گردو و سلامت قلب

ورزش و سلامتی 1399/11/29 23:38:04
گردو و سلامت قلب
گردو دارای مواد مغذی و ریز مغذی ‌های اساسی و ضروری است و یکی از بهترین منابع از پروتئین‌ های گیاهی نیز می باشد. پس آن را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

برای داشتن قلبی سالم، گردو را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید

 

در این مثاله از مجله اینترنتی بیننده، سعی شده است تا شما را با خواص مهم گردو و رابطه آن با داشتن قلبی سالم آشنا کنیم و چند دلیل را برای استفاده از گردو در رژیم غذایی آورده‌ایم.


1. برای سلامت قلب گردو بخورید

1
1
 

 

قلب سالم برای داشتن یک بدن سالم و زندگی طولانی ضروری است. بیماری‌های قلبی نه تنها می تواند فعالیت های روزمره را مختل کند بلکه ممکن است زمینه ساز بیماری‌های دیگری نیز باشد. وقتی صحبت از سلامتی قلب می شود، برخی از عادت‌های زندگی باید تغییر کنند و بعضی از آنها باید کنار گذاشته شوند.

وقتی که شما باید تعادل غذایی و رژیم غذایی را در زندگی روزمره خود حفظ کنید، اگر واقعاً می خواهید قلب خود را فعال نگه دارید، با مشروبات الکلی و سیگار باید خداحافظی کنید. یکی از این غذاهای دوستدار قلب، گردو است که می تواند سلامتی کامل قلب شما را تضمین کند.

 

2. گردو و قلب

2
2
 

 

گردو دارای مواد مغذی و ریز مغذی‌های اساسی و ضروری است و یکی از بهترین منابع از پروتئین‌های گیاهی است. همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که در تنظیم فشار خون نقش اساسی دارد. در مقایسه با سایر مغزها، گردو حاوی مقدار بیشتری از این اسید چرب ضروری است که کلسترول بد را پایین نگه می دارد. جدا از این، گردو منبع شگفت انگیز آنتی اکسیدان است و همچنین به کاهش وزن کمک می کند اما باید همیشه به اندازه مصرف شود.

 

3. چند عدد گردو ایده آل است؟

گردو خیس کرده
گردو خیس کرده
 

 

شما می توانید به راحتی روزانه 1 الی 2 عدد آجیل بخورید اما نه بیشتر از آن. مصرف زیاد گردو می تواند منجر به درد معده، اسهال، افزایش وزن و حتی جوش و کورک شود. هم می‌توانید آنها را به صورت خام و هم به صورت خیس کرده مصرف کنید. بهترین روش مصرف آنها این است که یک شب بگذارید در آب تا حسابی خیس بخورند و روز بعد آنها را میل کنید. خوردن گردو خیسانده به کاهش سطح کلسترول بد (LDL) در بدن کمک می کند.

 

4. بهترین زمان برای خوردن گردو

گردو تازه
گردو تازه
 

 

می توانید گردو را به عنوان میان وعده صبحگاهی یا میان وعده عصرانه بخورید. این کار نه تنها احساس گرسنگی را فرو می‌نشاند بلکه باعث تقویت انرژی بدن شما هم می شود. همچنین می توانید آنها را با معده خالی بخورید، اما روغن گردو ممکن است کمی باعث تحریک معده شود.

5. گردو به همراه سایر میوه های خشک

گردو و انجیر و بادام خیس کرده
گردو و انجیر و بادام خیس کرده
 

 

همچنین می توانید گردوی خیس خورده خود را با انجیر خیس خورده و حتی بادام مصرف کنید. فقط 2 عدد گردو، 1 عدد انجیر، 4 عدد بادام را یک شب خیس کنید و روز بعد مصرف کنید. همچنین می توانید کشمش را هم به این ترکیب اضافه کنید. این ترکیب، یک میان وعده مفید را ایجاد می کند که نه تنها مغذی است بلکه سیرکننده نیز می باشد.



 

گردو
گردو
 

 

 

 

 

 


E Times

 

نظرها
نظر جدید
امتیاز
captcha
  • {{item.Name}}
    {{item.DateTimeLocalized}}
    {{item.Text}}
شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید
7 دقیقه تمرین ایستاده
7 دقیقه تمرین ایستاده

بسیاری از مردم توانایی خرید دمبل یا رفتن به ورزشگاه را ندارند. با این چند تمرین ساده، که 7 دقیقه بیشتر هم طول نمی‌کشد، سلامت را به جسمتان هدیه بدهید! :)

ورزش و سلامتی 1399/11/07 مشاهده مطلب

میوه پوملو یا دارابی و فواید آن
میوه پوملو یا دارابی و فواید آن

پوملو (دارابی) نوعی از مرکبات آسیایی است که حاوی بسیاری از ویتامین‌ها، مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌های مفید است.

ورزش و سلامتی 1400/02/01 مشاهده مطلب

تقویت مو با تغذیه مناسب
تقویت مو با تغذیه مناسب

اگر روی موهای خودتون حساس هستین و یا ریزش شدید مو دارین، این مقاله توضیحاتی درباره رژیم غذایی مناسب برای تقویت مو آورده است.

ورزش و سلامتی 1400/02/21 مشاهده مطلب

صخره نوردی تمرینی سرگرم کننده و مهیج
صخره نوردی تمرینی سرگرم کننده و مهیج

اگر از دمبل خسته شده اید و حوصله دویدن را هم ندارید، صخره نوردی را امتحان کنید. چرا که روشی سرگرم کننده، عالی و هوشمندانه است برای نرمش کردن.

ورزش و سلامتی 1400/04/03 مشاهده مطلب

اثرات پنهان استفاده از دارچین
اثرات پنهان استفاده از دارچین

باز هم پاییز و بازگشت طعم های پاییزی. دارچین یکی از این ادویه های خوشمزه و سالم است که در بسیاری از غذاها و دسرها استفاده می شود.

ورزش و سلامتی 1400/06/20 مشاهده مطلب

آیا برنج قهوه ای از برنج سفید سالم تر است؟
آیا برنج قهوه ای از برنج سفید سالم تر است؟

وقتی صحبت از انتخاب بین برنج سفید و قهوه ای می شود، بسیاری معتقدند که برنج قهوه ای فواید بیشتری برای سلامتی دارد. حال بریم ببینیم که حقیقت ماجرا چیست!

ورزش و سلامتی 1400/06/29 مشاهده مطلب

لطفاً صبر کنید