التهاب آورترین ماده در نوشیدنی قهوه

غذا و آشپزی 1401/02/26 23:30:20
التهاب آورترین ماده در نوشیدنی قهوه
افزودن بعضی مواد به نوشیدنی قهوه آن را ناسالم کرده و باعث ایجاد التهاب و اضافه وزن می گردد.

 بدترین ماده در نوشیدنی قهوه که به گفته متخصصان تغذیه باعث التهاب می شود!


نوشیدن قهوه کاملا سیاه(خالص) یک طعم اکتسابی است و بسیاری از ما عاشقان قهوه نوعی شیرین کننده را به فنجان قهوه روزانه خود اضافه می کنیم - چه شکر باشد، خامه باشد و یا شربت. با این حال، اگر اغلب اوقات از التهاب رنج می‌برید، کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که هر روز به آنچه در فنجان خود می‌ریزید بیشتر دقت کنید، زیرا ممکن است عامل اصلی ایجادالتهاب باشد.

در این مقاله از مجله اینترنتی بیننده گفته های متخصص تغذیه دانا الیس هانس، دکترا، MPH، RD، متخصص تغذیه، تریستا بست، MPH، RD، و متخصص بهداشت و محقق پزشکی، دکتر دانیل بویر، M.D. درباره اینکه چگونه شیرین کننده های قهوه می توانند منجر به التهاب شوند،آورده شده است و همچنین می توانیم بیاموزیم که برای جلوگیری از این امر از چه جایگزینی استفاده کنیم.

افزودن شکر
افزودن شکر

 


چگونه شیرین کننده های مصنوعی در قهوه می توانند باعث التهاب شوند؟


بسیاری از قهوه‌ خورها طعم کمی را در فنجان خود دوست دارند، بنابراین طعم آن را خیلی تلخ نمی کنند. تریسا بِست، چنین می گوید که شیرین کردن قهوه‌ را می‌توان با اقلام گیاهی یا شیرین کننده‌های طبیعی به جای شکر بسته بندی شده، که التهاب‌آور است، جایگزین کرد. 

 

شیرین کننده های قندی (مانند بسته های شکر، خامه ها، شربت ها و غیره) اغلب طعم دهنده های مصنوعی دیگری دارند که می توانند بر توانایی شما برای کاهش یا حفظ وزن و همچنین ایجاد التهاب تأثیر بگذارند.


بِست می گوید: «[استفاده از] خامه لبنی پرچرب و شکر تصفیه شده دو عادت بد برای نوشیدن قهوه هستند که برای کاهش وزن مضر می باشند، به ویژه برای کسانی که بیش از یک فنجان در روز مصرف می کنند. او می گوید: این دو ماده که معمولاً برای روشن و شیرین کردن قهوه استفاده می شود، کالری، چربی، کربوهیدرات بالایی دارند و کاملاً التهاب زا هستند. بست همچنین می‌افزاید: «کالری‌ها نه تنها به مشکلات وزن اضافه می‌کنند، بلکه التهابی که ایجاد می‌کنند یا تشدید می‌کنند، می‌تواند کاهش وزن را نیز دشوارتر کند».

افزودن شیر یا خامه
افزودن شیر یا خامه

 


هانس در تأیید گفته های وی، چنین بیان می کند که بسیاری از نوشیدنی‌های قهوه فرآوری‌شده دارای «قند، شیرین‌کننده‌ها و چربی‌های اضافه شده در آنها» هستند. به خامه‌ها، شربت‌ها، طعم‌دهنده‌ها و رنگ‌ها (مثلاً رنگ‌آمیزی کاراملی در یک فراپوچینوی بطری‌شده) فکر کنید. 

او می‌گوید: «کالری قهوه سیاه صفر است، اما شربت‌ها و خامه‌هایی که در نوشیدنی‌های فرآوری‌شده استفاده می‌شوند، و هر نوع مخلوطی از آن می‌تواند این نوشیدنی صفر کالری را به 300 یا 400 کالری برساند.» "این عملا یک وعده غذایی است." بله!


فار اضافه می‌کند که « اگر تحت برنامه مدیریت وزن هستید، مصرف قهوه سیاه (که کالری ندارد) در حد اعتدال یا همراه با شیرین‌کننده‌های گیاهی شیرین‌نشده مانند بادام یا جو دوسر سریع ممکن است بهترین جایگزین باشند. اگرچه ممکن است همه افراد برای نوشیدن قهوه به این صورت عمل نکنند. اما مطمئناً مزایای قابل توجهی برای نوشیدن قهوه وجود دارد، مانند جلوگیری از التهاب. 

اگر قهوه با طعم شیرین‌تری دوست دارید و از خامه پر چرب یا شکر تصفیه شده استفاده می‌کنید، Best توصیه‌های بهتری دارد که برای متابولیسم شما بسیار سالم‌تر است و کمتر باعث ایجاد احساس نفخ در شما می‌شود.

قهوه سالم
قهوه سالم

 


جایگزین های سالم تر برای بسته های شکر، خامه ها و شربت ها


خواه هر روز چندین قطره شربت طعم‌دار، مقداری شکر بسته بندی شده یا کمی خامه به قهوه‌تان اضافه کنید، اگر شیرین‌کننده‌هایی که انتخاب می‌کنید حاوی مواد مصنوعی یا مقادیر زیادی شکر باشند، حتماً باالتهاب مواجه خواهید شد و یا اغلب مواقع نفخ بیشتری را تجربه خواهید کرد. 

بِست پیشنهاد می کند: «با انتخاب خامه گیاهی، لبنیاتی را حذف می کنید که می تواند منجر به نفخ و التهاب شود. او توصیه می کند به جای شکرهای تصفیه شده، از عسل یا دارچین برای طعم دادن به قهوه خود استفاده کنید. «این دو ماده طبیعی، ضد التهاب هستند و دارچین می‌تواند به افزایش متابولیسم و تثبیت قند خون کمک کند، که همگی می‌توانند تلاش‌های انجام شده برای 
کاهش وزن را بهبود بخشند و نفخ را کاهش دهند.»


او همچنین می‌گوید هنگام خرید شیرهای گیاهی باید به خاطر داشته باشید که برخی از خامه‌های گیاهی هنوز هم کالری، چربی و قند بالایی دارند، بنابراین مهم است که "به برچسب تغذیه توجه کنید." به‌گفته بست، به‌طور کلی، بزرگ‌ترین اشتباهی که عاشقان قهوه که می‌خواهند وزن کم کنند و از التهاب جلوگیری کنند، مرتکب می‌شوند، این است که «روش خاصی دارند که قهوه‌شان را مطلوب می سازد و اغلب آن را کنار نمی گذارند». 

با داشتن ذهنی باز در انتخاب شیرین‌کننده‌ها و تمایل به امتحان گزینه‌های سالم‌تر، یک قدم به اهداف سلامتی خود نزدیک‌تر می‌شوید، چه شامل کاهش وزن باشد یا نه.

 

 

 

 



منبع:
msn

نظرها
نظر جدید
امتیاز
captcha
  • {{item.Name}}
    {{item.DateTimeLocalized}}
    {{item.Text}}
شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید
سیب زمینی قاچی تنوری
سیب زمینی قاچی تنوری

این یکی از ساده ترین روش های پخت سیب زمینی است که به شما سیب زمینی خوش عطر و خوش طعم می دهد به طوری که داخلش نرم و بیرونش تنوری و برشته است.

غذا و آشپزی 1399/09/17 مشاهده مطلب

چیزکیک پفی نیویورکی
چیزکیک پفی نیویورکی

چیز کیک دسر مورد علاقه خیلی هاست و این مقاله طرز تهیه یک چیز کیک نیویورکی کاملا متفاوت و شگفت انگیز با بافتی نرم و یکدست و خامه ای بدون لایه را آموزش می دهد.

غذا و آشپزی 1399/11/29 مشاهده مطلب

طرز تهیه مرغ پارسلیز با ماکارونی
طرز تهیه مرغ پارسلیز با ماکارونی

این فیله ها براحتی مزه دارشده و بسیار خوشمزه است و براحتی در خانه تهیه میشود

غذا و آشپزی 1400/01/09 مشاهده مطلب

آیا از مغذی ترین قسمت آووکادو خود صرف نظر می کنید؟
آیا از مغذی ترین قسمت آووکادو خود صرف نظر می کنید؟

آووکادو دوست دارین؟ آووکادوی رسیده بهتره یا نیمه رسیده؟ کدوم قسمت آووکادو از بقیه قسمت هاش مقوی تره؟ اگر می خواید بدونین، پس این مقاله مال شماست!

غذا و آشپزی 1400/01/24 مشاهده مطلب

8 ماده غذایی مورد نیاز دوندگان برای کاهش وزن
8 ماده غذایی مورد نیاز دوندگان برای کاهش وزن

اگر قصد لاغر شدن با دو را دارید، باید این 8 ماده غذایی را به برنامه خود اضافه کنید تا بتوانید به هنگام خستگی تجدید قوا نمایید.

ورزش و سلامتی 1400/04/23 مشاهده مطلب

تشخیص زعفران خالص از تقلبی
تشخیص زعفران خالص از تقلبی

گیاه زعفران را می‌توان بین انگشتان دست فشرده و به شکل یک توپ گرد درآورد تا بتوان زعفران تقلبی را از زعفران خالص تشخیص داد.

غذا و آشپزی 1401/02/11 مشاهده مطلب

لطفاً صبر کنید