کاهش خطر ابتلا به سرطان و افزایش طول عمر با آب لبو

ورزش و سلامتی 1400/05/03 23:17:52
کاهش خطر ابتلا به سرطان و افزایش طول عمر با آب لبو
آیا میدونستین که چغندر یا همون لبوی خودمان با اون رنگ خوش رنگش خطر ابتلا به سرطان رو کاهش میده و به همین ترتیب باعث افزایش طول عمر و بهبود وضعیت شناختی میشه؟

شیوه زندگی طولانی تر: آب لبو برای کاهش خطر ابتلا به سرطان، بهبود وضعیت شناختی و تقویت طول عمر


با افزودن غذاها و نوشیدنی های بیشتر و با محتوای سالم به رژیم غذایی، می توان به طول عمر دست یافت. گفته می شود که آب این ریشه های قرمز قابلیت استفاده از مواد شیمیایی برای جلوگیری و یا کند کردن پیشرفت سرطانرا دارا می باشد، فشار خون را کاهش می دهد و باعث افزایش طول عمر می گردد.

جمله "شما همان چیزی هستید که می خورید" جمله ای است که بیشتر مناسب زمانی است که به طول عمر و کاهش خطرات بیماری های جدی پرداخته می شود. با قرار دادن این نوشیدنی خاص، در رژیم غذایی، بسیاری از نتایج به سلامتی ختم می شوند. مطالعات و تحقیقات متعدد ثابت کرده است که نوشیدن عصاره غنی از نیترات خاص به افزایش طول عمر کمک می کند.

چغندر یا لبو، رنگ خوشرنگ خود را از بتالین ها می گیرد که آنتی اکسیدان های محلول در آب هستند.

طبق مطالعات انجام شده، بتالین ها توانایی استفاده از مواد شیمیایی برای جلوگیری از برخی رده های سلول سرطانی را دارند.

تصور می شود که بتالین ها پاک کننده یا نظافت چی رادیکال های آزاد هستند که به یافتن و تخریب سلولهای ناپایدار در بدن کمک می کنند.

اعتقاد بر این است که خاصیت های آن روی هم رفته به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها کمک می کند.

تحقیق منتشر شده در کتابخانه ملی بهداشت (National Library of Health)، به بررسی اثرات عروقی نیترات رژیم غذایی موجود در چغندر می پردازد.

ثابت شده است که نیترات موجود در رژیم غذایی دارای اثرات عروقی مفیدی است؛ از جمله کاهش فشار خون، مهار تجمع پلاکت ها، حفظ یا بهبود اختلال عملکرد اندوتلیال (لایه درون رگی/ بافت پوششی رگ های خونی)، افزایش عملکرد ورزش و نرمش در افراد سالم و بیماران مبتلا به بیماری شریانی وابسته به سطح بدن.

وی افزود: "رژیم های سنتی مدیترانه ای و ژاپنی به طور کلی سالم شناخته می شوند. هر دو با شیوع کم بیماری قلبی عروقی و طول عمر همراه هستند.

"این رژیم ها شباهت های زیادی به هم دارند؛ از این جهت كه هر دو دارای میوه و سبزیجات زیاد، ماهی و مقدار کمی گوشت قرمز هستند. محتوای بالای نیترات در رژیم غذایی می تواند جزء مشترک مهم و مفید آن باشد.

"مطالعات نشان داده است كه عصاره چغندر قرمز یا  لبو، بر روی انواع مختلف سلولهای سرطانی مانند پروستات و پستان، كبد، ریه، مری و پوست اثرات محافظتی دارد. از اینکه مجله اینترنتی بیننده را دنبال می کنید، سپاسگزاریم.

"این نوع اثرات (آب) چغندر یا لبو به طور کلی به بتانین، اصلی ترین ماده تشکیل دهنده بتاسیانین، نسبت داده شده است، که دارای فعالیت آنتی اکسیدانی قوی می باشد، و به ویژه در عصاره های بتا لاین حاصل از پرورش ریشه پرزدار چغندر قرمز فراوان یافت می شود.

"چغندر، منبعی  سالم، بی خطر و ویژه از نیترات در رژیم غذایی می باشد که به جای افزایش خطر ابتلا به سرطان، پتانسیل کاهش آن را دارد. در واقع، آب چغندر یا همان لبو، به عنوان داروی جایگزین، به میزان قابل توجهی از سوی بیماران سرطانی مورد پذیرش قرار گرفته است.

"با این حال، مکانیزم های آن نیاز به شفاف سازی بیشتر دارند."

تحقیقات دیگر حاکی از آن است که با افزایش اکسید نیتریک از طریق مصرف غذاهای غنی از نیترات مانند آب لبو، یک فرصت درمانی مناسب برای کاهش بیماری های قلبی عروقی، متابولیکی و شناختی است که با افزایش سن مشاهده می شوند.

آب چغندر، به میکروبیوم* نیز کمک می کند و مارکرهای** سلامت قلب و مغز را بهبود می بخشد.


*میکروبیوم یا ریزاندام‌گان همزیست به مجموع ژنوم تمامی میکروبهایی که بدن انسان میزبان آنها است گفته میشود.

**مارکرهای قلبی : یک اندام ماهیچه ای است که وظیفه خون رسانی به تمام قسمت های بدن را دارد.

داشتن دیس بایوسز*** خوراکی یا مقادیر کم این باکتری های کاهنده نیترات با مقادیر بالاتر باکتری های ناسالم، میزان اکسید نیتریک موجود برای بدن را کاهش می دهد تا جریان خون را بهبود بخشد.

***دیس بایوسز : به کاهش تنوع زیستی باکتری های مفیدروده و افزایش باکتری های بیماریزا، دیس بیوسیز گفته می شود.

آب لبو
آب لبو بر سلامت عروق تأثیر بسزایی دارد. بنابراین باعث کاهش فشار خون می شود.


سایر نکات مهم رژیم غذایی

 

خوردن چربی اشباع شده، شکر و نمک کمتر، ضروری است.

NHS هشدار می دهد: "مصرف بیش از حد چربی اشباع شده، میزان کلسترول خون را افزایش می دهد، که خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد."

چربی اشباع نوعی چربی است که در کره، گوشت خوک، غلات، گوشت های چرب و پنیر یافت می شود.

خوردن یک رژیم غذایی پر از چربی اشباع شده با افزایش سطح کلسترول LDL مرتبط است که معمولاً از آن به عنوان کلسترول "بد" یاد می شود.

کلسترول LDL ماده ای مومی است که عروق را مسدود کرده و در نتیجه خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد.

"خوردن نمک زیاد می تواند فشار خون شما را افزایش داده، و خطر ابتلا به بیماری قلبی یا سکته مغزی را افزایش دهد."

 

 


EXPRESS

 

 

شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید
روش‌‌هایی برای رفع اختلال خواب
روش‌‌هایی برای رفع اختلال خواب

آیا شما هم مانند برخی مردم از بی خوابی رنج می برید؟ در این مقاله سعی کرده ایم تا با آوردن چند روش ساده به شما کمک کنیم تا خوابی آرام را دوباره تجربه کنید!

ورزش و سلامتی 1399/10/12 مشاهده مطلب

گردو و سلامت قلب
گردو و سلامت قلب

گردو دارای مواد مغذی و ریز مغذی ‌های اساسی و ضروری است و یکی از بهترین منابع از پروتئین‌ های گیاهی نیز می باشد. پس آن را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

ورزش و سلامتی 1399/11/29 مشاهده مطلب

3 ترفند روانشناختی برای کاهش وزن
3 ترفند روانشناختی برای کاهش وزن

تو این مقاله 3 تا ترفند روانشناختی که می تونه نقش مهمی در کاهش وزن داشته باشه را آوردیم. چون اثبات شده که لاغر شدن به فکر و عملکرد درست ما بستگی دارد.

ورزش و سلامتی 1400/01/23 مشاهده مطلب

کربوهیدرات بالا و رابطه آن با پرخوری
کربوهیدرات بالا و رابطه آن با پرخوری

آیا میدونین کربوهیدرات ها چه هستن؟ چه مقدار باید مصرف بشن؟ اصلا مصرف بشن یا نه؟ اگر زیاد مصرف بشن چه ضرری داره؟ ارتباطش با سیگنال پاداش مغزی چیه؟

ورزش و سلامتی 1400/02/01 مشاهده مطلب

غذاهای سالم برای مغز
غذاهای سالم برای مغز

افرادی که به طور مرتب از نوشیدنی های شیرین، میان وعده های حاوی سدیم بالا و گوشت فرآوری شده استفاده می کنند، ناحیه ای از مغز شان که مسئول حافظه است کوچکتر است

ورزش و سلامتی 1400/03/18 مشاهده مطلب

تقویت عضلات تنها با تمرینات متناوب 4 ثانیه ای
تقویت عضلات تنها با تمرینات متناوب 4 ثانیه ای

طبق مطالعات جدید، فقط چهار ثانیه تمرین با تمام قُوا، بابیشتر از دو یا سه بار تکرار، می تواند تمام نیاز ما برای تقویت عضلات و حفظ تناسب اندام و قدرت بدنی باشد.

ورزش و سلامتی 1400/06/06 مشاهده مطلب

لطفاً صبر کنید