در گروه مصرف کنندگان مکمل ویتامین D قرار می گیرید، در اینجا برخی از فوائد جانبی مصرف آن آورده شده است که ممکن است تجربه کنید.

 

1 – باعث استحکام استخوان ها می شود.

ویتامین دی
ویتامین دی

 

با افزایش سن، خطر پوکی استخوان در افراد افزایش می یابد. تقریباً 10 میلیون بزرگسال، بالای 50 سال، از پوکی استخوان رنج می‌برند و 34 میلیون نفر دچار کاهش توده استخوانی یا استئوپنی هستند. خوشبختانه، مصرف مکمل ویتامین D باعث افزایش تراکم مواد معدنی استخوان و کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان (استخوان‌های ضعیف‌تر) می‌شود.

به خصوص در مورد زنانی که پس از یائسگی هستند، تمرکز بر روی سلامت استخوان ها بسیار مهم است، زیرا خطر شکستگی در این زمان افزایش می یابد. و وقتی مجبور نیستید، چه کسی می خواهد با شکستگی استخوان مقابله کند؟

 


2 - افسردگی کمتری را تجربه خواهید کرد.

ویتامین دی
ویتامین دی

 
بیش از نیمی از موارد افسردگی بعداً در زندگی ظاهر می شوند. و افسردگی دیررس با افزایش خطر ابتلا به بیماری، افزایش خطر خودکشی، کاهش عملکرد فیزیکی، شناختی و اجتماعی و خود بی توجهی بیشتر همراه است، که همگی به نوبه خود با افزایش مرگ و میر مرتبط هستند.
چندین گیرنده ویتامین D در مغز شناسایی شده است که بر خلق و خوی تأثیر می گذارد، که نشان می دهد سطوح پایین ویتامین D ممکن است با زوال شناختی و علائم افسردگی مرتبط باشد.

ارتباط مستقیمی بین سطوح پایین سِرُمی ویتامین D  وجود دارد که خطر افسردگی در اواخر عمر را افزایش می دهد. مصرف مکمل های ویتامین D می تواند به حمایت از سطوح سالم ویتامین D کمک کند و احتمالاً با خطر افسردگی مبارزه کند.

 


3 - خطر ابتلا به سرطان را کمتر می کند.

ویتامین دی
ویتامین دی

 
بالا رفتن سن مهم ترین عامل خطر برای برخی از سرطان ها است. میزان بروز سرطان به طور کلی با افزایش سن به طور پیوسته افزایش می یابد، به این معنی که یافتن راه هایی برای کاهش خطر ابتلا با افزایش سن مهم و کلیدی است.

نتایج تحقیقی منتشر شده در BMJ نشان می دهد که سطوح بالای ویتامین D با 20 درصد کمتر خطر ابتلا به سرطان های خاص در مردان و زنان در مقایسه با افراد دارای سطوح پایین ویتامین D مرتبط است.

 اگر مکمل‌های ویتامین D مصرف می‌کنید و در نهایت سطوح بالاتری از سرطان را دارید، ممکن است متوجه کاهش خطر برخی سرطان‌ها نیز شوید.

 


4 -  فشار خون سالمی خواهید داشت.

ویتامین دی
ویتامین دی

 

ارتباطی بین سطوح پایین ویتامین D و بسیاری از بیماری های مرتبط با افزایش سن وجود دارد که یکی از آنها فشار خون بالا است. خطر ابتلا به فشار خون بالا با افزایش سن به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

داده های مبتنی بر مشاهده ارتباط بین سطوح پایین ویتامین D و افزایش بروز فشار خون بالا و همچنین خطر ابتلا به فشار خون را نشان داده است. بنابراین، ممکن است در صورت مصرف منظم مکمل‌های ویتامین D، یک اثر جانبی شگفت‌انگیز را تجربه کنید، که آن فشار خون سالم است، اگرچه این بدان معنا نیست که نمی‌توانیداز یک رژیم غذایی سالم غافل شوید.

 


5 - داشتن سیستم ایمنی سالم.

ویتامین دی
ویتامین دی

 

با افزایش سن، سیستم ایمنی بدن افراد به تدریج ضعیف می شود. ارتباط بین سطوح پایین سرمی  ویتامین D و افزایش خطر ابتلا به چندین بیماری و اختلال مرتبط با ایمنی (از جمله COVID-19) مشاهده شده است. همراه با شستن دست‌ها و پیروی از تمام توصیه‌های CDC، اطمینان از اینکه سطح ویتامین D شما کنترل می‌شود، ممکن است به شما در دور نگه داشتن بیماری کمک کند.

 

 

 

 

 

 


منبع:

eatthis.com

نظرها
نظر جدید
امتیاز
captcha
  • {{item.Name}}
    {{item.DateTimeLocalized}}
    {{item.Text}}
شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید
چگونه بهترین کلینیک زیبایی را انتخاب کنیم ؟
چگونه بهترین کلینیک زیبایی را انتخاب کنیم ؟

چگونه بهترین کلینیک زیبایی را انتخاب کنیم ؟ از میان انتخاب های جراحی زیبایی شما، مهمترین اصل انتخاب بهترین کلینیک زیبایی در تهران است. اولین مسئله مهم که ...

ورزش و سلامتی 1401/05/09 مشاهده مطلب

صخره نوردی تمرینی سرگرم کننده و مهیج
صخره نوردی تمرینی سرگرم کننده و مهیج

اگر از دمبل خسته شده اید و حوصله دویدن را هم ندارید، صخره نوردی را امتحان کنید. چرا که روشی سرگرم کننده، عالی و هوشمندانه است برای نرمش کردن.

ورزش و سلامتی 1400/04/03 مشاهده مطلب

دویدن هنگام صبح یا پیاده روی هنگام عصر؟
دویدن هنگام صبح یا پیاده روی هنگام عصر؟

آیا نرمش کردن درساعات خاصی از روز برای بدن مفید است؟ دانشمندان مدتی است دریافته‌اند که زمان بندی روزها برای نرمش بر کیفیت سلامتی ما تأثیر می گذارد.

ورزش و سلامتی 1399/11/20 مشاهده مطلب

5 راه برای تقویت سیستم دفاعی بدن
5 راه برای تقویت سیستم دفاعی بدن

در اینجا نکات مفیدی در مورد چگونگی کمک ویتامین‌ها و مواد معدنی جهت تقویت سیستم دفاعی بدن در این زمستان و در این روزهای کرونایی آورده شده است.

ورزش و سلامتی 1399/11/06 مشاهده مطلب

هزینه و قیمت پیکرتراشی در سال 1401
هزینه و قیمت پیکرتراشی در سال 1401

هزینه و قیمت پیکرتراشی در سال 1401 هزینه پیکرتراشی یکی از عوامل مهم در انتخاب بهترین دکتر پیکرتراشی در تهران و کلینیک برای داوطلبان می باشد. اما باید ...

ورزش و سلامتی 1401/05/13 مشاهده مطلب

بزرگ کردن عضله جلو بازو با نرمش روزانه
بزرگ کردن عضله جلو بازو با نرمش روزانه

دانشمندان دریافته اند که کمی نرمش به صورت روزانه بیشتر از یک تمرین شدید هفتگی عضلات را تقویت می کند.

ورزش و سلامتی 1401/05/29 مشاهده مطلب

لطفاً صبر کنید