گردو و سلامت قلب

ورزش و سلامتی 1399/11/29 23:38:04
گردو و سلامت قلب
گردو دارای مواد مغذی و ریز مغذی ‌های اساسی و ضروری است و یکی از بهترین منابع از پروتئین‌ های گیاهی نیز می باشد. پس آن را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

برای داشتن قلبی سالم، گردو را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید

 

در این مثاله از مجله اینترنتی بیننده، سعی شده است تا شما را با خواص مهم گردو و رابطه آن با داشتن قلبی سالم آشنا کنیم و چند دلیل را برای استفاده از گردو در رژیم غذایی آورده‌ایم.


1. برای سلامت قلب گردو بخورید

1
1

 

قلب سالم برای داشتن یک بدن سالم و زندگی طولانی ضروری است. بیماری‌های قلبی نه تنها می تواند فعالیت های روزمره را مختل کند بلکه ممکن است زمینه ساز بیماری‌های دیگری نیز باشد. وقتی صحبت از سلامتی قلب می شود، برخی از عادت‌های زندگی باید تغییر کنند و بعضی از آنها باید کنار گذاشته شوند.

وقتی که شما باید تعادل غذایی و رژیم غذایی را در زندگی روزمره خود حفظ کنید، اگر واقعاً می خواهید قلب خود را فعال نگه دارید، با مشروبات الکلی و سیگار باید خداحافظی کنید. یکی از این غذاهای دوستدار قلب، گردو است که می تواند سلامتی کامل قلب شما را تضمین کند.

 

2. گردو و قلب

2
2

 

گردو دارای مواد مغذی و ریز مغذی‌های اساسی و ضروری است و یکی از بهترین منابع از پروتئین‌های گیاهی است. همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که در تنظیم فشار خون نقش اساسی دارد. در مقایسه با سایر مغزها، گردو حاوی مقدار بیشتری از این اسید چرب ضروری است که کلسترول بد را پایین نگه می دارد. جدا از این، گردو منبع شگفت انگیز آنتی اکسیدان است و همچنین به کاهش وزن کمک می کند اما باید همیشه به اندازه مصرف شود.

 

3. چند عدد گردو ایده آل است؟

گردو خیس کرده
گردو خیس کرده

 

شما می توانید به راحتی روزانه 1 الی 2 عدد آجیل بخورید اما نه بیشتر از آن. مصرف زیاد گردو می تواند منجر به درد معده، اسهال، افزایش وزن و حتی جوش و کورک شود. هم می‌توانید آنها را به صورت خام و هم به صورت خیس کرده مصرف کنید. بهترین روش مصرف آنها این است که یک شب بگذارید در آب تا حسابی خیس بخورند و روز بعد آنها را میل کنید. خوردن گردو خیسانده به کاهش سطح کلسترول بد (LDL) در بدن کمک می کند.

 

4. بهترین زمان برای خوردن گردو

 گردو بر درخت (گردو تازه)
گردو بر درخت (گردو تازه)

 

می توانید گردو را به عنوان میان وعده صبحگاهی یا میان وعده عصرانه بخورید. این کار نه تنها احساس گرسنگی را فرو می‌نشاند بلکه باعث تقویت انرژی بدن شما هم می شود. همچنین می توانید آنها را با معده خالی بخورید، اما روغن گردو ممکن است کمی باعث تحریک معده شود.

5. گردو به همراه سایر میوه های خشک

انجیر خیس کرده
انجیر خیس کرده

 

همچنین می توانید گردوی خیس خورده خود را با انجیر خیس خورده و حتی بادام مصرف کنید. فقط 2 عدد گردو، 1 عدد انجیر، 4 عدد بادام را یک شب خیس کنید و روز بعد مصرف کنید. همچنین می توانید کشمش را هم به این ترکیب اضافه کنید. این ترکیب، یک میان وعده مفید را ایجاد می کند که نه تنها مغذی است بلکه سیرکننده نیز می باشد.



 

گردو خیس کرده به همراه سایر میوه های خشک
گردو خیس کرده به همراه کشمش، انحیر و بادام

 

 

 

 

 


E Times

 

شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید
فلزات سمی‌ای که نفس می کشیم!!!
فلزات سمی‌ای که نفس می کشیم!!!

آیا می دانستید که در ذرات معلق هوا به خصوص در شهرهای بزرگ، مقدار زیادی فلزات سنگین و سمی وجود دارند که با هر نفس خود آن ها را به درون ریه ها می کشیم؟

ورزش و سلامتی 1399/10/14 مشاهده مطلب

10 نکته برای رسیدن به تناسب اندام در منزل
10 نکته برای رسیدن به تناسب اندام در منزل

با نزدیک شدن به سال جدید، و در این ایام کرونایی، با رعایت این 10 نکته ساده برای نرمش در منزل، راحت‌تر به تناسب اندام مد نظر خود برسید.

ورزش و سلامتی 1399/10/28 مشاهده مطلب

5 راه برای تقویت سیستم دفاعی بدن
5 راه برای تقویت سیستم دفاعی بدن

در اینجا نکات مفیدی در مورد چگونگی کمک ویتامین‌ها و مواد معدنی جهت تقویت سیستم دفاعی بدن در این زمستان و در این روزهای کرونایی آورده شده است.

ورزش و سلامتی 1399/11/06 مشاهده مطلب

عوارض مصرف بیش از حد ویتامین‌های جویدنی یا پاستیلی
عوارض مصرف بیش از حد ویتامین‌های جویدنی یا پاستیلی

ویتامین‌های جویدنی، هم خوشمزه‌تر هستند و هم سرشار از مواد مغذی! تازه نیازی به بلعیدن هم ندارند! اما با مصرف بیش از حداین ویتامین‌ها چه اتفاقی برای بدن می‌افتد

ورزش و سلامتی 1399/11/07 مشاهده مطلب

دویدن هنگام صبح یا پیاده روی هنگام عصر؟
دویدن هنگام صبح یا پیاده روی هنگام عصر؟

آیا نرمش کردن درساعات خاصی از روز برای بدن مفید است؟ دانشمندان مدتی است دریافته‌اند که زمان بندی روزها برای نرمش بر کیفیت سلامتی ما تأثیر می گذارد.

ورزش و سلامتی 1399/11/20 مشاهده مطلب

چگونه متابولیسم بدن را فعال کنیم؟
چگونه متابولیسم بدن را فعال کنیم؟

آیا اخیرا احساس کرختی می کنید؟ آیا با هوس های غذایی دست و پنجه نرم می کنید؟ آیا ورزش می کنید ولی باز هم وزنتان تغییر نمی کند؟ پس با ما همراه شوید!!

ورزش و سلامتی 1399/11/29 مشاهده مطلب

لطفاً صبر کنید