15 روش رایگان استفاده از گوگل آنالیتیکس

15 روش رایگان استفاده از گوگل آنالیتیکس
در اینجا برای کسانی که در صدد ارتقاء صفحه خود هستند، 15 روش رایگان استفاده از گوگل آنالیتیکس برای پیگیری نتایج سئو را به اشتراک گذاشته ایم.

15 روش رایگان استفاده از گوگل آنالیتیکس برای پیگیری نتایج سئو

 

آیا می خواهید بدانید که چطور * فقط * از گوگل آنالیتیکس برای پیگیری تلاش های خود در زمینه سئو استفاده کنید؟ 

در این مقاله از مجله اینترنتی بیننده، بیش از 50 تا از بهترین ترفندها برای استفاده از ابزار رایگان برای ردیابی سئو به اشتراک گذاشته شده است.

آیا می دانید 67 درصد از کل کلیک ها به پنج نتیجه ارگانیک اول در یک موتور جستجو می رسد؟

سئو از هر زمان دیگری مهمتر است. تبلیغات از نظر هزینه های بازاریابی سود بالایی کسب می کنند - اما مردم از تبلیغات پولی در موتورهای جستجو در قبال گرفتن نتایج اساسی فاصله می گیرند.

بنابراین، چگونه می توان رایگان به صفحه اول رسید و این امکان را داشت که حتی ترافیک وب سایت خود را بالا برد؟

بعید است که این کار را به تنهایی انجام دهید و یا یک استراتژی واحد کارساز باشد.

"لازم است دائماً عملکرد سئو خود را ارزیابی کنید. آنچه را که دیگر کارایی ندارد را تغییر دهید و با بقیه آنها به ادامه بپردازید."

یکی از راه های انجام این کار پیگیری استانداردهای موجود سایت در گوگل آنالیتیکس است. در اینجا نحوه انجام دقیق آن را آورده ایم.

 

سئو آنالیتیکس چیست؟

قبل از اینکه به چگونگی استفاده از گوگل آنالیتیکس در ردیابی، اندازه گیری و بهبود عملکرد سئو بپردازید، بیایید نگاهی کلی به تجزیه و تحلیل سئو بیندازیم.

آنالیزسئو به فرآیند جمع آوری، ردیابی و تجزیه و تحلیل داده های بازاریابی شما به منظور افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت اشاره دارد.

سئو فوق العاده مفید است، زیرا به شما امکان می دهد فرصت های بهبود را شناسایی کنید، درک عمیق تری از داده های وب سایت خود بدست آورید و در نهایت بازگشت سرمایه (ROI) خود را در عملکرد سئو به حداکثر برسانید.

خوشبختانه، ابزارهای بسیار خوب تجزیه و تحلیل برای اندازه گیری داده های سئو وجود دارد. یکی از پرکاربردترین ابزارهای رایگان تجزیه و تحلیل سئو، گوگل آنالیتیکس است. و شما همیشه می توانید از گزارش گوگل آنالیتیکس  (Google Analytics Reporting) برای انتقال این داده ها به تیم یا مشتری خود استفاده کنید.

Get 3 Free Google Analytics Dashboards

گوگل آنالیتیکس چگونه به سئو کمک می کند؟

گوگل آنالیتیکس حاوی داده های ارزشمندی است که در کسب و کار خود می توانید از آنها برای بررسی (و بهبود) عملکرد سئو، از کلمات کلیدی گرفته تا ارجاعات برتر وب سایت خود و موارد دیگر استفاده کنید.

بنابراین بی معطلی، در اینجا 15 مورد مفید آورده شده است که نحوه استفاده کارشناسان ما از گوگل آنالیتیکس برای سئو را نشان می دهد:

 

15 راه برای پیگیری عملکرد سئو خود با استفاده از گوگل آنالیتیکس

 

  • حساب گوگل سرچ کنسول خود را همگام سازی کنید
  • اهداف مرتبط با سئو ایجاد کنید
  • از بخش بازدید کنندگان ارگانیک استفاده کنید
  • بازدیدکنندگان غیر ارگانیک را با ارگانیک مقایسه کنید
  • محتوای برتر را پیدا کنید
  • به صفحات فرود (لندینگ پیج هایی) با عملکرد عالی دقت کنید
  • از گزارش محتوای سایت (Content Drilldown) استفاده کنید
  • برای پیگیری به روزرسانی محتوا، ابزار حاشیه نویسی اضافه کنید
  • از گزارش قیف چند کاناله استفاده کنید
  • کلمات کلیدی را در گوگل آنالیتیکس ردیابی کنید
  • سایت های ریفرال (معرف) را پیدا کنید
  • هزینه PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) خود را مدیریت کنید
  • نحوه بازدید Google از وب سایت خود را بررسی کنید
  • داشبورد سفارشی ایجاد کنید
  • هشدارها را تنظیم کنید

قبل از اینکه به جزئیات بپردازیم، با داشبورد سئو گوگل آنالیتیکس شروع به کنترل اطلاعات داخل حساب خود کنید. بدین ترتیب قادر خواهید بود متداول ترین معیارها را بر اساس صفحه سایت خود مشاهده کنید.

1
1

 

1. حساب Search Console خود را همگام سازی کنید

نکته شماره یک برای اندازه گیری سئو با گوگل آنالیتیکس اتصال Analytics به Google Search Console است.

"اگر فقط از گوگل آنالیتیکس بدون استفاده از GSC استفاده می کنید، هرگز تصویر کامل را نمی بینید. با لینک شدن به GA و GSC، می توانید از کوئری‌ها برای شناسایی فرصت های پیشرفت با کلمات کلیدی مورد نظر و صفحاتی که می خواهید برای آنها رتبه بندی شوید، استفاده کنید. "

 Google Search Console به شما می گوید که افراد از چه کلمات کلیدی برای یافتن محتوای شما استفاده می کنند، چه محتوایی را پیدا می کنند و درکجای گوگل رتبه بندی می شوید.

می توانید اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنید و روش هایی را برای بهبود بهینه سازی صفحات خود تعیین کنید. بنابراین شانس بیشتری برای رتبه بندی در صفحه اول گوگل دارید.

2
2

 

بخش ارزشمند در اینجا " Search Console "است، که اطلاعات عمیق تری را در مورد صفحه های فرود (لندینگ پیج ها) و کوئری های جستجو-Search Queries -(کلمات کلیدی)، بر اساس کلیک ها، تعداد کل بازدیدها (Imprressions)، ٪ CTR (نرخ کلیک خوردن) و غیره را فراهم می‌کند.

"همچنین می توانید با ارزیابی دریابید که ترافیک شما از کدام "کشورها" ناشی می شود و از چه "دستگاه هایی" برای یافتن شما استفاده می کنند!"

چگونگی استفاده از داده های همگام سازی شده: "به عنوان مثال، استفاده از داده‌های GSC برای تگ های عنوان آزمون A / B و توضیحات فراتر می تواند به مرور زمان نرخ کلیک جستجو شما را بالاتر ببرد."

با این کار می توانید از الگوریتم RankBrain گوگل استفاده کنید و رتبه بندی خود را با روشی کنترل پذیر افزایش دهید.

 

2. اهداف مرتبط با سئو ایجاد کنید

شرکت برندسا زی سایدواک، هرگونه فعالیت سئو را همیشه اول با راه اندازی گوگل آنالیتیکس شروع می کند که شامل اهدافی، همراه با ایجاد صفحه (های) تبدیل مربوطه می باشد. تا نه تنها وقتی شخصی صفحه ای را مشاهده می کند که دارای یک عنصر تبدیل است، آن را پیگیری کنید (مانند با ما تماس بگیرید یا فرم های اطلاعاتی را درخواست کنید)، بلکه زمانی که فرمی مانند این با موفقیت پر و ارسال شد، را نیز گزارش دهید. 

این صفحات تبدیل گاهی اوقات صفحات تأیید نامیده می شوند و به سادگی ارسال کننده را از دریافت فرم مطلع می کنند.

این صفحه باید URL خاص خود را داشته باشد و دارای متاتگ NOINDEX باشد. بنابراین به صورت ارگانیک نمایش داده نمی شوند. که این امر باعث کاهش بازدیدهای مثبت کاذب و اطمینان مشتری از صحت گزارش می شود.

علاوه بر آن، هنگام اندازه گیری سئو با استفاده از گوگل آنالیتیکس، تنها ترافیک ارگانیک را پیگیری نخواهید کرد. آنچه می خواهید انجام دهید، کیفیت سنجی بازدیدکنندگان ارگانیک است. 

چگونه؟ با تنظیم اهدافی مانند سرنخ ها (لیدها)ی ایجاد شده از سئو ارگانیک. آنچه ما بررسی می کنیم میزان بازدید ارگانیک یک صفحه و مهمتر از همه مهمترین میزان لید (سرنخ یا بازدیدکننده راغب) از میان بازدیدکنندگان است. نرخ تبدیل هر چه بالاتر باشد، بهتر است. 

این یک روش عالی برای مقایسه عملکردهای سئو در مقایسه با سایر کمپین های بازاریابی مانند PPC یا رسانه های اجتماعی است.

 

3. از بخش بازدید کنندگان ارگانیک استفاده کنید

هنگام استفاده از گوگل آنالیتیکس برای سئو، دقت کنید که از سگمنت ها و فیلترها برای حذف ترافیک هرزنامه برای گزارش دقیق استفاده کنید.

دو نوع اصلی ترافیک هرزنامه، گزارش های شما را خراب می کنند – جستجوهای پیمایشی (web crawler) و مراجعه کنندگان جعلی و هرزنامه های شبح وار.  

با استفاده از فیلترها، ترافیک باید تحت ترافیک ارجاعی حذف شود - انجام این کار نسبتاً ساده است زیرا شما باید دامنه را حذف کنید (به عنوان مثال، می توانید از regex هم برای ضبط چندین تکرار از دامنه های شناخته شده هرزنامه استفاده کنید، که از TLD های مختلف استفاده می کنند.) این مسئله با ترافیک هرزنامه نوع اول حل می شود.

با این حال، ممکن است از طریق دایرکت هم ترافیک هرزنامه ای دریافت کنید. در این صورت باید ترافیکی را که با "هاست نِیم" شما مطابقت ندارد حذف کنید. مثل: بعداً می بینمت، هرزنامه شبح! 

فیلترها، که بهتر است در نمای جدید در گوگل آنالیتیکس تنظیم شوند، تا با داده های خام سر و کله نزنید، از روزی که آن را اجرا می کنید از نمایش ترافیک هرزنامه در گزارش های شما جلوگیری می کند.

حال در مورد حذف ترافیک چه؟ 

این زمانی است که سگمنت ها وارد می شوند. سگمنت ها دوست شما هستند.

3
3

 

اولین و ساده ترین گام ها برای استفاده از گوگل آنالیتیکس برای ردیابی ترافیک ارگانیک، تنظیم داشبورد سفارشی است که فقط برای ترافیک ارگانیک تقسیم شده باشد و نشان دادن اینکه هر متریک مهمی برای کسب و کار خاص کسی است.

در حقیقت، مجموع ترافیک ارگانیک، محبوب ترین معیار گوگل آنالیتیکس است که کارشناسان سئو به طور منظم آن را ردیابی می کنند:

4
4


4. بازدیدکنندگان ارگانیک را با غیر ارگانیک مقایسه کنید

داده های گوگل آنالیتیکس شما توسط بازدیدکنندگان ارگانیک تجزیه شده اند.

روی صفحات خاص متمرکز شوید و معیارهای مربوط به ترافیک ارگانیک را ردیابی کنید. سپس ترافیک ارگانیک را حذف کرده و آن معیارها را نیز بسنجید.

عملکردهای موفق سئو، افزایش ترافیک و معیارهای ارگانیک را نشان می دهد. اما با حذف ترافیک ارگانیک، می توانید تجربه ضعیف کاربر را مشخص و یا طراحی کنید تا بهبود و ارتقاء یابد و این امر باعث می شود که در زمینه سئو به پیشرفت هایی برسید.

 

5. محتوای برتر و با عملکرد بالا را پیدا کنید (و آن را به روز کنید)

یکی از بهترین نکات در مورد سئو به هنگام استفاده از گوگل آنالاتیکس، این است که : "به طور منظم گزارشی از صفحات برتر با عملکرد بالا را با دقت دنبال کنید و ببینید چه کاری می توانید برای بهینه سازی آنها انجام دهید."

شاید به روزرسانی آنها با محتوای تازه باشد، شاید یک دعوت به اقدام (CTA) قوی تر باشد... یا هر کاری که باید انجام دهید تا واقعاً حداکثر بازدهی را از مناطقی از سایت خود بگیرید، که قبلا در موتور جستجو رتبه بندی کرده اند و این صفحات را در ردیف بهترین نتایج نگه دارید. 

به عنوان مثال، آیا صفحاتی وجود دارند که به میزان قابل توجهی در ترافیک ارگانیک کمتر دیده شده باشند؟ احتمالاً کمی ارتقاء و به روزرسانی های احتمالی آن صفحات.

در مورد صفحاتی که بازدید زیادی دارند اما ارزش تجاری بسیار کمی دارند، چطور؟ پتانسیل CRO در آنجا وجود دارد. 

همچنین یک ابزار عالی برای ردیابی اثربخشی صفحات خاص است. می توانید بازدید از صفحه را ردیابی کنید، مدت زمان استقرار را ببینید و ببینید کدام یک از لینک های داخلی بیشترین کلیک را خورده اند. این اقدامات به شما کمک کند تا بفهمید که محتوای شما چقدر کارآمد است، نقاط درد را پیدا کنید و تغییرات لازم برای بهبود محتوای خود را ایجاد کنید. 

به طور خلاصه، بهترین پست وبلاگ خود را پیدا کنید و پست های بیشتری را حول و حوش همان موضوع تولید نمایید.

 

6. به صفحات فرود (لندینگ پیج هایی) با عملکرد عالی، دقت کنید

پیگیری بهترین صفحات فرود یا لندینگ پیج خودتان یکی از ترفندهای سئو است که نادیده گرفته می شود. این داده ها می توانند به شما کمک کنند بازدیدهای صفحه را افزایش دهید، نرخ پرش یا ضریب بازگشت (Bounce Rate) را کاهش دهید و صفحات برتر و با کمترین میزان تبدیل را شناسایی کنید. 

صفحات برتر فرود یا لندینگ پیج های عالی ماه را مرور کنید و 10 صفحه برتر را برای این موارد بهینه سازید:

1.    خوانایی و قصد کاربر (باعث افزایش زمان استقرار در پیج، کاهش نرخ پرش ناگهانی می شود)
2.    تبدیل ( کمک می کند تا پول بیشتری کسب کنیم)
3.    الگوریتم تازه نگه داشتن گوگل (به روز نگه داشتن مقاله) 

این گزارش نشان می دهد که کدام یک از صفحات محتوای شخصی بیشترین بازدید و منبع ترافیک را موجب می شوند (کانال های اجتماعی، جستجوی گوگل و غیره).

همچنین به شما این امکان می دهد محتوای سایت خود را ارزیابی کرده و صفحات با عملکرد ضعیف را تغییر دهید. همچنین به شما این امکان را می دهد که ببینید کدام یک از انواع محتوا بیشتر مورد استقبال قرار گرفته. بنابراین می توانید استراتژی خود را تقویت کنید. 

5
5

 

به زیر لندینگ پیج برتر بروید و با ارگانیک فیلتر کنید، یا به کانال ها، ارگانیک بروید و ابعاد لندینگ پیج دوم را بسازید.

این به شما ایده می دهد تا دریابید که مشتریان شما دنبال حل چه مشکلاتی هستند و چه سؤالاتی دارند. از این داده ها برای بهینه سازی صفحات خود به منظور ارائه پاسخ به سؤالات آنها استفاده کنید. 

 

7. از گزارش Content Drilldown استفاده کنید

بهترین نکته برای سنجش سئو با استفاده از گوگل آنالیتیکس، تجزیه برداشت ها و کلیک های صفحه غیر فروش خود از طریق ابزار Content Drilldown است.

به ویژه اینکه از این گزارش برای ردیابی صفحات محتوای وبلاگ خود استفاده می کنیم تا ببینیم چه موضوعاتی به خوبی مورد توجه قرار گرفته اند. بدین ترتیب می توانیم آنها را با طرح های متداول پرسش (FAQ) و سایر آهنرباهای جذب مشتری بهینه سازی کنیم.

 

8. برای پیگیری به روزرسانی مطالب، حاشیه نویسی اضافه کنید

برای شرکتی مانند [G2] در میان فیلترینگ و بهینه سازی، پیگیری نتایج و مستند کردن یا به عبارتی به ثبت رساندن آنها مهم است.

یک روش آسان برای انجام این کار در گوگل آنالیتیکس، استفاده از ویژگی حاشیه نویسی در یک تاریخ خاص است. استفاده از حاشیه نویسی در گوگل آنالیتیکس، به ما کمک می کند تا عملکرد یک مقاله پس از بهینه سازی را محک بزنیم. 

این امر به شما در تعیین معیارهای آینده و میزان بهبود سئو با ایجاد تغییرات کمک می کند. 

6
6

 

بیشترین تغییرات سئو، روزها، هفته ها و گاهی ماه ها به طول می انجامد تا به ثمر برسد، که ارزیابی آن را دشوار است.

از حاشیه نویسی استفاده کنید و هرگونه بهینه سازی سئو را که در گوگل آنالیتیکس انجام می دهید، حاشیه نویسی کنید -  به معیاری مشخص برای اندازه گیری پیشرفت های بهینه سازی خود خواهید رسید.

 

9. از گزارش قیف چند کاناله استفاده کنید

همانطور که می دانید، قبلا در این مقاله از مجله اینترنتی بیننده به این موضوع اشاره کرده ایم که چگونه می توانید بازدیدکنندگان ارگانیک خود را بر اساس بخش ترافیک ارگانیک تجزیه کنید. اما شایان ذکر است که کاربران ارگانیک شما ممکن است چندان ارگانیک نباشند. منبع GA قابل نوشتن نیست. 

اگر کاربری با جستجوی ارگانیک به سایت آمد و بعداً مستقیماً برگشت، GA آن را این گونه ثبت می کند که کاربر از طریق جستجو آمده و رد خود را به عنوان ارگانیک باقی می گذارد. بنابراین، باید به یاد داشته باشید که منبع ترافیک به جای یک کاربر، ویژگی یک Session است. 

یک راه حل جایگزین هوشمندانه: "به طور پیش فرض، گوگل آنالیتیکس تبدیلات را به جدیدترین منبع ترافیک نسبت می دهد (به جز در مورد ترافیک مستقیم، که در این صورت به دنبال یک منبع ترافیک شناخته شده می گردد).

برای سنجش بهتر تأثیر کامل سئو، Assisted Conversions را در گزارش قیف چند کاناله بررسی کنید. این کار به شما نشان می دهد که سئو چه نقشی در هدایت کانورژن ها دارد، حتی اگر این آخرین کلیک نبوده باشد. 

 

10. کلمات کلیدی را در گوگل آنالیتیکس ردیابی کنید

بزرگترین مشکل استفاده از گوگل آنالیتیکس برای ردیابی موفقیت به همراه سئو، قسمت کلمات کلیدی است که تا حد زیادی " (ارائه نشده) ". بنابراین ترکیب کلمات کلیدی که مردم در تعاملاتشان با وب سایت استفاده می کنند، دشوار است. 

"اگرچه این کاملا یک راه حل مناسب نیست، پیشنهاد می شود گوگل آنالیتیکس را با Search Console ادغام کنید و در گوگل آنالیتیکس به دنبال

Acquisition > Search Console > Landing باشید."

اگر از سئو و URL مناسب در صفحه برخوردار باشید، حداقل لندینگ پیج هایی را که مردم بر روی آنها کلیک بیشتری می کنند را هنگام ورود از گوگل به شما نشان می دهد. این به شما ایده ای از کلمات کلیدی جستجوی کانونی که مردم برای یافتن شما استفاده می کنند، می دهد. 

برای بدست آوردن اطلاعات مفیدتر درباره عملکرد سئو، یک راه حل برتر مانند Keyword Hero تهیه کنید.

Keyword Hero یکی از چندین ابزار سئو است که کارشناسان ما همراه با گوگل آنالیتیکس از آن استفاده می کنند:

7
7

 

هر چند، همه چیز به اینجا ختم نمی شود!

"ترافیکی که از عبارات مرتبط یا طولانی تر ایجاد می شود و حاوی عبارت بهینه شده است، جمع بندی کنید. ما از این به عنوان "هالو ترافیک (Halo Traffic)" یاد می کنیم. مهم این است که به تصویر کامل مربوط به آنچه که در یک اصطلاح بهینه شده آورده شده نگاه کنیم، نه اینکه فقط به بررسی ترافیک یک عبارت بپردازیم. ارزش آن بالاتر از چیزی است که شما فکر می کنید! "

در واقع توصیه می شود که اگر می خواهید عملکرد سئو خود را به طور دقیق بسنجید، اصطلاحات برتر  Google Search را روزانه بررسی کنید.

8
8

 

اگر یک کلمه کلیدی خاص را هدف قرار دادید، ببینید که عملکرد این کلمه چقدر خوب است و در حال حاضر در چه رتبه ای قرار دارد. بررسی روزانه این اطلاعات به شما این امکان را می دهد تا به تدریج و به طور مؤثر در استراتژی سئو خود اصلاحاتی انجام دهید. 

 

11. سایت های ریفرال (معرف) را پیدا کنید

اگر شما درگیر استراتژیهای فعال سئو خارج از صفحه هستید، مهم است که بدانید که آیا لینکی را ایجاد می کنید یا نه، و چگونه آنها بر عملکرد سئو تأثیر می گذارند. 

با استفاده از داده های ریفرال گوگل آنالیتیکس، لینک هایی را که در سایر ابزارها گزارش نشده اند، پیدا کنید. همچنین گزارشگران یا وبلاگ نویسان مربوطه را پیدا کنید تا طبق روال گذشته به سایت شما لینک دهند.

 

12. هزینه PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) خود را مدیریت کنید

نظارت بر گوگل آنالیتیکس خود، برای اطمینان از کسب درآمد از همه تلاش های تبلیغاتی، امری حیاتی بوده [زیرا] آنالیتیک ها یا تحلیل ها دقیقاً به ما نشان می دهد که کدام کلمات کلیدی به فروش تبدیل می شوند و کدام ها نمی شوند.

با نظارت دقیق بر کلمات کلیدی وکانورژن های خود، اطمینان حاصل می کنیم که هزینه زیادی را برای تبدیل ضعیف کلمات کلیدی تلف نمی کنیم.

ما می توانیم نتایج کلیه تلاش های تبلیغاتی خود را از طریق گوگل آنالیتیکس رصد کنیم. 

حدود 86٪ از متخصصان از داده های PPC خود برای پشتیبانی از فعالیت های سئو استفاده می کنند.

 

13. نحوه مشاهده صنعت شما از سوی گوگل

دسته بندی وب سایت شما از نظر گوگل مهم است. آنها انتظار دارند، سایت های رتبه بندی شده در صفحه شماره 1 معتبر باشند - به همین دلیل سایت هایی که دارای موضوع خاصی هستند، تمایل به رتبه بندی بهتری دارند.

چگونگی استفاده از گوگل آنالیتیکس: 

شما می توانید دسته علاقه مندی (Interest) بازدید کنندگان سایت خود را بررسی کنید. این امر می تواند به شما در موقعیت یابی سایت و رتبه بندی (نمره E.A.T) و تنظیم محتوا کمک کند.

"به Audience > Interests  > Overview  در گوگل آنالاتیکس بروید. به شما  Affinity Categories، In-Market Segments  و سایر دسته بندی ها را نشان می دهد. "

9
9

 

به عنوان ناشر، می توانید با استفاده از این داده ها علاقه اصلی بازدید کنندگان وب سایت خود را ببینید و بر اساس آن بازاریابی محتوا را برنامه ریزی کنید.

گوگل دسته بندی های مناسب وب سایت شما را نشان می دهد. می توانید از این 3 نوع دسته بندی مثلثی بسازید تا علایق یا دسته بندی مشترکی را پیدا کنید. این باید دسته بندی اصلی شما باشد تا سایت خود را به عنوان یک مرجع تاسیس کنید. "

 

14. داشبورد های سفارشی ایجاد کنید

بهترین نکته برای اندازه گیری سئو با استفاده از گوگل آنالیتیکس، تهیه گزارشات سفارشی / شخصی خود است. 

شما می توانید گزارش های سفارشی را فقط بر اساس یک بخش از سایت خود ذخیره کنید تا معیارهای خاصی مانند میانگین زمان صرف شده در صفحه و تعداد ورودی های صفحه به تاریخ را انتخاب کنید.

به عنوان مثال، این راهکار برای دیدن اینکه کدام پست های وبلاگ، بیشترین محبوبیت را در وب سایت شما دارند و همچنین برای ارزیابی میزان بازدید ارگانیک از طریق وبلاگ، مفید است.

داشبوردهای سفارشی را که  Page 1 Solutions برای مشتریان خود ایجاد می کند:

. داشبورد عمومی جستجوگرها (General SEO Dashboard): این به ما دید گسترده ای نسبت به فعالیت های جستجوگرها می دهد.
. داشبورد عملکرد محتوا (Content Performance Dashboard)
. داشبورد اختصاصی موضوع (Topic-Specific Dashboard) : این صفحه پربازدیدترین صفحه مربوط به یک محصول، خدمات یا موضوع و کلمات کلیدی برتر در یک موضوع مشخص را به ما نشان می دهد.
. مناطق جغرافیایی (Geographic Areas): این امر به ویژه برای مشتریان محلی سئو ما بسیار مفید است. 

10
10

 


15. هشدارهای سفارشی را تنظیم کنید

هشدارهای سفارشی گوگل آنالیتیکس (Google Analytics Custom Alerts) سلاحی است که اغلب در زرادخانه (انبار) جستجو نادیده گرفته می شود.
 
فقط تریگرهایی را برای پارامتر انتخابی خود تنظیم کنید (اینکه چه موقع ترافیک ارگانیک 5% افزایش می یابد یا چه موقع بونس رِیت 2% کاهش می یابد، را تعریف نمایید)، و گوگل با ارسال یک هشدار از طریق ایمیل، جایگاه شما در بالای معیارهای اصلی را آسان می کند.

 

 

 

 


databox

 

نظرها
نظر جدید
امتیاز
captcha
  • {{item.Name}}
    {{item.DateTimeLocalized}}
    {{item.Text}}
شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید
چند اشتباه کسب وکارها در اینستاگرام
چند اشتباه کسب وکارها در اینستاگرام

آشنایی با چند اشتباهی که اکثر کسب و کارها در اینستاگرام مرتکب آن‌ها می‌شوند و شیوه‌های رهایی از این اشتباهات!

کسب و کار و اقتصاد 1399/10/08 مشاهده مطلب

برای مغز، کُدخوانی و زبان خوانی یکسان نیست؟
برای مغز، کُدخوانی و زبان خوانی یکسان نیست؟

به نظر دانشمندان علوم مغز و اعصاب، درک زبان برنامه نویسی یا کدخوانی، برای مغز چیزی کاملا متفاوت است و این زبان نه زبان خارجی است و نه ریاضیات و منطق.

نرم افزار و برنامه نویسی 1399/10/14 مشاهده مطلب

خداحافظی با Adobe Flash Player
خداحافظی با Adobe Flash Player

اگرچه Adobe ماه گذشته سرویس به‌روز رسانی Flash Player خود را متوقف کرد، اما مایکروسافت وظیفه حذف نصب این نرم افزار از رایانه‌های شخصی را به عهده خواهد داشت!

نرم افزار و برنامه نویسی 1399/10/17 مشاهده مطلب

تغییراتی که باید قبل از ورود به سیگنال یا تلگرام انجام دهید!
تغییراتی که باید قبل از ورود به سیگنال یا تلگرام انجام دهید!

تلگرام و سیگنال به دنبال پس زنی حریم خصوصی واتس اپ همچنان به پیشروی ادامه می دهند. اما هر دو برنامه، پیش فرضی دارند که باید اکنون آنها را کاملا تغییر دهید.

نرم افزار و برنامه نویسی 1399/11/10 مشاهده مطلب

6 راه آسان برای حضور آنلاین قوی
6 راه آسان برای حضور آنلاین قوی

یک کارآفرین نمونه، هالی کیچنز در خصوص حضور پررنگ داشتن کسب و کار در فضای مجازی، شش راه را به ما پیشنهاد کرده که بهتر است بدانیم.

کسب و کار و اقتصاد 1400/04/01 مشاهده مطلب

10 چیزی که برای موفقیت در سئو فریلنسینگ باید بدانید
10 چیزی که برای موفقیت در سئو فریلنسینگ باید بدانید

در این مقاله، نکات فریلنسینگ سئو را یاد خواهید گرفت که به شما کمک می کنند مشتریان بیشتر پیدا کنید، یک کسب و کار پایدار بسازید و واقعاً عاشق کارتان باشید.

کسب و کار و اقتصاد 1400/10/08 مشاهده مطلب

لطفاً صبر کنید