تاکتیک های کلاه سفید سئو

تاکتیک های کلاه سفید سئو
تاکتیکهای کلاه سیاه، اهداف سئو شما را پیش نمی برد. این شش تاکتیک کلاه سفید به روش مناسب موفقیت دائمی شما را تضمین می کند.

چگونه می توان یک استراتژی درازمدت و ماندگار در سئو ایجاد کرد


تاکتیکهای کلاه سیاه اهداف سئو شما را پیش نمی برد. این شش مرحله به روش مناسب موجب موفقیت دائمی می شوند.

اصول اولیه سئو در طی این سال‌ها کمی تغییر کرده اند. کارآمد بودن و تجربه استفاده از موبایل، در پنج سال گذشته به ترتیب اهمیت، به عناصر مهمتری تبدیل شده اند. پیش از این، آنها کاملا بخشی از الگوریتم رتبه بندی در گوگل یا سایر موتورهای جستجو نبودند. با این حال، به عنوان سازنده وب سایت‌ها، مشتری‌ها و همتایان زیادی را در فضای سئو و توسعه وب پیدا می کنیم که این معیارها را به گونه ای تلقی می کنند که گویی تنها معیارهای مهم هستند.

بیش از هر چیزی، محتوا کاملاً در رأس قرار می‌گیرد - و همیشه نیز در رأس خواهد بود. گوگل اعلام کرده است که حتی اگر وب سایتی دارای طراحی ناخوشایند و تجربه کاربری بسیار ناچیزی باشد، اما دارای محتوای عالی باشد، می تواند رتبه اول را نیز بدست آورد.

یک استراتژی خوب سئو شامل 30 تا 40 درصد تولید محتوای با کیفیت و اصلی، از جمله مقالات کاملاً تحقیق شده و عمیق است؛ 30 تا 40 درصد ایجاد لینک به روشی که ممکن است ارگانیک باشد. و 20 تا 30 درصد باقیمانده UX ، Core Web Vital (مانند CLS)، درصد کاربرانی که بدون مشاهده صفحه دیگری از آن خارج  می شوند و مدت زمان بازدید (برای سایتهایی که از Google Analytics استفاده می کنند) و سایر این مسیرهای باقی مانده است.

فقط به این دلیل که ترندها و گرایش های دیگر تنها 20 تا 30 درصد از عامل رتبه بندی را نشان می دهند، به این معنی نیست که باید آنها را نادیده بگیرید. هنگامی که شما برای عبارات جستجوی کاملاً رقابت پذیر، رقابت می کنید، این ممکن است تفاوتی ایجاد کند که شما را به صفحه اول سوق دهد. این امر در صورتی صادق است که رقبای شما از قبل کیفیت شما را با محتوا ولینک‌ها مطابقت داده باشند و اینکه در این فاکتورهای مهم و برجسته، تمام تلاش خود را کرده باشید.

به یاد داشته باشید، وقتی صحبت از سئو می شود، لازم نیست شماره یک باشید. فقط باید پیشاپیش بقیه باشید.

 

مردان سیاهپوش

بسیاری از مشاغل کوچک هنوز به دو دلیل اصلی- سرعت و هزینه- به بیشتر روشهای سئو "کلاه سیاه" اعتماد کرده و یا رجوع می کنند. تکنیک های سئو کلاه سیاه می تواند برای مشاغل کوچک و متوسط جذاب باشند، زیرا می توانند سرعت بیشتری نسبت به اجرای قوانین داشته باشد. اما هرچه سریعتر افزایش یابد، از بین می رود.

مدیرعامل و موسس کمپانی کارآفرین، کیمبرل (Kimbrel) میگوید: "در سال 2004، زمانی که وردپرس فقط یک سال داشت، من اولین کسی بودم که متوجه پیام اسپمی شدم. یک ربات ایجاد کردم که وب سایت را به دنبال وبلاگ‌ها جستجو می کرد و برایشان پیام می‌گذاشت، و دوباره به شرکتی که در آن کار می کردم، وصل می‌شد. در عرض سه روز، ما از نظر هر کلمه جستجو که می‌خواستیم برای آن رتبه بندی شویم، شماره یک گوگل بودیم. البته این قضیه مدت زیادی طول نکشید و گوگل این موضوع را فهمید. من دیگر از این قبیل تکنیک‌های کلاه سیاه استفاده نمی کنم، اما این روند چیزهای زیادی در مورد رتبه بندی صفحه، اقتدار و توانایی و سایت های توپی به من آموخت."

 

شش مرحله برای سئو مناسب (تاکتیک‌های کلاه سفید)


سئو مناسب ممکن است در ابتدا گران به نظر برسد، اما معمولاً هزینه آن نسبت به پرداخت به ازای هر کلیک، چاپ، تلویزیون و غیره برای هر محصول کمتر است. در سال 2021 تعداد زیادی از استراتژیهای مناسب سئو برای بکارگیری در دسترس هستند. در این مقاله از مجله اینترنتی بیننده، شش مرحله برای سئو مناسب آورده شده است. سئوهایی که هم بسیار کارآمد هستند و هم مورد علاقه شخصی خیلی ها می باشند.

1. انجام تجزیه و تحلیل رقابتی

با سئو به یاد داشته باشید که جایگاه شما نسبی است؛ در صفحات نتایج موتور جستجو، هیچ جایگاه مطلقی وجود ندارد. باید به آسانی بتوانید فعالیت های رقبای خود را تجزیه تحلیل کنید: از کجا لینک می گیرند؟ لینک چه سایت هایی را؟ چه مدت است که آنها آن لینک ها را دارند؟ لازم است مانند آنها یا بهتر از آنها عمل نمایید.

و اما در مورد محتوای آنها: تحقیقات آنها درباره موضوعات مختلف چقدر عمیق است و شبکه معنایی آنها چقدر گسترده است؟ واژگان سایت شما در مورد این موضوعات باید کمی وسیع تر باشد. این در مورد تمام معیارهای سئو صدق می کند. در مونتانا، یک جمله داریم: شما لازم نیست یک خرس گریزلی را پشت سر بگذارید. شما فقط باید از دوست خود پیشی بگیرید.

 

2. کم شروع کنید

به سراغ عبارات کلیدی غیر رقابتی بروید، سپس تلاش کنید تا پیشرفت کنید. بسیاری از ابزارها، از جمله SEMrush و Wordtracker، می توانند به تحقیق در مورد کلمات کلیدی طویل‌تر (و جستجوی کلمات کلیدی معمولی) کمک کنند. به نظر دور از عقل می رسد، اما با سئو، بهتر است، قبل از تلاش برای عبارات رقابتی، در جایگاه وآمد و شد خود برای عبارات جستجوی غیر رقابتی (معمولاً عبارات چند کلمه ای بلندتر که به آنها "دم دراز" نیز می گویند) بمانید. ایده این است که کاربران را در کوتاه مدت وارد سایت خود کنیم و فعالیت خود را آغاز کنیم.

 

3. از داده های هدفمند و ساخت یافته استفاده کنید

هنگامی که شما دستور پخت شیرینی را در گوگل جستجو می‌کنید و می بینید که اسلایدی از دستورپخت ها قبل از رسیدن نتایج واقعی جستجو، ظاهر می شود؛ آن نتایج، همان قطعاتی غنی از وب سایت‌هایی هستند که نشان گذاری یا مارک آپ خاصی را به گوگل، در قالب Schema.org، ارائه می دهند که "داده‌های ساخت یافته" نامیده می شوند. به این ترتیب گوگل می داند که این یک دستورپخت است و فقط یک تقریظ یا اعلان مبالغه آمیز در مورد پخت و پز نیست.

ده سال پیش، گوگل فقط لیستی از نتایج وب بود که فاقد المان‌های  اسلایدی و آکاردئونی بود. اکنون، بیشتر صفحه اول جستجوی جستجو در گوگل، تکه‌ها، اسلایدها و آکاردئون‌هایی (المان‌های قابل ارتقا) هستند که با استفاده از داده های ساخت یافته ارائه می شوند. توصیف همه موارد در وب سایت خود - محصولات، فیلم‌ها، نظرات و ... - با استفاده از JavaScript Object Notation یا JSON بسیار مهم است.

وقتی گوگل از هدف جستجوگر بداند، به این ترتیب بیشتر دیده می شوید. فقط حواستان باشد که از این امر سوء استفاده نکنید؛ مانند استفاده از داده های ساخت یافته برای اینکه به گوگل بگویید محصولات شما، مثلاً فقط با داشتن پنج ستاره در گوگل کنار وب سایت شما، دارای بازدید پنج ستاره است.

 

4- خلاق باشید

اگر برنامه نویس دارید، ویجت ها یا نشان هایی ایجاد کنید که به سایت شما پیوند داشته باشند و مشتریان، فروشندگان یا شرکت‌های وابسته بتوانند در وب سایت های خود قرار دهند. این یک تکنیک عالی و لینک ساز قانونی است که می تواند منجر به رشد تصاعدی در شرایط مناسب شود. TripAdvisor یکی از بیشمار شرکت‌هایی است که برای تعامل با سایت خود و ارسال نظر، به کاربران نشان ارائه می‌دهد و از این طریق تلاش‌های سئو را افزایش می دهد.

 

5- وبلاگ نویسی را شروع کنید

خوی نویسندگی خود را آزاد کنید و به آن بها دهید و وبلاگ خود را با پست های وبلاگی کاملاً تحقیق شده و عمیق ایجاد کنید. اگر یک  وب سایت تجارت الکترونیکی را اداره می‌کنید، داشتن محتوای وبلاگ در سایت خود بسیار مفید است.

هنگامی که می خواهید سایت های دیگر را به سایت خود وصل کنید، آسان تر این است که آنها را به سمتی هدایت کنید تا به یک پست وبلاگی لینک شوند تا یک  فروشگاه تجارت الکترونیکی؛ چرا که این روش برای آنها و کاربرانشان کمتر "هرزنامه" (spam) به نظر می رسد.

و لطفاً، از تحریف و یا پیچ و تاب دادن به محتوا استفاده نکنید – تنها استفاده از نرم افزار برای تغییر دادن مقاله خود، کافیست تا گوگل فکر کند که مقاله شما مقاله ای جدا است - یا ترفندهای مشابه برای تولید محتوا. این ترفندها برای کاربران واقعی خوب نیستند و بنابراین در دراز مدت برای سئو نیز خوب نیستند.

 

6. ارسال پست به عنوان مهمان در سایت های دیگر را در نظر بگیرید

روش معتبر دیگر برای به دست آوردن بازدیدکنندگان جدید گذاشتن پست در وبلاگ های دیگر است. به این ترتیب می توانید محتوایی را منتشر کنید که به وب سایت یا وبلاگ شما لینک می شوند. فقط دقت کنید که محتوایی که می نویسید غنی، اصیل و معتبر باشد و سایتی که در آن پست می گذارید معتبر باشد.

بخاطر داشته باشید که در حال ایجاد محتوا هستید، و باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • اطلاعاتی را ارائه دهید که به نظر شما برای انسانهای واقعی مفید است. (آیا دیگران از طریق سایت‌های خود، به این دلیل که آن را مفید می یابند، به آن لینک می شوند و با متن ارتباط برقرار می‌کنند؟)
  • نوآور و مبتکر باشید. (آیا می توان همه آن مطالب را در صفحه وب دیگری پیدا کرد؟)
  • واقعی و معتبر باشید (آیا معایب و مزایای یک چیز را ارائه می‌دهید و آیا تا آنجا که ممکن است در مورد یک موضوع بی طرف هستید؟)

 

فقط به یاد داشته باشید که اگر تمام معیارهای کلیدی سئو خود را در طول زمان و در رابطه با رقبا دنبال نکنید، هیچ یک از اینها به درد نمی خورند. پیگیری مهم است.

با استفاده از تکنیک های کلاه سفید بالا، سالها از رشد مداوم سئو بهره مند خواهید شد، بدون کوچکترین ناراحتی از نتایج جستجو که بسیاری از کاربران بعد از یک به روزرسانی مهم از سوی گوگل از آنها شکایت دارند - و آنها هرگز جریمه دستی نداشته اند. نوشتن مقالات در سطح تخصصی، تحقیق شده و عمیق، بازده قابل توجهی داشته است، و وب سایت‌های برتر به مطالب لینک می شوند. این فرمول ممکن است کمی تغییر کند، اما مسیر دستیابی به موفقیت سئو همواره با محتوای ناب و خالص هموار می شود.

 

 

 

 

 


ENTREPRENEUR  

 

 

شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید
بهترین نرم افزار مدیریت پروژه و ترسیم ایده های ذهنی
بهترین نرم افزار مدیریت پروژه و ترسیم ایده های ذهنی

امروز در مجله اینترنتی بیننده قصد داریم به معرفی بهترین نرم افزار مدیریت پروژه و ترسیم ایده های ذهنی بپردازیم.

نرم افزار و برنامه نویسی 1399/09/21 مشاهده مطلب

تغییراتی که باید قبل از ورود به سیگنال یا تلگرام انجام دهید!
تغییراتی که باید قبل از ورود به سیگنال یا تلگرام انجام دهید!

تلگرام و سیگنال به دنبال پس زنی حریم خصوصی واتس اپ همچنان به پیشروی ادامه می دهند. اما هر دو برنامه، پیش فرضی دارند که باید اکنون آنها را کاملا تغییر دهید.

نرم افزار و برنامه نویسی 1399/11/10 مشاهده مطلب

نحوه نصب سیگنال در دسکتاپ کامپیوتر
نحوه نصب سیگنال در دسکتاپ کامپیوتر

ما در این مقاله از مجله اینترنتی بیننده، به شما نشان خواهیم داد که چگونه سیگنال را  بر روی دسکتاپ کامپیوتر یا لپ تاپ خود نصب نمایید.

نرم افزار و برنامه نویسی 1399/11/11 مشاهده مطلب

چگونه گوگل را وادار کنیم تا به وب سایت ما توجه کند؟
چگونه گوگل را وادار کنیم تا به وب سایت ما توجه کند؟

گوگل هر روز با میلیاردها وب سایت کار می‌کند. چگونه این کار را انجام می‌دهد و چگونه می توانید توجه بیشتری را از سوی گوگل و جستجوگرها به خود معطوف کنید؟

نرم افزار و برنامه نویسی 1399/11/13 مشاهده مطلب

چگونگی رقابت با وب سایت های بزرگتر
چگونگی رقابت با وب سایت های بزرگتر

چگونه می توان با وب سایتی با بیش از 1 میلیون بک لینک رقابت کرد و چرا گوگل نمی تواند خرید این بک لینک ها را ببیند؟

نرم افزار و برنامه نویسی 1399/11/23 مشاهده مطلب

نکاتی مهم برای ایجاد CTA های بهتر
نکاتی مهم برای ایجاد CTA های بهتر

آیا می خواهید کسی محصول شما را بخرد؟ با شما تماس بگیرد یا در مورد کارتان بیشتر بخواند؟ پس شما به یک فراخوان قوی برای اقدام نیاز دارید!

نرم افزار و برنامه نویسی 1399/11/28 مشاهده مطلب

لطفاً صبر کنید