12 سؤالی که هنگام استفاده از آژانس سئو باید پرسید

12 سؤالی که هنگام استفاده از آژانس سئو باید پرسید
استفاده از یک آژانس سئو داخلی می تواند به ارتقاء کسب و کار داخلی شما کمک کند. در این مقاله از مجله اینترنتی بیننده نحوه ارزیابی آژانس‌های سئو را بیاموزید.

12 سؤالی که هنگام استفاده از آژانس سئو باید پرسید!

 

در تعریف اینکه آژانس سئو چیست؟ باید بگوییم که مجموع شرکت هایی که در زمینه خدمات سئو و بهینه سازی سایت فعالیت دارند، آژانس سئو می باشند. فعالیت این شرکت ها بدین گونه است که شما کارهایی که در زمینه سئو و بهینه سازی وب سایتتان می باشد را به آن ها واگذار می‌کنید و همچنین می توانید از مشاوره و خدمات آموزشی این شرکت ها نیز بهره مند شوید.

استتفاده از یک آژانس سئو داخلی می تواند به ارتقاء کسب و کار محلی شما کمک کند. در این مقاله از مجله اینترنتی بیننده نحوه ارزیابی آژانس‌های سئو را بیاموزید.

آیا فکر می کنید که زمان آن رسیده است که سئوی خود را 100٪ دورن سازمانی انجام ندهید؟ آیا زمان آن فرا رسیده است که به دنبال یک آژانس سئو داخلی باشید تا به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند؟

این تصمیمی است که اکثر مشاغل باید برحسب موقعیت خود بگیرند، به ویژه هنگامی که همه چیز برای بالا بردن یک نام تجاری انجام می شود (و صادقانه بگویم کار مورد نیاز برای حفظ حضور آنلاین خوب بسیار زیاد است).

برای بسیاری از شرکت ها، راه حل مناسب این است که از یک آژانس سئو داخلی کمک بگیرند تا نه تنها کارهای اضافی خود را انجام دهند، بلکه از دانش آنها برای ارتقاء به سطح بعدی نیز کمک بگیرید.

پرسیدن سؤالات مناسب، بسیار مهم است و بدانید هنگام کمک گرفتن از یک آژانس سئو چه پاسخ هایی را باید انتظار داشته باشید.

اگر می خواهید مطمئن شوید که همه چیز با شرکتی که با آن همکاری می کنید هماهنگ و مناسب است، سؤالات زیر به شما در پاسخ به آن کمک کند.

  • قبل از شروع، اهداف سئو داخلی خود را مشخص کنید.
  • قبل از جستجو برای پیدا کردن یک آژانس سئو داخلی، آماده سازی مهم است.

ابتدا باید:

  • اهداف شرکت خود را بشناسید.
  • نوع رقابت خود را بشناسید.
  • قبل از شروع به کار، دانش کافی از سئو داخلی شرکت خود داشته باشید تا بتوانید آژانس ها را درست ارزیابی کنید.
  • گزینه های خود را بشناسید (برای مثال، یک فرد در مقابل یک شرکت).
  • برنامه یا راهی ایده آل برای نظارت بر پیشرفت و همکاری با شرکتی داشته باشید که در نهایت انتخاب می کنید.


سؤالات کلیدی که باید هنگام استخدام آژانس سئو داخلی بپرسید:

سپس، هنگام ارزیابی گزینه های خود، حواستان باشد که این سوالات اساسی را از آنها بپرسید.

 

1.  آیا با مشاغلی در صنعت ما کار کرده اید؟

اینکه از همان ابتدا مشخص شود که آیا آژانس سئو داخلی مورد نظر با مشاغل دیگری مشابه با شما کار کرده است یا خیر، مهم و مفید است.

این امر می تواند به آنها کمک کند که بدانند چگونه از طرف شرکت خود بهینه سازی های خاصی را انجام دهند.

سئو بسته به صنعت و اندازه شرکت می تواند بسیار متفاوت باشد، بنابراین هرچه یک نمایندگی تجربه بارزتری داشته باشد، بهتر است.

آنچه شما به دنبال شنیدن آن هستید:

در حالت ایده آل، شما می خواهید "بله" را بشنوید و نمونه هایی از شرکت هایی را که برای حمایت از ادعای خود اظهار می دارند که با آنها کار کرده اند را ببینید. با این حال، در صورت گرفتن پاسخ منفی "نه"، بلافاصله شرکت را از رده خارج نکنید.

این امکان وجود دارد که با برندهای مشابه کار کرده باشند و در راستای کمک به شرکت شما قرار گرفته باشند.

در این صورت، نکته مهم، نمونه کارهایی است که آنها ارائه می دهند، بنابراین تصمیم با خودتان است که ببینید آیا کارهایی که برای دیگران انجام می دهند به نفع شما خواهد بود یا خیر.

 

2. آیا می توانید نتایج سئو داخلی را تضمین کنید؟

بسیاری از شرکت های سئو ادعا می کنند که می توانند نتایج را تضمین کنند یا به نوعی با موتورهای جستجو رابطه "اثبات شده" داشته باشند.

رایج ترین ضمانت چیزی شبیه به "تضمین رتبه یکِ صفحه برای هر کلمه کلیدی در 6 ماه اول" است.

آنچه به دنبال شنیدن آن هستید:

پاسخ به این سوال "نه" است! هیچ راهی برای تضمین نتایج سئو یا داشتن تخصصی ناشناخته وجود ندارد که سایر شرکت ها (یا حتی متخصصان داخلی) از آن اطمینان نداشته باشند.

در حال حاضر، اگر آنها آنقدر مطمئن هستند که می توانند شرکت شما را به اهداف مهم تجاری آن برسانند و در آن راستا ضمانت بازگشت پول را ارائه دهند، ممکن است بخواهید آنها را مد نظر قرار دهید.

اما در واقع تضمین رتبه بندی این کلمه کلیدی یا آن یکی، تضمین نمی کند که باعث بالابردن تعداد مشتریان یا درآمد جدیدی شود.

شما می خواهید آژانسی را پیدا کنید که هم مطمئن باشد می تواند به شما کمک کند و هم در کاری که قرار است از طرف شما انجام دهد صادق، واقع بین و قانونی باشد.

اگر آژانس مورد نظر از تاکتیک های کلاه سیاه برای پیشبرد کار استفاده می کند، بسیار بیشتر از قبل از استخدام آژانس دچار مشکل خواهید شد و به عبارتی خود را از چاه در آورده و به چاله ای فوق العاده وقت گیر و گران قیمت خواهید انداخت. 

 

3. به منظور برون سپاری یا تأمین منابع از خارج از شرکت چه جنبه هایی از سئو را باید در نظر بگیریم؟

حتی سئو داخلی، چند بعدی است و اگر تصمیم دارید با یک آژانس ادامه دهید، لزوماً مجبور نیستید همه بخشهای کار سئو خود را برون سپاری کنید.

شرکتی که با آن مصاحبه می کنید باید بتواند حداقل سه جنبه از سئو داخلی را ارائه دهد که می تواند به شما در بهبود سئو داخلی شرکت کمک کند.

آنچه شما به دنبال شنیدن آن هستید:

بدیهی است، در دنیای ایده آل، آژانس سئو باید بتواند هر بخشی از کار سئو را که به آنها واگذار می شود ، مدیریت کند ( از آنها می خواهید خودشان بیان کنند که می توانند هر قسمتی از فرآیند را اداره کنند).


اگرچه، باید بتوانند در مورد جنبه های خاصی که می توانید با آنها شروع به کار کنید، پیشنهاداتی را ارائه دهند.

به عنوان مثال، انتظار دارید که آنها لینک سازی، مدیریت لیست های داخلی و ایجاد محتوا را انجام دهند.

اگر می شنوید که هر یک از این سه جنبه بیشتر برون سپاری می شوند، احتیاط کنید! زیرا اینها سه جنبه مهم سئو هستند که می خواهید مستقیماً توسط آژانس به آنها رسیدگی شوند، به ویژه هنگامی که به سئو داخلی فکر می کنید.

 

4. کدام معیارها برای تجزیه و تحلیل ارزشمندتر هستند/کدام معیارها در اولویت قرار دارند؟

این سؤال خوبی است برای سنجش بهترین عملکرد آنها هنگام بررسی معیارهای شما از همان ابتدا.

مشخص کنید که کدام معیارهای سئو داخلی برای شما اهمیت دارد، سپس ببینید آیا نمایندگی موافق است یا خیر.

به عنوان مثال، اگر به دنبال برقراری تماس های بیشتر برای کسب و کار و یا افزایش تعداد بازدیدکنندگان خود هستید، اما آنها امیدوارند با تعدادی از ارجاعات یا استنادهای ساخته شده داخلی و رتبه بندی برتر در 20 کلمه کلیدی مورد نظر خود، موفقیت خود را به شما اثبات کنند، چندان مناسب به نظر نمی رسد.

آنچه شما به دنبال شنیدن آن هستید:

مدیریت موثر حساب سئو باید بر افزایش (1) لیدها و (2) فروش متمرکز باشد؛ به همین دلیل است که کار را به شرکت دیگری می سپارید و برون سپاری می کنید. بنابراین، بهتر است این دو معیار، اولویت اصلی یک سازمان باشند.

البته، تجزیه و تحلیل متریک چند وجهی است - رتبه بندی، ترافیک و شماره های پشتیبان همه مهم هستند - و بهتر است حواستان باشد که در مورد این موارد نیز چیزی ذکر کنند.

به خاطر داشته باشید که سئو چیزی بیشتر از افزایش رتبه بندی، کاهش میزان بازدیدکنندگان یا بهبود سطح ترافیک بازدید از سایت شما است.

سئوی موثر، خود کسب و کار را در اولویت قرار می دهد، و لیدها (مشتری های احتمالی)/فروش برای بهبود سئو آن کسب و کار به عنوان یک کل ضروری است. به همبن دلیل استراتژی سئوی داخلی برای بسیاری از شرکت ها خیلی مهم است.

لیدها یا مشتریانی که از مناطقی می آیند که نمی توانید با آنها کار کنید، به نفع شما نیستند و آژانس هایی که در نظر دارید باید این را درک کنند.

پس چه چیزی را می خواهید ببینید - کلیک برای مسیرهای رانندگی؟ بک لینک ها یا پشتیبان های داخلی؟ ثبات و سازگاری ارجاعات؟ بازخرید کوپن؟ و چگونه اندازه گیری خواهند شد؟ مطمئن شوید که در این مورد اتفاق نظر داشته باشید.


5. بهترین مشتریان یا کِیس های مورد نظرتان کدامند؟

نمونه کارهای یک آژانس سئو بسیار مهم است و آنها باید بتوانند چند نمونه از بهترین داستانهای موفقیت و رضایتمندی مشتری خود را در اختیار شما قرار دهند.

این نمونه ها باید شامل داده ها و توصیفات کلی همراه با نمونه های واقعی عکس گرفته شده از صفحه نمایش باشند.

آنچه شما به دنبال شنیدن آن هستید:

"با مجله اینترنتی بیننده همراه باشید تا نشانتان دهیم!"

بهتر این است که آنها چند سایت و کِیس تحقیقاتی را نشان دهند که شما را به پرس و جو بیشتر درباره سایت کسب و کار خودتان سوق دهد.

اگر هیچ نمونه ای ندارند که مربوط به وضعیت شرکت شما باشد، باید محتاط باشید.

 

6. چه نوع گزارشی یا نظارت بر به روز رسانی هایی را دریافت خواهیم کرد؟

دانستن اینکه گزارشات هفته به هفته و ماه به ماه این شرکت چگونه خواهد بود، امری ضروری است.

ارتباطات در سئو همیشه آسان نیست، اما اگر می خواهید با یک شرکت شخص ثالث کار کنید، برقراری ارتباط لازم است.

آنچه شما انتظار شنیدن آن را دارید:

شما از آنها می خواهید نه تنها گزارش هایی را که ارائه می دهند به شما نشان دهند، بلکه شما را نیز در جریان آنها قرار دهند.

شما گزارشی می خواهید که به روشنی برای شما و سایر اعضای تیم شما همه چیز را توضیح دهد و به راحتی قابل درک باشد.

به طور خلاصه، یک گزارش باید بتواند به سوالات زیر پاسخ دهد:

  • چه شد و چرا؟
  • تغییرات قبلی چه تاثیری داشته است؟
  • چه نوع بازدهی ایجاد شده است؟
  • چه موانعی همچنان بر سر راه وجود دارد؟
  • برای غلبه بر آنها چه باید کرد؟
  • مراحل بعدی چیست؟


اندازه گیری و گزارش در مورد تبدیل بازدیدهای آنلاین به حضوری بسیار مهم است، بنابراین وقت خود را صرف این سوال کنید و در مورد ابزارهایی که استفاده می کنند، واقعأ جستجو کنید.

اگر می توانند نمونه های واضحی را ارائه دهند، بهتر خواهد بود. از آنها بخواهید چنین تصور کنند که شما در مورد این بخش از بازاریابی چیزی نمی دانید و ببینید چگونه این موضوع را برای شما توضیح خواهند داد.

 

7. تیم ما می تواند روی چه مواردی به کار داخلی ادامه دهد؟

در بیشتر موارد، استخدام یک آژانس سئو به این معنی است که اکثر مسائل مربوط به سئو از طریق برون سپاری حجم کار برطرف می شود.

با این حال، این به معنای غافل شدن تیم شما از باقی کارهای داخلی شرکت نیست.

آنچه شما به دنبال شنیدن آن هستید:

این شرکت ها باید این اطمینان را به شما بدهند که شرکت آنها بیشتر حجم کار را بر عهده خواهد داشت، اما همیشه زمینه هایی وجود دارد که می توانید سئو را در نظر داشته باشید.

به عنوان مثال، اگر هر یک از تیم ها هنوز ارتقاء محتوا را به یک شکل، فرم یا روش انجام می دهند (مانند استفاده مجدد از محتوا یا نوشتن پست های جدید وبلاگ)، مهم است که در مورد آنچه برای آن محتوا بطور خاص انجام می شود با آژانس در تماس باشید.

در حالت ایده آل، آنها باعث بالابردن تلاش شما می گردند و اقداماتی که هر یک از شما انجام می دهید به طور کلی از برنامه سئو موفق داخلی پشتیبانی خواهد کرد.

 

8. چگونه کلمات کلیدی برتر را برای برند ما انتخاب می کنید؟

همانطور که قبلاً در این مقاله توضیح دادیم، سئو چند بعدی است و هیچ چیز نمی تواند پاسخ این سؤال را بدهد.

این سؤالی است که در مورد آن باید با ذهن باز تصمیم بگیرید، اما حتمأ بر دلایلی که یک آژانس ارائه می دهد تمرکز کنید.

آنچه شما به دنبال شنیدن آن هستید:

هیچ پاسخ درستی در این مورد وجود ندارد، و من به شما می گویم، قطعاً پاسخ آن "ترافیک" نیست و ترافیک به تنهایی نمی تواند عامل آن باشد.

هنگامی که درباره انتخاب کلمات کلیدی شما صحبت می کنند، انتظار دارید که آنها به طور واضح به شما بگویند که ارتباط، هدف جستجو، حجم ترافیک و سطح رقابت همه جنبه های مهمی هستند که باید در انتخاب کلمات کلیدی مورد توجه قرار گیرند.

آیا پاسخ آنها نشان دهنده این است که آژانس واقعاً اهداف کسب و کار شما را درک می کند؟ و این همان چیزی است که می خواهید بشنوید.

 

9. چقدر طول می کشد تا نتایج و پیشرفت ها را مشاهده کنید؟

بسته به میزان استقرار شرکت شما و نوع پیشرفت هایی که باید انجام شود، این امر بسیار متفاوت خواهد بود.

باز هم، شما باید در اینجا انعطاف پذیر باشید، اما بیان انتظارات واقع بینانه نقشی کلیدی دارد.

آنچه شما به دنبال شنیدن آن هستید:

شما صداقت می خواهید. هر چیزی که کمتر از 6 ماه طول بکشد، جای تعجب دارد.

در حال حاضر اگر یک منبع برتر برای صنعت خود نیستید و در حال استخدام یک آژانس سئو برای سرپانگه داشتن شرکت می باشید، باید بتوانند توضیح دهند که زمان می برد و پیشرفت ها مطمئناً یک شبه صورت نمی پذیرد.

 

10. شرکت شما درشرایط کنونی تغییر در دنیای سئو داخلی در چه جایگاهی قرار دارد؟

سئو به طور مداوم در حال پیشرفت است و اگر شما در حال پیشرفت نیستید، عقب می افتید.

یک آژانس سئو باید توانایی توصیف چگونگی پیشرو بودن خودش در تغییر روند سئو داخلی و چگونگی ارزیابی فرصت های مناسب برای کسب و کار شما را داشته باشد.

آنچه شما به دنبال شنیدن آن هستید:

اگر آژانس سئویی که با آن مصاحبه می کنید، در پاسخ به این سؤال نشان داد که سئو در طول زمان تقریباً ثابت بوده است، قطعاً باید محتاط باشید.

ویژگیگهای اصلی و اساسی سئو، تغییر چندانی نکرده است، اما تاکتیک های بسیار خاص بی‌شماری وجود دارند که باید همیشه به روز نگه داشته شوند.

از این موضوع اطمینان حاصل کنید که آنها می توانند تغییرات اخیر را به شما نشان دهند و توانایی توضیح آنچه که اتفاق می افتد را بر اساس مفاهیم قابل فهم برای شما دارند.

بازارهای داخلی فضاهایی رقابتی و پویا هستند و لازم است بدانید که آژانس سئوی داخلی مربوطه از دانش و انگیزه لازم برای ادامه حرکت شما برخوردار است.

می خواهید مطمئن باشید که آنها شرکتی هستند که بدون توجه به تغییراتی که در چند سال آینده رخ می دهد، قادر خواهند بود با موفقیت موقعیت خود را حفظ کنند.

 

11. آیا می توانید Google My Business (GMB) ،Yelp ،Apple Maps و سایر مشکلات لیست را حل کنید؟

می خواهید بدانید که آنها در مدیریت لیست ها و ارجاعات داخلی برای مشاغلی با اندازه و نوع شما مجرب هستند.

با این حال، فراتر از GMB، سیستم عامل های داخلی دیگر مانند Google و Apple Maps ، Yelp و هر چیز دیگری که مخصوص صنعت باشد (مانند Thumbtack یا HomeAdvisor، که هر دو سایت های داخلی هستند و دارای رتبه بسیار خوب) می آیند.

ثانیأ، آیا از ابزارهایی برای انجام این کار استفاده می کنند؟ چگونه اطمینان می دهند که هر گونه اختلالی را متوجه شده و به سرعت آنها را برطرف می کنند؟

آنچه شما به دنبال شنیدن آن هستید:

این یک مسئله مهم و بزرگ است.

مدیریت فهرست GMB به تنهایی می تواند زمان بر باشد.

می خواهید به راه اندازی محصولات جدید، پست های وبلاگ و غیره در صفحه GMB خود ادامه دهید، اما برای مقابله با اطلاعات نادرست، ساعت ها و بازبینی ها، عیب یابی کرده اید.

GMB موضوع بزرگی است. لازم است بشنوید که یک شرکت سئو داخلی در اینجا تجربه دارد و باید انتظار شنیدن نمونه هایی از تیم را داشته باشید.

با این حال، آنچه بسیاری فراموش می کنند این است که وقتی صحبت از لیست های داخلی می شود، GMB همه چیز نیست.

اینجاست که شنیدن این موضوع که آنها قبلاً در صنعت شما کار کرده اند، ضروری به نظر می رسد.

به عنوان مثال، فهرستی در Yelp ممکن است برای یک رستوران فوق العاده مهم باشد، در حالی که لیست Thumbtack ممکن است برای یک پیمانکار عمومی فوق العاده مهم باشد.

نام کسب و کار خود و/یا نام کسب و کار رقیب خود را در گوگل جستجو کنید، ببینید چه سایتهای داخلی رتبه بندی می شوند و سپس هنگام استخدام آژانس سئو داخلی در مورد آن سایتها حتماً سوال کنید.

اگر تجربه ای در مورد آن سایت ها ندارند (به عبارت دیگر، با صنعت شما آشنایی چندانی ندارند)، این باید خط قرمز معامله باشد.

 

12. آیا نظارت و پاسخ بازبینی بخشی از بسته مورد نظر (پکیج) است ؟ چگونه به نظر می رسد؟

برای یک کسب و کار داخلی، بررسی و نظارت همه چیز است!

به گفته برایت لوکال (BrightLocal)، 82 درصد از مصرف کنندگان نظرات و بررسی های مربوط به کسب و کارهای داخلی را می خوانند. این می‌‌تواند آخرین مرحله قبل از مشاهده تبدیل یک مشتری احتمالی به یک مشتری واقعی باشد.

می دانیم که بازبینی های داخلی نیز می توانند بر رتبه بندی و رؤیت پذیری جستجوی داخلی شما تأثیر بگذارند.

آنچه شما به دنبال شنیدن آن هستید:

انتظار دارید بشنوید که آنها برای بررسی های جدید در GMB، فیس بوک و شبکه بازارهای هدف نظارت می کنند.

به جای اینکه بلافاصله شبکه های بازار هدف خود را فاش کنید، ببینید آیا آنها می توانند به تنهایی از آنها نام ببرند یا خیر.

از آن گذشته، در این مرحله، باید به خوبی ثابت شود که آنها با دیگران هم در صنعت شما کار کرده اند، بنابراین فرصت خوبی برای آژانس برای اثبات آن است.

در مرحله دوم، از قابل فهم بودن چگونگی گزارش نظرات منفی آنها برای فعالیت خود مطمئن شوید.

معمولاً، وقتی نوبت به بازخوردهای منفی می رسد، شما به عنوان صاحب مشاغل می خواهید با راهنمایی آژانس داخلی پاسخگو باشید تا اینکه آژانس داخلی به جای شما پاسخ دهد. بگذارید آژانس این را به شما بگوید.

اگر به شما بگویند که به نظرات و دیدگاه های منفی پاسخ می دهند و هرگز مجبور نخواهید بود آنها را ببینید، این یک هشدار است.

 

نتیجه

قبل از تصمیم گیری برون سپاری سئو داخلی خود، محتاط و آگاه باشید.

بهترین و موفق ترین روابط آژانس، گروهی و مشارکتی و ارائه یک شریک واقعی است که می توانید به تمام معنا به آن تکیه کنید.

این سوالات به شما کمک می کنند تا بدانید که آیا آژانس سئوی داخلی که با آن مصاحبه می کنید، مناسب کسب و کار شما است یا خیر!

 

 

 


SEJ

 

نظرها
نظر جدید
امتیاز
captcha
  • {{item.Name}}
    {{item.DateTimeLocalized}}
    {{item.Text}}
شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید
نحوه به اشتراک‌گذاری داده‌ها از سوی واتس‌اپ با فیسبوک
نحوه به اشتراک‌گذاری داده‌ها از سوی واتس‌اپ با فیسبوک

واتس‌اپ سیاست حفظ حریم خصوصی خود را به‌روز کرده و در آن بخشی را توضیح می‌دهد که چگونه داده‌ها را با سایر برندهای فیسبوک مانند اینستاگرام به اشتراک می گذارد!

نرم افزار و برنامه نویسی 1399/10/20 مشاهده مطلب

نکاتی مهم برای ایجاد CTA های بهتر
نکاتی مهم برای ایجاد CTA های بهتر

آیا می خواهید کسی محصول شما را بخرد؟ با شما تماس بگیرد یا در مورد کارتان بیشتر بخواند؟ پس شما به یک فراخوان قوی برای اقدام نیاز دارید!

نرم افزار و برنامه نویسی 1399/11/28 مشاهده مطلب

تاکتیک های کلاه سفید سئو
تاکتیک های کلاه سفید سئو

تاکتیکهای کلاه سیاه، اهداف سئو شما را پیش نمی برد. این شش تاکتیک کلاه سفید به روش مناسب موفقیت دائمی شما را تضمین می کند.

نرم افزار و برنامه نویسی 1399/11/30 مشاهده مطلب

7 تجربه از  هدایت سئو در بازاریابی دیجیتال
7 تجربه از هدایت سئو در بازاریابی دیجیتال

اگر شرکتی تاسیس کردید یا با شرکتی قرار است طرف قرارداد باشین و تمام مسائل مربوط به بازاریابی دیجیتال آن شرکت را به عهده گرفتین این مقاله مال شماست.

کسب و کار و اقتصاد 1400/01/25 مشاهده مطلب

راهنمای کامل سئو کپی رایتینگ
راهنمای کامل سئو کپی رایتینگ

در این راهنمای جامع، بایدها و نبایدهای سئو کپی رایتینگ و یک فرآیند گام به گام برای بهینه سازی محتوای خود برای کسب رتبه بالاتر در گوگل را خواهید آموخت.

نرم افزار و برنامه نویسی 1400/05/25 مشاهده مطلب

عوارض ساعت ها پشت میز نشستن و راهکار مقابله با آن
عوارض ساعت ها پشت میز نشستن و راهکار مقابله با آن

ساعت ها پشت میز نشستن باعث افزایش قند خون و کلسترول بالا می شود. 3 دقیقه حرکت، هر نیم ساعت یک بار، به ما در جلوگیری از این عوارض کمک می کند.

ورزش و سلامتی 1400/06/28 مشاهده مطلب

لطفاً صبر کنید