چند اشتباه کسب وکارها در اینستاگرام

چند اشتباه کسب وکارها در اینستاگرام
آشنایی با چند اشتباهی که اکثر کسب و کارها در اینستاگرام مرتکب آن‌ها می‌شوند و شیوه‌های رهایی از این اشتباهات!

بزرگترین اشتباهات کسب و کارها در اینستاگرام و راههای رهایی از این اشتباهات

 

رسانه های اجتماعی شامل سیستم عامل های مختلف غول پیکر رسانه های اجتماعی مانند Facebook ، Twitter ، Instagram ، LinkedIn ، Snapchat و ... هستند. 

اینستاگرام یکی از محبوب ترین و بزرگترین پلتفرم ها است که به طور قطع از سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی  در حال پیشی گرفتن است. 

در اینجا بزرگترین و گسترده ترین اشتباهات بازاریابی اینستاگرام در سال 2020 آورده شده است که بر کسب و کار و عملکرد شما در اینستاگرام تأثیر می گذارد. 

 

  • نداشتن استراتژی هدف محور 

تعیین اهداف شبکه های اجتماعی گامی اساسی در جهت اثبات ارزش کار شما در شبکه های اجتماعی است. نوشتن اهداف خود ، احتمال دستیابی به اهداف خود را افزایش می دهد. 

همچنین ، تعیین اهداف به شما دید طولانی مدت و انگیزه کوتاه مدت می دهد. این به شما کمک می کند زمان و منابع خود را مدیریت کنید تا بتوانید از عملکرد اینستاگرام خود نهایت استفاده را ببرید. 

"مشکل در نداشتن هدف این است که ممکن است شما زندگی خود را صرف بالا و پایین رفتن در زمین کنید ولی هرگز گل نزنید." –بیل کوپلند 

اهدافتان را شناسایی کنید. علایق مخاطبانتان را شناسایی نمایید. دقت کنید که چه کپشن هایی برایشان مهم است. چه روزها یا ساعت هایی بیشتر آنلاین هستند و ...

استراتژی هدفمند
استراتژی هدفمند

 

  • ارسال محتوای بی کیفیت

پست های شما در اینستاگرام باید به کسانی که صفحه شما را دنبال میکنند (فالوورها) اطلاعاتی درباره شما بدهد. می توانید یک ویدیو یا تصویر ارسال کنید. هر آنچه را که تصمیم به ارسال آن دارید، مطمئن شوید که کیفیت بالایی داشته باشد و نمایانگر برند شما باشد. 

محتوای بصری به شما این فرصت بی نظیر را می دهد تا تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید برند خود را نشان دهید. یک مزیت بزرگ به اشتراک گذاری تصاویر در اینستاگرام، طیف گسترده ای از فیلترها است. از فیلترهای مختلف برای ایجاد جلوه یا حس و حال جدید دادن به تصاویر خود استفاده کنید و از آنها برای جذب مخاطبین و مشتریان جدید استفاده نمایید. 

بعضی اوقات یک تلفن معمولی کیفیت خوبی را ارائه نمی دهد. برای داشتن عکس های با کیفیت می توانید از دوربین های حرفه ای استفاده کنید یا فیلم ها و داستان های زنده با کیفیت بالا را از طریق رایانه شخصی یا Mac خود در اینستاگرام پخش کنید. 

محتوای با کیفیت
محتوای با کیفیت

 

 

  • خصوصی کردن حساب اینستاگرام خود

اگر حساب اینستاگرام خود را خصوصی کنید، تعداد زیادی فالوور خود را از دست خواهید داد. می توانید مشخصات شخصی خود را خصوصی کنید. اما ، اگر این پروفایل کسب و کار شماست ، باید قابل دسترسی باشد. شما برای به رسمیت شناخته شدن بِرَندتان در بازاریابی در شبکه های اجتماعی، مخاطبین، لایک ها و اشتراک های بیشتری می خواهید . 

خصوصی سازی
خصوصی سازی

 

  • خرید فالوور اینستاگرام 

خرید فالوور اینستاگرام ایده خوبی نیست. چراکه این فالوورها احتمالاً حسابهای غیرفعال هستند. آنها با پستهای شما درگیر نخواهند شد زیرا علاقه مند به محتوای شما نیستند. این به این معنی است که پست های شما در بخش اکسپلور اینستاگرام  (صفحه‌ای است که پست‌هایی از صفحات سراسر دنیای اینستاگرام را چه آن‌ها را فالو کرده باشید و چه نکرده باشید برایتان نمایش خواهد داد) یا در بخش فید اینستاگرام  (اولین صفحه‌ای است که هنگام وارد شدن به اینستاگرام با آن روبرو می‌شوید) مخاطبان واقعی شما نمایش داده نمی شوند. 

در این مقاله ار «مجله اینترنتی بیننده» سعی شده است تا شما را با اشتباهات رایج اکثر کاربران صاحب مشاغل در اینستاگرام آشنا کرد!

چه بخواهیم و چه نخواهیم، این فالوورها دائمی نیستند. بلکه به فالوورهای فیک یا جعلی تبدیل می شوند. فالوورهای جعلی شما را به جایی نمی رسانند. برای ارتقاء کسب و کار خود، داشتن فالوور واقعی و افرادی که در رشد آن به شما کمک می کنند بسیار مهم است.  باید بر روی جذب فالوورهای  جدید متمرکز شوید و آنها را به محصول خود علاقه مند کنید. باید یک استراتژی بازاریابی خوب داشته باشید و البته  استانداردهای جدیدی مانند استفاده از ابزارهای جدید را دنبال کنید.

 

جذب فالوور
جذب فالوور

 

  • نادیده گرفتن تجزیه و تحلیل 

تجزیه و تحلیل اینستاگرام به شما کمک می کند عملکرد این پلت فرم را به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود بفهمید. همچنین به شما امکان می دهد تا با دانستن نقاط ضعف و قوت خود، کسب و کارتان را بهبود بخشیده و رشد دهید. 

ابزار تحلیل صفحات اینستاگرام ( Instagram Insights) ابزاری است که می تواند به جامعه بازاریاب اینستاگرام کمک کند. برخی از تسهیلات مفید مانند اطلاعات جمعیتی کاربران اینستاگرام را دارد. 

ابزار تجزیه و تحلیل، آمار اینستاگرامی در مورد محتوا، تعامل و عملکرد کاربر فراهم می کند. این اطلاعات به شما امکان می دهد تلاش های اینستاگرام را برای کمک به شما در بهبود عملکرد شبکه های اجتماعی پیگیری و ارزیابی نمایید. 

تجزیه تحلیل صفحه
تجزیه تحلیل صفحه

 

  • پست گذاشتن در فاصله های زمانی متفاوت

طبق این مطالعه، پروفایل هایی که هفت بار یا بیشتر در هفته پست می گذارند، از آنهایی که پست کمتری دارند، لایک بیشتری می گیرند و فالوورهای بیشتری دارند. 

اگر روزانه سه بار پست ارسال کنید ،  17/6- درصد پایین تر از حد متوسط نزول خواهید کرد و به همین ترتیب. بنابراین اگر از خود می پرسیدید که آیا میزان ارسال روزانه شما بر میزان خلاقیت شما تأثیر دارد یا خیر، پاسخ مثبت است. هرچه بیشتر در فید اینستاگرام خود منتشر کنید، دسترسی پست های شخصی شما کمتر می شود. 

استفاده از ابزار برنامه ریزی شبکه های اجتماعی اختیاری است ، اما قطعاً به شما در صرفه جویی در وقت و انرژی بیشتر کمک می کند. 

ابزارهای رسانه های اجتماعی، تحلیل هایی را ارائه می دهند که شما را از نوع  عملکرد پست ها مطلع می سازد. از طرف دیگر، برنامه ریزی و زمان بندی پست ها بهتر از ارسال آنها در فواصل زمانی مختلف است. 

اخیراً درباره بهترین زمان ارسال محتوا در اینستاگرام تحقیقاتی انجام شده است. به طور کلی ، بهترین زمان برای ارسال محتوا در اینستاگرام،  زمان ناهار (11 صبح تا 1 بعد از ظهر) و عصرها (7 عصر تا 9 شب) است. به جای پست گذاشتن زمانی که پشت میز کار هستید، پست های اینستاگرام را در طول روز کاری برنامه ریزی کنید تا در وقت آزاد خود نگران این موضوع نباشید! 

هر پلت فرم رسانه  اجتماعی، الگوریتم های خاص خود را دارد. باید بفهمید که بهترین زمان برای ارسال محتوا وه زمانی است و چه نوع پست هایی تبادل و مشارکت بالاتری را ارائه می دهند. 

محتوای مرتب و برنامه ریزی شده
محتوای مرتب و برنامه ریزی شده

 

  • عدم استفاده از هشتگ ها 

وقتی از هشتگ ها به درستی استفاده شود ، واقعاً بخشی جدایی ناپذیر از بازاریابی دیجیتال است. برای به روز ماندن در مورد موضوعات و گرایشات رایج کنونی، می توانید هشتگهای خاصی را دنبال کنید. 

همچنین ، می توانید هشتگ خود را برای تبلیغ یک محصول جدید ایجاد کنید. همچنین می توانید از هشتگهای اینستاگرام برای تحقیق در مورد حساب های کاربری رقیب، پست های برتر آنها و هشتگ های پر کاربردشان استفاده کنید. 

اگر کسب و کار یا برند جدیدی دارید ، می توانید با استفاده از هشتگ مخاطبان خود را گسترش داده و آگاهی و دید آنها  را نسبت به برند خود بالا ببرید. 

وقتی کاربران نام تجاری شما را جستجو می کنند ، هشتگ های مربوطه را که استفاده کرده اید را می بینند. یا وقتی آنها هشتگهای خاصی را جستجو می کنند ، پست های برند شده شما را در نتایج مشاهده می کنند. معمولاً این امر منجر به جذب فالوورها و  مشتریان دائمی جدیدی برای شما می شود. 

استفاده از هشتگ
استفاده از هشتگ

 

  • انتخاب لوگوی نامناسب 

اگر همه عوامل را برای برند سازی یک کسب و کار در نظر بگیرید ، داشتن یک لوگو خوب بخش مهمی از هویت برند شماست و داشتن لوگو اهمیت زیادی برای کسب وکار ها دارد. تا شما رو از رقیب هاتون متمایز کند. 

لوگو می تواند به سرعت توجه بینندگان را جلب کند و آنها را  مشتاق کند تا درباره کسب و کارتان اطلاعات بیشتری کسب کنند. 

برای اعتماد سازی با لوگو باید توجه کنید که لوگوی شما علاوه بر جذاب بودن باید با کسب و کارتان مرتبط باشد. 

لوگوی مناسب انتخاب کنید
لوگوی مناسب انتخاب کنید

 

  • بیوگرافی نامناسب

     

بیوی اینستاگرام مهم ترین بخش آن است زیرا دروازه‌ی ورود به پیج شما و یا حتی افزایش شانس شما در هنگام جست و جوی کاربران است زیرا این قسمت جایی است که کاربران را قانع می‌کند بر روی قسمت “فالو” کلیک کنند یا نه! 

هنگامی که شما آنلاین نیستید افراد زیادی آنلاین هستند! آن ها جست و جو می‌کنند، به دنبال پیج های جدید می‌گردند و … 

هنگامی که شخصی به طور اتفاقی به صفحه شما برخورد می‌کند، این بیوگرافی شما است که در درجه‌ی اول جلب توجه می‌کند. 

برای افزایش فالوور از طریق بیو، لازم است 6 نکته زیر را مد نظر داشته باشید: 

 تصویر مناسب  برای پروفایل، نام و کلمه کلیدی مثل شغل شما، پیشنهادهای شما، آدرس شما یا آدرس اینترنتی و دکمه های تماس 

بیو مناسب
بیو مناسب

 


 

اینستاگرام ، به عنوان یکی از پرکاربردترین برنامه های اجتماعی ، بستر اصلی کسب و کار شماست. هرچه صفحه شما با همان فالوورهای خودش، شفاف تر و پاسخگوتر به نیاز مشتری در اینستاگرام  باشد، اعتماد بیشتری بین برند شما و مشتریان آن ایجاد می شود. 

شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید
تبدیل سرگرمی به کسب و کار دوم 
تبدیل سرگرمی به کسب و کار دوم 

آیا شما هم می خواهید با هنر یا سرگرمی خود، کسب و کار جدید راه‌اندازی نمایید؟ آیا تبدیل سرگرمی به یک کسب و کار، به همان اندازه برایتان لذت بخش خواهد بود؟

کسب و کار و اقتصاد 1399/10/17 مشاهده مطلب

3 سؤالی که باید قبل از کسب و کار جدید از خود بپرسید!
3 سؤالی که باید قبل از کسب و کار جدید از خود بپرسید!

برای ارزیابی اینکه آیا کار جدید می تواند مسیر صحیحی برای شما باشد، قبل از اینکه سرگرمی خود را به شغل تبدیل کنید، لازم است، ابتدا سه سوال مهم را از خود بپرسید!

کسب و کار و اقتصاد 1399/10/18 مشاهده مطلب

اشتباهات رایج مربوط به سئو در اینستاگرام
اشتباهات رایج مربوط به سئو در اینستاگرام

به نظر می رسد انجام سئو برای صفحات اینستاگرام آسان باشد، اما بسیاری از صاحبان مشاغل هنگام بهینه سازی پروفایل خود، چندین اشتباه معمول انجام می دهند!!!

نرم افزار و برنامه نویسی 1399/10/21 مشاهده مطلب

دورکاری و ارتقاء دفترکار خانگی
دورکاری و ارتقاء دفترکار خانگی

با توجه به دورکاری ناخواسته در این دوران کرونایی، تلاش بر این است که به منظور بازدهی بیشتر، فضای مطلوب تری را برای دفترکار در منزل ایجاد نماییم.

کسب و کار و اقتصاد 1399/11/12 مشاهده مطلب

آیا می خواهید یک فریلنسر شوید؟
آیا می خواهید یک فریلنسر شوید؟

آیا می خواهید به عنوان یک فریلنسر شروع به کار کنید؟ در اینجا 5 سؤال آورده شده است که باید قبل از شروع به کار، آنها را بررسی نمایید!

کسب و کار و اقتصاد 1399/11/26 مشاهده مطلب

نکاتی مهم برای ایجاد CTA های بهتر
نکاتی مهم برای ایجاد CTA های بهتر

آیا می خواهید کسی محصول شما را بخرد؟ با شما تماس بگیرد یا در مورد کارتان بیشتر بخواند؟ پس شما به یک فراخوان قوی برای اقدام نیاز دارید!

نرم افزار و برنامه نویسی 1399/11/28 مشاهده مطلب

لطفاً صبر کنید