13 دسر دارای تأییدیه رژیم درمانی

غذا و آشپزی 1400/05/18 23:16:11
13 دسر دارای تأییدیه رژیم درمانی
در این مقاله 13 دسر مفید و خوشمزه آورده شده که همگی دارای تأییدیه رژیم درمانی‌اند و می تونید بدون نگرانی آنها را مصرف کنید.

13 دسر سالم با تأییدیه رژیم درمانی که خیلی هم خوشمزه هستند!

 

هوس های غذایی خود را به شیوه ای سالم برآورده کنید.

کسی که به شیرینی ها علاقه دارد، نباید از آن بگذره- بله، حتی اگر مراقب وزن خود باشید. به هر حال، دسر، یکی از لذت های زندگی است و محرومیت معمولاً نتیجه معکوس دارد.

لزوماً دسر نباید پدیده ای مضر، پرکالری و پرچرب باشد: این ترفند انتخاب های هوشمندانه و جایگزین را می سازد.

کِری گنس (Keri Gans)، متخصص تغذیه در نیویورک و نویسنده " The Small Change Diet رژیم مبتنی بر تغییر کوچک" می گوید: "از غذاهایی که به طور طبیعی شیرین و واقعأ خوشمزه هستند، استفاده کنید. از مواد چرب مانند خامه یا کره خالص خودداری کنید و به میوه های تازه و غذاهای کم چرب بچسبید.


در این مقاله از مجله اینترنتی بیننده 13 دسر مفید و خوشمزه آورده شده است:

 

1. میوه کبابی

میوه همیشه مفید است.

کیلی پراکتور (Kailey Proctor)، متخصص تغذیه و انکولوژی در موسسه سرطان لئونارد و بیمارستان Providence Mission در Mission Viejo، کالیفرنیا می گوید: "میوه به طور طبیعی شیرین است و می تواند جلوی هوس ما را به خوردن قند بگیرد. اما فایده واقعی میوه این است که نسبتاً کم کالری و سرشار از فیبر، ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است.

سعی کنید برش های آناناس، موز، سیب یا گلابی را روی گریل بریزید. گنس می گوید: "هیچ چیزی سالم تر از مصرف مدام میوه های تازه نیست و در کباب پز حتی شیرین تر می شوند."

کباب کردن باعث کاهش میزان آب شده و در نتیجه طعم را بیشتر می کند. همچنین قندهای طبیعی میوه را نیز کاراملی می کند. یک وعده آناناس کبابی معمولاً حدود 80 کالری بدن تأمین می کند.

 

آناناس کبابی
آناناس کبابی
 

 

2. ورقه هایی از شکلات تلخ همراه با آجیل (مغزها)

داون جکسون بلاتنر (Dawn Jackson Blatner) متخصص تغذیه و نویسنده " The Superfood Swap (مبادله غذاهای فوق العاده)"، پیشنهاد می کند که شکلات تلخ را ذوب کرده و روی کاغذ روغنی بمالید. مواد غذایی سالم مانند گیلاس ترش یا تخمه آفتابگردان را روی آن بپاشید.

قبل از اینکه آن را به قطعات کوچک تقسیم کنید، به مدت پنج دقیقه در یخچال قرار دهید. این دسر یک گزینه سالم غذایی به شمار می رود زیرا شکلات تلخ قند کمتری نسبت به شکلات شیری دارد و حاوی کاکائو بیشتری است که برای قلب بسیار مفید است."

یک تکه از این "برگه شکلات تلخ" باید کمتر از 100 کالری داشته باشد.

 

ورقه هایی از شکلات تلخ همراه با آجیل (مغزها)
ورقه هایی از شکلات تلخ همراه با آجیل (مغزها)
 

 


3. ماست شکلاتی کره بادام زمینی

1 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی، 1 قاشق غذاخوری چیپس های کوچک شکلات و بین 2 قاشق چایخوری و 1 قاشق غذاخوری عسل را به یک ظرف کوچک ماست ساده یونانی اضافه کنید. هم بزنید و لذت‌اش ببرید.

"بسته به میزان عسلی که اضافه می کنید، بین 310 تا 330 کالری دارد و 25 گرم پروتئین برای عضله سازی، که در این دستور غذا مورد بررسی قرار می گیرد."

 

ورقه هایی از شکلات تلخ همراه با آجیل (مغزها)
ماست شکلاتی کره بادام زمینی

 

4. پارفِیت ماست

امیلی رایس (Emily Ric)، متخصص تغذیه در مرکز پزشکی وِکسنِر دانشگاه ایالتی اوهایو در کلمبوس آمریکا، پارفِیت ماست را دسری خوشمزه و سالم می داند.

او از ماست یونانی کم چرب به دلیل میزان پروتئین آن به عنوان پایه استفاده می کند و انواع توت ها را برای افزودن طعم شیرین، مواد شیمیایی گیاهی، ویتامین ها و مواد معدنی به آن اضافه می کند. سپس مقداری گرانولای خانگی، "تهیه شده از جو دوسر، کره بادام زمینی، آجیل، دانه ها و عسل، برای افزودن مقداری چربی و فیبر روی آن می ریزد، تا برای مدت زمان طولانی تری او را سیر نگه دارد."

میزان کالری بستگی به این دارد که از چه موادی به عنوان تاپینگ استفاده کنید و چقدر سخاوتمندانه آنها را بپاشید. او می گوید: "برای ¾ فنجان ماست یونانی بدون چربی، ½  فنجان توت و ¼  فنجان گرانول، کالری دسر حدود 250 خواهد بود."

 

پارفِیت ماست
پارفِیت ماست

 

5. ریکوتا و انواع توت ها

1 فنجان مخلوط توت را با ¼ فنجان پنیر ریکوتای کم چرب مخلوط کنید. "اگر هوس خوردن بستنی کردید، این دسر می تواند جایگزین خوبی باشد. خامه ای، شیرین و کم کالری است."

یک وعده بین 150 تا 200 کالری را تأمین می کند.

 

 ریکوتا و انواع توت ها
ریکوتا و انواع توت ها

 


6. "پای" سیب سالم

یک سیب را از وسط نصف کرده و بپزید تا نرم شود. روی آن را 2 قاشق غذاخوری ماست یونانی کم چرب، مقداری دارچین و خرده های یک کراکر (بیسکویت ترد عسلی) خرد شده بریزید. با خوردن آن انتظار می رود حدود 150 کالری مصرف کنید.

 

"پای" سیب سالم

 

 

7. بیسکوتی

"اگر می توانید با یک عدد سر کنید، یک کوکی کم کالری عالی است. کوکی های کوچکتر بیسکوتی، فقط باید حدود 70 کالری در بدن شما ذخیره کنند. با استفاده از بادام، زردآلو یا پسته عسل، ارزش غذایی آن را بالا ببرید."

 

بیسکوتی
بیسکوتی

 


8. ماست یونانی توت بروله

ماست یونانی ساده و بدون چربی را روی توت های تازه در یک کاسه کوچک سرو کنید. روی آن یک قاشق چایخوری شکر بپاشید و از یک مشعل آشپزی استفاده کنید تا شکر را برای یک یا دو دقیقه بسوزانید تا طلایی شود.

این غذا نه تنها خوشمزه است، بلکه ماست آن هم سرشار از پروتئین است و مقدار زیادی ویتامین C و کلسیم است که روی هم حدود 175 کالری دارد.

 

ماست یونانی بروله توت
ماست یونانی بروله توت

 


9. بستنی موز با مواد اضافی بر روی آن

تکه های موز یخ زده را با مقدار کمی شیر بادام پوره کرده و دسری  با بافت خامه ای و شبیه بستنی درست کنید.

گردو خرد شده و دارچین را روی آن بپاشید. تصور می شود دارچین دارای اثرات ضد التهابی است و به بیماران دیابتی در مدیریت سطح قند خون کمک می کند.

بلاتنر می گوید این دسر یک "جایگزین عالی" برای بستنی است. "کالری کمتری دارد، چربی ندارد، افزودنی هایی چون قند و پتاسیم و فیبر موز ندارد." میزان کالری آن باید حدود 200 تا 230 باشد.

برای تهیه بستنی موز طبق نسخه پراکتور، لازم است موز یخ زده در غذاساز با یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی مخلوط شود. برای تهیه یک دسر خوشمزه 270 کالری، چند چیپس کوچک شکلاتی را به آن اضافه کنید. مزه آن خوشمزه تر خواهد شد.

"با افزودن کره بادام زمینی، چربی های سالم برای قلب و کمی پروتئین دریافت می کنید که جلوی اشتها را می گیرد."

 

بستنی موز با مواد اضافی بر روی آن
بستنی موز با مواد اضافی بر روی آن

 


10. ترافل شکلاتی دانه چیا و بادام 

از غذاساز برای پوره کردن خرمای بدون هسته استفاده کنید و به آن آب اضافه کنید تا خمیر چسبناکی به دست آید. پودر کاکائو، بادام و دانه های چیا را به آن اضافه کنید تا یک خمیر جامد ایجاد شود. خمیر را به شکل توپک هایی به اندازه قاشق غذاخوری در آورید و سپس 30 دقیقه تا یک ساعت در یخچال قرار دهید.

خرما این دسر را شیرین می کند و بادام و دانه های چیا چربی های سالم را فراهم می کنند و به ترافل ها بافت و تردی می بخشد. کالری آن حدود 160 می باشد.

 

ترافل شکلاتی دانه چیا و بادام 
ترافل شکلاتی دانه چیا و بادام 

 

 

11. مینی ساندویچ بستنی

یک پیمانه کوچک بستنی وانیلی ساده یا ماست یخ زده بین دو ویفر وانیلی بگذارید. ساندویچ را داخل تکه های شکلات تلخ بغلتاندن تا به بستنی بچسبد.

هر ساندویچ حدودأ 200 کالری دارد.

 

 مینی ساندویچ بستنی
مینی ساندویچ بستنی

 

 

12. میوه آغشته به شکلات تلخ

تکه های شکلات تلخ را در مایکروویو قرار دهید تا تقریباً ذوب شود. سپس میوه دلخواه خود را در آن فرو کنید. توت فرنگی، انبه، پاپایا، زردآلو یا موز همه انتخاب های فوق العاده ای هستند.

طبق گفته های بلاتنر: "این دسر انتخابی مغذی و سیر کننده است؛ زیرا میوه ها حاوی فیبر و آب هستند." تصور می شود که آنتی اکسیدان های موجود در کاکائو، باعث افزایش انعطاف پذیری رگ های خونی و کاهش فشار خون می شود. از آنجایی که غلظت شکلات تلخ بیشتر از شکلات شیری است، حاوی ترکیبات مفید بیشتری است.

یک توت فرنگی تنها با روکش شکلاتی حدود 80 کالری دارد.

 

میوه آغشته به شکلات تلخ
میوه آغشته به شکلات تلخ

 

13. خرما با مغزی کره بادام زمینی

یکی دیگر از دسرهای سالمی که توصیه می شود، خرما پر شده با کره بادام زمینی است که به راحتی آماده می شود. چهار عدد خرما را با مقدار مساوی 1 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی پر کنید و 1 قاشق غذاخوری چیپس شکلاتی را روی آن بپاشید تا دسری با 280 کالری که سیر کننده است و بسیار خوشمزه به شما بدهد.

"خرما آب نبات طبیعت است، بنابراین طعم شیرینی مشابهی دارد که بیشتر از دسر انتظار می رود. اما سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی مانند پتاسیم است."

 

خرما با مغزی کره بادام زمینی
خرما با مغزی کره بادام زمینی

 


روی اندازه وعده‌ها تمرکز کنید!

در نهایت، رایس می گوید، "دسرها می توانند شیرین یا خوش طعم باشند. به جای تمرکز بر میزان کالری موجود در دسر، بیشتر روی سایز یا میزان دسری که در یک وعده مصرف می کنید و افزودن منبعی از فیبر و/یا پروتئین برای ایجاد حس سیری به وقت ولع، تمرکز کنید."

پراکتور خاطرنشان می کند که فقط به این دلیل که دسر است، به این معنا نیست که نمی تواند برخی از مواد مغذی را نیز تأمین کند.

"دسرهای سالم یک راه عالی برای دریافت مواد مغذی هستند که ممکن است در طول روز از دست داده باشید. ممکن است همیشه طعم واقعی نداشته باشند، اما تأثیر زیادی در میزان کالری دریافتی شما ندارند و اغلب، مواد مغذی اضافی را برای شما فراهم می کنند."

 

 

 


U.S.News

شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید
تارت کامکوات و هل
تارت کامکوات و هل

کامکوات همان پرتقال زینتی یا مینیاتوری است و سرشار از ویتامین و مواد معدنی با کلی خاصیت. در این مقاله شما را با دسری خوشمزه از کامکوات و هل آشنا می کنیم!

غذا و آشپزی 1399/10/23 مشاهده مطلب

طرز تهیه مرغ پارسلیز با ماکارونی
طرز تهیه مرغ پارسلیز با ماکارونی

این فیله ها براحتی مزه دارشده و بسیار خوشمزه است و براحتی در خانه تهیه میشود

غذا و آشپزی 1400/01/09 مشاهده مطلب

پاستای مخصوص فصل بهار
پاستای مخصوص فصل بهار

در این مقاله آموزش یک نوع پاستا، مخصوص فصل بهار را با شما به اشتراک گذاشتیم. یک نوع پاستای سبزیجات با مارچوبه و کرفس. درست کنین و لذت ببرین.

غذا و آشپزی 1400/01/31 مشاهده مطلب

شیرینی دانمارکی با مغزی سیب
شیرینی دانمارکی با مغزی سیب

در این مقاله دستور پخت شیرینی دانمارکی خوشمزه، با مغزی سیب را مرحله به مرحله با شما به اشتراک گذاشته شده ایم.

غذا و آشپزی 1400/02/05 مشاهده مطلب

7 ماده غذایی با 7 ترفند
7 ماده غذایی با 7 ترفند

شما بال مرغ را چطور مصرف می کنید؟ پوست تخم مرغ را چطور راحت و بی دردسر جدا می کنید؟ در اینجا 7 ترفند برای مصرف صحیح 7 ماده غذایی را برای شما به اشتراک گذاشتیم

غذا و آشپزی 1400/02/25 مشاهده مطلب

نان سیب ساده تنها با آرد و سس سیب
نان سیب ساده تنها با آرد و سس سیب

در این مقاله براتون نانی آوردیم که فقط با آرد و سس سیب درست میشه و نیازی به مخمر، قند، کره، روغن، شکر یا تخم مرغ نداره!!! کاملا رژیمی.

غذا و آشپزی 1400/02/29 مشاهده مطلب

لطفاً صبر کنید