5 تمرین یوگا برای جوان سازی صورت

ورزش و سلامتی 1400/04/16 23:07:15
5 تمرین یوگا برای جوان سازی صورت
همه ما دوست داریم حتی زمانی هم که پیر شدیم، زیبا و باوقار به نظر برسیم. اما به چه قیمتی؟ یوگای صورت روشی کاملا عملی و طبیعی برای جوانسازی پوست صورت است.

5 تمرین یوگا برای جوان سازی پوست صورت

که باعث کاهش خطوط ریز، پف کردگی و افتادگی پوست می شوند!

 

این مقاله توسط دبرا جلیمان ( Debra Jaliman)، دکتر، متخصص پوست با مجوز هیئت علمی در شهر نیویورک مورد بررسی پزشکی قرار گرفته است.

 

یوگای صورت
یوگای صورت از روش های ماساژ برای
صاف شدن پوست و کاهش خطوط ریز استفاده می کند.

 

 

  • یوگای صورت با ترکیبی از ماساژ و نرمش صورت، باعث جوانی پوست می گردد.
  • از مزایای یوگای صورت، می توان به کاهش تنش، سفت شدن پوست و تقویت عضلات صورت اشاره کرد.
  • روزانه به مدت 20 دقیقه یوگای صورت را تمرین کنید و در عرض شش هفته نتیجه آن را مشاهده نمایید.


پوست صاف، سفت و کشیده، بدون هیچ چین و چروکی، در دوره ای که بسیاری آرزو دارند تا، با پا به سن گذاشتن نیز زیبا و باوقار به نظر بیایند، آرزوی قلبی هر کسی است. اما اگر راهی وجود داشته باشد برای کاهش خطوط ریز و افتادگی پوست بدون لیفت صورت یا تزریق بوتاکس، چه می کنید؟ جواب این سؤال می تواند یوگای صورت باشد.


یوگای صورت، که شامل تمرینات و ماساژهای خاص صورت است، علاوه بر اینکه پوست را تقویت کرده و علائم پیری را کاهش می دهد، خواص دیگری نیز دارد.

در این مقاله از مجله اینترنتی بیننده، هر آنچه لازم است در مورد یوگای صورت بدانید و چند تمرین برای امتحان کردن آن بر روی صورت آورده شده است.


یوگای صورت چیست؟

دانیل کالینز، که به مدت 16 سال است با تمرین مختص خود، یوگا صورت را آموزش می دهد، می گوید: "یوگای صورت ترکیبی است از ماساژ، طب فشاری*، تمرینات و آرامش برای رسیدن به نتیجه ای ایمن و ضد پیری پوست. تمام آنچه برای انجام یوگای صورت نیاز دارید، دستان خودتان است."

*طب فشاری: روشی مشابه طب سوزنی است که در آن به جای سوزن از فشار انگشت ها استفاده می شود.


وقتی که مطالعات محدودی در مورد مزایای یوگای صورت وجود دارد، تعداد معدودی دریافته اند که این روش:

  • پوست شما را سفت می کند
  • سلامت روان را بهبود می بخشد
  • عضلات صورت را تقویت می کند
  • تنش های پوستی را کاهش می دهد


طبق گفته کالینز و گری سیکورسکی، معلمی با جواز رسمی یوگای صورت و بنیانگذار Happy Face Yoga، سایر مزایای غیر رسمی یوگای صورت عبارتند از:

  • افزایش گردش خون
  • کاهش خطوط ریز
  • نرم کردن پوست
  • کاهش پف صورت
  • بهبود قیافه و حالت صورت

کالینز می گوید، اکثر افراد می توانند یوگا صورت انجام دهند. اما اگر یکی از شرایط زیر را در صورت خود دارید، پیش از ماساژ با یک پزشک متخصص مشورت کنید و از ماساژ این ناحیه های آسیب دیده خودداری کنید:

 

  • آسیب دیدگی های مانند زخم باز یا شکسته شدن فک
  • آکنه فعال
  • اگزما
  • سوریازیس (کهیر یا بیماری التهابی مزمن پوست)


مهم: همیشه قبل از انجام یوگای صورت دست های خود را بشویید تا از بروز آکنه جلوگیری کنید.


تمرینات یوگای صورت

تمرینات مختلف زیادی برای صورت وجود دارند که می توانید به فعالیت های روزمره خود اضافه نمایید. طبق گفته کالینز، برای تمرین یوگای صورت، با یک دقیقه در روز شروع کنید و آن را کم کم به 10 دقیقه برسانید. بعد از آن سعی کنید ماساژ دادن را به 20 دقیقه در روز افزایش دهید.

در این بخش از مقاله مجله اینترنتی بیننده، برخی از تمرین های یوگای صورت را قرار داده ایم که می توانید در خانه امتحان کنید و فواید این حرکات را نیز بیاموزید.


1. برجسته سازی گونه

 

فایده: برجسته کردن و شکل دادن به ناحیه گونه.

چگونه انجامش بدهیم:

  1. انگشتان اشاره و انگشتان میانی خود را به پایین صورت نزدیک کنید.
  2. انگشتان دست خود را با انگشتان اشاره به نرمی به سمت بالا بکشید و از خطوط لبخند بالا بروید. سپس در اطراف سوراخ های بینی متوقف شوید.
  3. سپس با انگشتان میانی به نرمی بقیه گونه ها را به سمت بالا ماساژ دهید.
  4. انگشتان دست‌تان در حالی که آنها را آرامی به سمت بالا می کشید حالت  V به خود می دهند.
  5. این کار را برای یک دقیقه تکرار کنید.

 

یوگای گونه
یوگای گونه

 

2. رفع کشش یا گرفتگی گردن

 

فایده: تقویت گردش خون، رفع کشش یا گرفتگی در پشت گردن، باز شدن شانه ها، و صاف کردن چین و چروک های گردن.

چگونه انجامش بدهیم:

  1. به آرامی سر را به عقب خم کنید.
  2. سپس با انگشتان خود به آرامی به جلوی گردن ضربه بزنید.
  3. به تدریج به سمت بالا حرکت کرده و به سمت ناحیه گونه، اطراف دهان، به آرامی در زیر چشم و به سمت شقیقه ها ادامه دهید.
  4. این کار را حدود یک دقیقه انجام دهید.

یوگای گردن
یوگای گردن


3. نرم کننده محل چشم سوم

 

فایده: کاهش استرس و سردرد، شل شدن عضلات و نرم شدن خطوط عمودی بین ابرو.

چگونه انجامش بدهیم: این یک تمرین ساده است که در آن چندین بار با یک انگشت را در محل بین ابروهای خود فشار می آورید. این کار را حدود یک دقیقه انجام دهید.

 

  یوگای چشم سوم
یوگای چشم سوم
 

 

4. صاف کننده پیشانی

 

فایده: بالا بردن ابرو، صاف كردن خطوط پیشانی، جلوگیری از افتادگی پلك و آزاد كردن تنش.

چگونه انجامش بدهیم:

  1. انگشتان اشاره و میانی هر دو دست خود را در امتداد خط مو روی پیشانی خود قرار دهید.
  2. طول آن انگشتان را محکم به پایین فشار دهید و آنها را به سمت پایین و به سمت ابروهای خود بکشید.
  3. به طور همزمان ابروهای خود را به سمت بالا ببرید.
  4. در حالی که نفس عمیق می کشید، ده ثانیه در این حالت بمانید.
  5. این کار را سه بار انجام دهید، آخرین بار را به مدت 20 ثانیه نگه دارید.
  6. این سلسله مراتب را یک بار دیگر هم انجام دهید.

 

  یوگای پیشانی
یوگای پیشانی
 


5. سفت کردن پلک پایین 

 

فایده: تقویت پلک های بالا و پایین، افزایش گردش خون، روشن شدن پوست اطراف چشم و کاهش پف زیر چشم.

چگونه انجامش بدهیم:

  1. انگشتان میانی را در گوشه داخلی چشم و انگشتان اشاره را در قسمت بیرونی چشم قرار دهید.
  2. با پلک های زیرین خود چشمک بزنید و انقباض عضلات پلک را زیر انگشتان خود احساس کنید.
  3. در حالی که پلک های بالایی را باز نگه می دارید، این کار را ده بار انجام دهید.
  4. نهایتأ این کار را به مدت 20 ثانیه انجام دهید.
  5. این کار را یک بار دیگر تکرار کنید.
  یوگای پلکهای چشم
یوگای پلکهای چشم
 


آیا یوگای صورت کارایی دارد؟

مشابه سایر تمرینات، باید یوگا صورت را به طور مداوم انجام دهید تا نتیجه را ببینید. سیکورسکی می گوید: "این درست مثل رفتن به ورزشگاه است. هر چه بیشتر تمرین کنید و وقت بیشتری را با صورت خود بگذرانید، شاهد نتایج سریعتر و بهتری هم خواهید بود."

مدت زمانی که برای دیدن نتایج ماندگار از یوگای صورت لازم است، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اما سیکورسکی می گوید: "بعد از شش تا ده هفته جلسه 15 تا 20 دقیقه ای روزانه، می توانید نتایج اولیه را مشاهده کنید.

به عنوان مثال، در یک تحقیق کوچک در سال 2018، شرکت کنندگانی متشکل از زنان میانسال 32 تمرین صورت را یاد گرفتند. در طول 20 هفته، آنها به صورت روزانه یا یک روز در میان، به مدت 30 دقیقه، یوگا صورت انجام می دادند. در پایان این بررسی، پُری گونه های بالا و پایین به طرز کاملأ محسوسی قابل مشاهده بود و صورت آنها جوان تر و سن تخمین زده شده شرکت کنندگان از روی صورت، پایین تر آمد.

کالینز می گوید، استفاده از SPF، هیدراته ماندن و خواب کافی، زودتر می تواند ما را به نتایج مطلوب برساند.

مهم: اگرچه به نظر می رسد کشیدن صورت ممکن است باعث تشدید چین و چروک شود، اما اگر یوگای صورت، درست و مناسب انجام شود باعث ایجاد خطوط نمی شود. کالینز همچنین افزود، در حین تمرینات نباید هیچ خطی را ببینید زیرا انگشتان پوست را محکم نگه می دارد.

 

  یوگای صورت
یوگای صورت
 


لُب کلام

یوگای صورت، نوعی ماساژ صورت، طب فشاری و نرمش است که برای کاهش ظاهر خطوط ریز و افتادگی پوست در نظر گرفته شده است. یوگای صورت باید روزانه به مدت 20 دقیقه تمرین شود.

یوگای صورت برای بیشتر افراد قابل انجام است. با این حال، کالینز چنین خاطر نشان می کند که: "باید به صورت خود گوش دهید و از خود بپرسید چه احساسی دارید و هنگام شروع کار با ملایمت تمام انجام دهید. نتایج را به مرور زمان مشاهده خواهید کرد."

 

تأثیر یوگای صورت
تأثیر یوگای صورت

 

 

 


Insider

 

نظرها
نظر جدید
امتیاز
captcha
  • {{item.Name}}
    {{item.DateTimeLocalized}}
    {{item.Text}}
شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید
روش‌‌هایی برای رفع اختلال خواب
روش‌‌هایی برای رفع اختلال خواب

آیا شما هم مانند برخی مردم از بی خوابی رنج می برید؟ در این مقاله سعی کرده ایم تا با آوردن چند روش ساده به شما کمک کنیم تا خوابی آرام را دوباره تجربه کنید!

ورزش و سلامتی 1399/10/12 مشاهده مطلب

7 دقیقه تمرین ایستاده
7 دقیقه تمرین ایستاده

بسیاری از مردم توانایی خرید دمبل یا رفتن به ورزشگاه را ندارند. با این چند تمرین ساده، که 7 دقیقه بیشتر هم طول نمی‌کشد، سلامت را به جسمتان هدیه بدهید! :)

ورزش و سلامتی 1399/11/07 مشاهده مطلب

میوه پوملو یا دارابی و فواید آن
میوه پوملو یا دارابی و فواید آن

پوملو (دارابی) نوعی از مرکبات آسیایی است که حاوی بسیاری از ویتامین‌ها، مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌های مفید است.

ورزش و سلامتی 1400/02/01 مشاهده مطلب

زمان مناسب برای ورزش کودکان
زمان مناسب برای ورزش کودکان

در این مقاله زمان مناسب برای انجام برخی نرمش ها در کودکان را بررسی می کنیم و اینکه آیا ورزش زودهنگام باعث کوتاهی قد یا متوقف شدن رشد در کودکان می گردد یا خیر؟

ورزش و سلامتی 1400/04/07 مشاهده مطلب

آیا کلاژن مؤثر و کارآمد است؟
آیا کلاژن مؤثر و کارآمد است؟

عقاید و نظرات مختلفی در مورد مصرف کلاژن و مفید بودن یا نبودن آن وجود دارد که در این مقاله به بررسی علمی در مورد این قضیه خواهیم پرداخت.

ورزش و سلامتی 1400/05/02 مشاهده مطلب

تقویت عضلات تنها با تمرینات متناوب 4 ثانیه ای
تقویت عضلات تنها با تمرینات متناوب 4 ثانیه ای

طبق مطالعات جدید، فقط چهار ثانیه تمرین با تمام قُوا، بابیشتر از دو یا سه بار تکرار، می تواند تمام نیاز ما برای تقویت عضلات و حفظ تناسب اندام و قدرت بدنی باشد.

ورزش و سلامتی 1400/06/06 مشاهده مطلب

لطفاً صبر کنید